  • 1. Data: 2007-01-11 06:35:00
    Temat: kurs wymiany
    Od: i...@o...pl

    Witam,
    Do grudnia 2006 do przeliczania walut na fakturach
    wewnątrzwspólnotowych stosowaliśmy średni kurs z dnia wystawienia
    faktury. Czy wiecie coś o zmianach w sposobie przeliczania walut od
    stycznia 2007 ? W dodatku Inforu 1/2007 jest informacja o stosowaniu
    kursu " według kursu średniego ogłaszanego przez NBP z ostatniego
    dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu "

  • 2. Data: 2007-01-11 14:05:57
    Temat: Re: kurs wymiany
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <i...@o...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >kursu " według kursu średniego ogłaszanego przez NBP z ostatniego
    >dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu "

    No i tak właśnie jest.

  • 3. Data: 2007-01-11 16:50:47
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: eo5g6m$d51$...@n...interia.pl,
    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    > <i...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

    > No i tak właśnie jest.

    A czy "dzien poniesienia kosztu" jest tozsamy z dniem wystawienia faktury?
    Bo w druga strone, tzn przy przychodach przeliczanych z walut obcych zmienil
    sie nie tylko dzien z ktorego bierze sie kurs NBP, ale takze dzien
    osiagniecia przychodu. Niestety.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 4. Data: 2007-01-11 17:48:19
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Paulus napisał(a):
    > Bo w druga strone, tzn przy przychodach przeliczanych z walut obcych zmienil
    > sie nie tylko dzien z ktorego bierze sie kurs NBP, ale takze dzien
    > osiagniecia przychodu. Niestety.

    Możesz to rozwinąć, tzn. przytoczyć odpowiedni paragraf, bo się boję że
    coś mi umknęło...
    Tzn nie chodzi mi o dzień kursu, bo to wiem, tylko ten dzień osiągnięcia
    przychodu.
    Andrzej

  • 5. Data: 2007-01-11 21:18:39
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: eo5tfh$3s1$...@n...news.tpi.pl,
    ajt <a...@u...com.pl> napisal:

    > Możesz to rozwinąć, tzn. przytoczyć odpowiedni paragraf, bo się boję
    > że coś mi umknęło...
    > Tzn nie chodzi mi o dzień kursu, bo to wiem, tylko ten dzień
    > osiągnięcia przychodu.

    No to tak:
    To, ze jest inaczej niz w 2006 roku, wyczytalem w artykule w Rzepie z
    28.12.2006 - wersja oryginalna juz niedostpena za darmo, wersja zeskanowana
    dostepna tu
    http://www.pwc.com/pl/pol/about/press-rm/experts/200
    6/06_12_28rz2.pdf
    (UWAGA! duzy PDF, 8 megabajtow, ale innego nie znalazlem). Autor powoluje
    sie na art 12 ust. 3a updop, ktory brzmi nastepujaco:
    Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust.
    3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi
    albo
    częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    Czy to powoduje jakies daleko idace konsekwencje, pozostawie do
    zaopiniowania bieglejszym ode mnie.