  • 1. Data: 2008-05-05 10:25:45
    Temat: laptop na firmę - jednorazowe odpisanie, do jakiej sumy ?
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    Chce kupić laptopa na firmę. Dowiedzialem się, że można wrzucić w koszty
    komputer do (podobno) 3000 zł brutto (jednorazowe odpisanie). Problem w tym
    że
    większość komputerów którymi jestem zainteresowany kosztuje ok. 3500-3700
    zł, a ponoć jeśli cena przekracza 3000 zł to amortyzajca jest 24-miesieczna
    co
    jest niekorzystne. Ktoś pisał na pl.comp.pecet że jest to 3500 netto, a nie
    3000 brutto. Do jakiej kwoty można odpisywać jednorazowo ? Firma
    jednooosbowa, płatnik VAT.

    --
    Pozdrawiam / Kind Regards,
    Dariusz Denkiewicz

  • 2. Data: 2008-05-05 10:50:51
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > jest niekorzystne. Ktoś pisał na pl.comp.pecet że jest to 3500 netto, a
    > nie
    > 3000 brutto. Do jakiej kwoty można odpisywać jednorazowo ? Firma
    > jednooosbowa, płatnik VAT.

    no i dobrze pisał

  • 3. Data: 2008-05-05 11:26:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 May 2008 12:25:45 +0200, news.aster.pl napisał(a):

> [...]
    > jest niekorzystne. Ktoś pisał na pl.comp.pecet że jest to 3500 netto, a nie
    > 3000 brutto. Do jakiej kwoty można odpisywać jednorazowo ? Firma

    Jeśli nie przekroczyłeś limitów pomocy de minimis to możesz wrzucić w
    koszty laptop do 50000 EUR.

  • 4. Data: 2008-05-05 11:27:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 May 2008 11:26:23 +0000, jureq napisał(a):

    > Jeśli nie przekroczyłeś limitów pomocy de minimis to możesz wrzucić w
    > koszty laptop do 50000 EUR.

    Poprawka: oczywiście nie tyle wrzucić w koszty co zaliczyć do ŚT i
    zamortyzować jednorazowo.

  • 5. Data: 2008-05-05 11:47:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 5 May 2008 11:26:23 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
> [...]

    Oczywiście że 3500 netto.

    > Jeśli nie przekroczyłeś limitów pomocy de minimis to możesz wrzucić w
    > koszty laptop do 50000 EUR.

    Tylko że zdaje się to jest również zaliczane jako "pomoc", i wtedy już nie
    można liczyć na inne przyjazne gesty ze strony US... Więc chyba nie warto :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2008-05-05 12:26:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Tylko że zdaje się to jest również zaliczane jako "pomoc", i wtedy już nie
    > można liczyć na inne przyjazne gesty ze strony US... Więc chyba nie warto :)

    Jakie przyjazne gesty wykonują USy w ramach pomocy de minimis???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813