  • 1. Data: 2008-02-27 20:34:57
    Temat: leasing, raty czy amortyzacja kupionego za gotowke
    Od: "Stano" <g...@o...pl>

    Jak lepiej i jak najokorzystniej

    Przy leasingu majac auto osobowe z tego co sie dowiedzialem , a ciezko sie
    cos dowiedziec bo nikt za dobrze nie wie ...., ze moge odpisac tylko chyba 6
    lub 8 tys VATU , czyli zalozmy kupujac auto za 100 tsy zl brutto jest w tym
    mi jakies 22 tys vatu . Jezeli bed emogl odciagnac tylko te 6 tys to co z
    reszta ? przepada i ic z tym nie zrobie ?
    Jak jest z odpisem leasingowym ? rate leasingowa odpisuje lacznie z vatem ?

    raty
    Kupujac auto na raty to z kolei dowiedzialem sie , ze tylo odsetki od rat
    moge da cw koszty , a to zupelenie smieszne bo to sa grosze, wiec to zaden
    praktycznie koszt . Czy jest inaczej ? mozna odpisywac od podatku rate
    podobnie jak w leasingu ?

    Amrotyzowanie kupionego za gotowke
    Doszedlem do wniosku , ze chyba najlpeiej wziac auto za gotowke i
    amortyzowac go , nie jestem wetdy obciaziony kosztem rat czy tez leasingu
    ( warunek trzeba miec kase na zakup)

    moze ktos sie wypowiedziec na ten temat lub pdoac jakies linki?

    Jakie jest najlepsze rozwiazanie kupujac auto na firme ?

  • 2. Data: 2008-02-27 20:44:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Stano wrote:

    > Przy leasingu majac auto osobowe z tego co sie dowiedzialem , a
    > ciezko sie cos dowiedziec bo nikt za dobrze nie wie

    Ustawodawca wie.
    Poczytaj sobie u źródła do jakiej wysokości i co jest kosztem
    przy takim nabyciu i ile VAT możesz odliczyć i na jakich zasadach.
    Uwierz mi nie da się tego zapisać w dwóch słowach.
    Szczególnie jak zaczniesz pytać dlaczego jest tak idiotycznie,
    gdybyś zechciał np sprzedać to auto :-)

    > Kupujac auto na raty to z kolei dowiedzialem sie Czy jest inaczej ?

    Jest inaczej. Masz amortyzację przecież.

    > Jakie jest najlepsze rozwiazanie kupujac auto na firme?

    Kupić ciężarowe. Najlepiej najdroższe i za gotówkę.