  • 1. Data: 2008-08-18 12:29:09
    Temat: limit przejscia na vat.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Dzialalnosc gospodarcza rozpoczalem z dniem 1 maja 2008.
    Jaki mam limit po przekroczeniu, ktorego musze przejsc na VAT?
    pierwsza sprzedaz 13 maj, moze ktos podac kwote limitu?
    Mam zglosic sie do US przed przekorczeniem czy po przekroczeniu?
    Chodzi o to, ze do przekroczenia bede mial np 100zl i co sie stanie jak
    wejde na vat z tymi 100zl - mam od nich juz odprowadzic 22%? Przeciez nigdy
    co do grosza nie uda sie trafic w limit.

  • 2. Data: 2008-08-18 19:46:15
    Temat: Re: limit przejscia na vat.
    Od: r...@o...pl

    On 18 Sie, 14:29, "..::TOMI::.." <a...@i...pl> wrote:
    >  Witam!
    > Dzialalnosc gospodarcza rozpoczalem z dniem 1 maja 2008.
    > Jaki mam limit po przekroczeniu, ktorego musze przejsc na VAT?
    > pierwsza sprzedaz 13 maj, moze ktos podac kwote limitu?

    (13maj->31gru)/365(6)dni*50k

    > Mam zglosic sie do US przed przekorczeniem czy po przekroczeniu?

    Masz sie zglosic po, ale mozesz tez przed

    > Chodzi o to, ze do przekroczenia bede mial np 100zl i co sie stanie jak
    > wejde na vat z tymi 100zl - mam od nich juz odprowadzic 22%? Przeciez nigdy
    > co do grosza nie uda sie trafic w limit.

    Placisz od nadwyzki ponad 50k

    Zapoznaj sie z art. 113 ustawy o vat, w szczegolnosci art. 113.5