  • 1. Data: 2002-11-12 20:39:56
    Temat: likwidacja sp.z o.o. - pozostał fundusz socjalny
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Nie bardzo mogę sobie poradzić w sytuacji,
    gdy w likwidowanej sp.z o.o. (dawno nie ma pracowników)
    pozostały nierozdysponowane środki funduszu socjalnego.
    Co z nimi "zrobić"?
    Z góry dziekuję. WitoldG.

  • 2. Data: 2002-11-12 21:10:02
    Temat: Re: likwidacja sp.z o.o. - pozostał fundusz socjalny
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "walfal" <w...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Nie bardzo mogę sobie poradzić w sytuacji,
    > gdy w likwidowanej sp.z o.o. (dawno nie ma pracowników)

    Mieli pecha.

    > pozostały nierozdysponowane środki funduszu socjalnego.
    > Co z nimi "zrobić"?

    Tak intuicyjnie, to zlikwidowałbym fundusz i przerzucil to na przychody
    (opodatkowane).
    Ale moze jest jakis haczyk w przepisach. Sprawdzales regulamin i ustawe.
    Przeciez mozesz (?) (jezeli chcesz) wyplacic swiadczenia byłym pracownikom.

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-13 09:29:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > Przeciez mozesz (?) (jezeli chcesz) wyplacic swiadczenia byłym pracownikom.

    Ustawa nie mówi co robic w sytuacji gdy nie ma pracowników i istnienie
    funduszu nie ma uzasadnienia.
    Regulaminy też rzadko taka sytuacje przewidują...

    Przetestowałam - albo wypłacamy swiadczenia byłym pracownikom (tyle że
    sporo z tym zachodu - oświadczenia o zarobkach bo świadczenia z ZFŚS
    musza byc proporcjonalne do sytuacji finansowej świadczeniobiorców,
    pewnie beda opodatkowane, często z byłymi pracownikami nie ma juz
    kontaktu) albo uznajemy je za przychód opodatkowany (pozostałe przych.
    operacyjne) i likwidujemy subkonto przelewając środki na konto główne.
    Drugie rozwiązanie jest mniej kłopotliwe.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-11-13 09:34:37
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 12-11-2002 22:10, Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "walfal" <w...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > Mieli pecha.
    > Tak intuicyjnie, to zlikwidowałbym fundusz i przerzucil to na przychody
    > (opodatkowane).
    Tak intuicyjnie też tak chciałem zrobić. Znajoma zwróciła mi jednak
    uwagę, że przy upadłości, środki z funduszu socjalnego nie mogą być
    włączone do masy upadłościowej zabezpieczającej roszczenia. Co ciekawe
    niewykorzystany fundusz socjalny ma być przekazany na FGŚP.
    Tu mamy do czynienia z dobrowolną likwidacją spółki, ale może przez
    analogię?...
    > Przeciez mozesz (?) (jezeli chcesz) wyplacic swiadczenia byłym pracownikom.
    A kto ich tam będzie ganiał po Polsce?
    > Ale moze jest jakis haczyk w przepisach. Sprawdzales regulamin i >ustawe.
    Szczerze mówiąc to prościej jest zapytać na grupie (nie?).
    Możliwość nierozdysponowania funduszu socjalnego i późniejszy jego
    podział między udziałowców(przy likwidacji spółki) wydaje mi się
    pewnym nadużyciem.
    > Karol
    WitoldG.