  • 1. Data: 2007-02-15 08:42:20
    Temat: kupno mieszkania ponizej wartosci
    Od: "LK" <l...@a...pl>

    Czy najblizsza rodzina (tesciowie) moze mi sprzedac mieszkanie ponizej
    wartosci (np za 1/3 wartosci) ?
    - nie placa podatku bo mieszkanie maja wiecej niz 5 lat.
    Czy US nie bedzie robil problemow z takiej transakcji?

    Pozdr.
    LK

  • 2. Data: 2007-02-15 14:19:34
    Temat: Re: kupno mieszkania ponizej wartosci
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "LK" <l...@a...pl> wrote in message
    > Czy najblizsza rodzina (tesciowie) moze mi sprzedac mieszkanie ponizej
    > wartosci (np za 1/3 wartosci) ?
    > - nie placa podatku bo mieszkanie maja wiecej niz 5 lat.
    > Czy US nie bedzie robil problemow z takiej transakcji?

    Będzie.
    Będzie chciał podatek od umowy sprzedaży od wartości rynkowej, a nie od tej
    na umowie.

  • 3. Data: 2007-02-15 15:19:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > B?dzie.
    > B?dzie chcia? podatek od umowy sprzeda?y od warto?ci rynkowej, a nie od tej
    > na umowie.

    Zawsze można wystąpic *przed* transakcją o wydanie decyzji w sprawie
    ustalenia wartości nieruchmości do celów podatkowych.

    Z tego co wiem to przy takich decyzjach urzędnikowi łatwiej jest zgodzić
    się z propozycją cenową podatnika.

    Ale i tak pytający musiałby być chyba cudotwórcą, żeby uzyskac decyzję
    na 1/3 ceny rynkowej ...

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-02-15 16:19:35
    Od: "LK" <l...@a...pl>

> [...]
    > się z propozycją cenową podatnika.
    >
    > Ale i tak pytający musiałby być chyba cudotwórcą, żeby uzyskac decyzję na

    a czy nie mozna potraktowac tego tak:
    kupno za 1/3 wartosci - a reszta darowizna - podobno najblizszej rodzinie
    mozna od tego roku darowac do 1mln zlotych bez podatku
    (najblizsza = rodzice - mojej zonie)
    - tylko nie wiem jak to formalnie zalatwic....

  • 5. Data: 2007-02-15 18:18:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LK wrote:

    > a czy nie mozna potraktowac tego tak:
    > kupno za 1/3 wartosci - a reszta darowizna - podobno najblizszej rodzinie
    > mozna od tego roku darowac do 1mln zlotych bez podatku
    > (najblizsza = rodzice - mojej zonie)

    można.