  • 1. Data: 2004-07-05 11:38:57
    Temat: likwidacja (??) działalności
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Mam małe pytanie.

    Znajoma prowadziła z mężem małą firmę. Kiedy chciała zrezygnować z tej
    działalności, tzn. oddać swoje udziały mężowi i wyrejestrować się jako osoba
    prowadząca działalność, US kazał jej sporządzić remanant końcowy z całej
    firmy i od tego zapłacic podatek likwidacyjny, chociaż de facto firma nie
    została zlikwidowana.

    Czy to nie jest podwójne opodatkowanie? Przecież te towary i tak sprzeda jej
    mąż i on także zapłaci podatek.

    Jak ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie czy to można uniknąć, proszę o
    wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-05 11:51:12
    Temat: Re: likwidacja (??) działalności
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Alter Native pisze:

> [...]
    > jej mąż i on także zapłaci podatek.
    >
    > Jak ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie czy to można uniknąć, proszę

    Jakie pytanie taka odpowiedz...

    Jakie znow "udzialy" i jak "oddac" mezowi...

    Bylo sprzedac mezlwi po cenach rynkowych wszystko,
    (najlepiej na koniec roku), rozliczyc sie wspolnie i po krzyku...

    Mozna tez w srodku roku, ale wtedy zaliczke trzeba wplacic,
    OD RAZU w nastepnym mieciacu.. (za dochod w grudniu dopiero
    placi sie w maju...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-05 12:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, Alter Native wrote:

> [...]
    >+ firmy i od tego zapłacic podatek likwidacyjny, chociaż de facto firma nie

    Nie wnikam w przekształcenie (czy było optymalne). Zostańmy na samym
    stanie zastanym:

    >+ Czy to nie jest podwójne opodatkowanie?

    Nie jest. Zakładam iż:

    >+ Przecież te towary i tak sprzeda jej
    >+ mąż i on także zapłaci podatek.

    ...masz na myśli towary handlowe.
    Owe "towary" mąż wprowadzi na 1. pozycji KPiR jako remanent początkowy
    i ów remanent "sam się odliczy" od wyniku męża !

    Zauważ iż towar handlowy ZAWSZE stanowi majątek podatnika: na KPiR
    stosuje się tylko uproszczenie polegające na uznaniu go za koszt, ale
    korekcie przez remanent !
    Jeśli podatniczka jakoś nie "wychyliła się" z zakupami to powinna
    przecież mieć na stanie mniej więcej tyle samo towaru co 1.I i różnicy
    remanentowej NIE MA. A jeśli jest - to znaczy że kupiła "więcej niż
    przeciętnie" i tyleż uznała za koszt :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-05 12:58:01
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    A wg Ciebie jaki sposób przekształcenia byłby optymalny?

    I jeszcze jedno pytanie: czy jakby oboje zdecydowali się likwidować
    działalność w tym samym momencie to musialiby płacić podatek zryczłtowany od
    likwidacji od każdej osoby osobno, czyli w podwójnej wysokoćsi?

    Pozdro
    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 5. Data: 2004-07-05 21:14:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jul 2004, Alter Native wrote:

    >+ A wg Ciebie jaki sposób przekształcenia byłby optymalny?

    To chyba pytanie dla doradzcy, nie dla mnie :)
    W każdym razie rozpatrzyłbym *sprzedaż* - na pewno wtedy jeśli
    w rachubę wchodziłby VAT...

    >+ I jeszcze jedno pytanie: czy jakby oboje zdecydowali się likwidować
    >+ działalność w tym samym momencie to musialiby płacić podatek zryczłtowany od
    >+ likwidacji od każdej osoby osobno, czyli w podwójnej wysokoćsi?

    Nic nie rozumiem.
    Osoba A ma DG, osoba B będąca małżonkiem A nie ma.
    Jak mogą zamknąc "naraz" skoro B jeszcze nie prowadzi dG ?
    A jeśli już otworzy i A *przekaże* B majątek (bez znaczenia czy
    przez sprzedaż czy przez majątek wspólny, pomijając sprawy VAT)
    no to B sporządzi remanent w którym *odejmie* to co "dostał"
    od A...
    Uszczegółowij opis i policzymy :]
    Acha... możesz pisać POD cytatem ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-07-06 06:25:52
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Mon, 5 Jul 2004, Alter Native wrote:
    >

    > Nic nie rozumiem.
    > Osoba A ma DG, osoba B będąca małżonkiem A nie ma.
    > Jak mogą zamknąc "naraz" skoro B jeszcze nie prowadzi dG ?

    Ponieważ mam na myśli sytuację kiedy oboje prowadzą wspólną działalność...
    i czy w tej sytuacji mąż płaciłby podatek likwidacyjny od całej działalności
    i tak samo żona, czy może po połowie?

  • 7. Data: 2004-07-06 22:19:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, Alter Native wrote:
    [...]
    >+ Ponieważ mam na myśli sytuację kiedy oboje prowadzą wspólną działalność...

    ...a, ale z posta to nie wynikało (co masz na myśli) :)

    >+ i czy w tej sytuacji mąż płaciłby podatek likwidacyjny od całej działalności
    >+ i tak samo żona, czy może po połowie?

    IMO po połowie: jak każda "wspólna sprawa". W ustawie jest zapis
    o podziale w tym samym stosunku dochodów i kosztów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)