  • 1. Data: 2005-05-17 19:28:35
    Temat: mala ksiegowosc RZ problem
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,

    Jak w programie 'mala ksiegowosc Rzeczpospolitej' rozpoczac prowadzenie
    od innego miesiaca niz styczen? Dzialalnosc trwa juz wczesniej, ale
    chcialbym by pit-5 liczylo mi poprawnie. Za pierwsze miesiace wpisac
    dowodem wewnetrznym sprzedaz/zakup w kazdym miesiacu, czy jakos inaczej?

    a.

  • 2. Data: 2005-05-17 19:34:09
    Temat: Re: mala ksiegowosc RZ problem
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcialbym by pit-5 liczylo mi poprawnie. Za pierwsze miesiace wpisac
    > dowodem wewnetrznym sprzedaz/zakup w kazdym miesiacu, czy jakos inaczej?

    Menu Inne --> Zmień --> Miesiąc księgowy

    Pozdrawiam
    Greg.

  • 3. Data: 2005-05-17 20:22:19
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Greg <m...@o...pl> wrote:

    > Menu Inne --> Zmie? --> Miesi?c ksi?gowy

    Jak zmienic miesiac to wiem, ale co zrobic z przychodami i kosztami?
    chodziloby mi o to aby wygenerowac pit-5 za kwiecien juz automatycznie
    programem (z malej ksiegowosci RZ ksieguje od poczatku kwietnia, przez
    3 pierwsze miesiace nie) jak wpisac sumy z tych miesiecy by sie
    do pit-5 zgadzalo. Jako dowod wewnetrzny?

    a.

  • 4. Data: 2005-05-17 20:45:40
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > 3 pierwsze miesiace nie) jak wpisac sumy z tych miesiecy by sie
    > do pit-5 zgadzalo. Jako dowod wewnetrzny?

    Rozumiem że chodzi Ci o przeniesienie kwot z papierowej wersji KPiR za
    miesiące I-III ?
    Jeśli tak, to chyba DW. Ale niech wypowiedzą się inni, bo ręki uciąć sobie
    nie dam...

    Pzdr
    Greg.

  • 5. Data: 2005-05-17 22:13:29
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Rozumiem że chodzi Ci o przeniesienie kwot z papierowej wersji KPiR za
    > miesiące I-III ?
    > Jeśli tak, to chyba DW. Ale niech wypowiedzą się inni, bo ręki uciąć sobie
    > nie dam...
    Ja zrobiłem to jako normalne dokumenty (stworzyłem pozycję księgową w której
    nanoisłem kwoty początkowe) zaczynałem od września czyli te moje dokumenty
    są pod datą 31.08.
    Ponieważ kpir w innym programie miałem do końca sierpnia a od września
    drukuję z "małej Księgowości" to uznałem, że moje zapisy w "MK" w sierpniu
    są nieważne. Ważne dla mnie było żeby na wydruku księgi za wrzesień był
    poprzedni okres. i jest.
    ale też sobie za poprawność takiego zapisu nic uciąć nie dam.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2005-05-18 10:46:26
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d6djpq$lsc$1@nemesis.news.tpi.pl>, w...@a...pl (Wemif)
    wrote:

> [...]
    > 3 pierwsze miesiace nie) jak wpisac sumy z tych miesiecy by sie
    > do pit-5 zgadzalo. Jako dowod wewnetrzny?

    Jako cokolwiek, byle przed kwietniem i byle się wszystkie sumy zgadzały
    (rozumiem, że KPiR dla miesięcy 1-3 masz). To wydruki za każdy miesiąc
    mają być prawidłowe, a nie dane w komputerze - chyba że chcesz pełną
    księgowość robić, dla takiego przypadku moja odpowiedź brzmi "nie wiem".

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2005-05-18 11:18:15
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Przy okazji, do uzytkownikow tego programu.

    1. Czy da sie, by automatycznie w Kontrahentach wpisywal 'Nazwe skrocona'
    na podstawie 'Nazwy pelnej', tzn. bym nie musial dwa razy wpisywac
    'Jan Kowalski' ?

    2. Czy da sie ustawic, by domyslnie przyjmowal, przy dopisywaniu
    kontrahentow konkretna miejscowosc i kraj (zdecydowana wiekszosc
    odbiorcow jest z mojej miejscowosci)

    3. Czy mozna ustawic (przynajmniej tymczasowo, aby przyjmowal domyslny
    'Opis zdarzenia gospodarczego' ?

    4. Czy mozna ustawic domyslna forme platnosci ? (przelew)

    z gory dziekuje
    a.