  • 1. Data: 2003-04-28 06:42:33
    Temat: male pytanka...
    Od: Grzegorz <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl>

    Hej!

    1. Zakladam dzialalnosc z data rozpoczecia (widniejaca na wpisie do
    ewidencji dg) od. 1.06 br. Regon otrzymam po 2 tyg., wiec wciaz przed
    rozpoczeciem. Czy moge wszelkie pozostale zgloszenia (do US (NIP-1, VAT-R)
    i ZUS (ZFA, ZZA)) zlozyc takze przed rozpoczeciem, by miec juz wszystko za
    soba, czy tez niektore zgloszenia trzeba zlozyc dopiero po faktycznym
    rozpoczeciu dzialania firmy?

    2. Czy wszelkie f-ry kosztowe moge dopiero wlaczyc w koszty, jesli data ich
    wystawienia jest po dn. 1.06, czy mozna tez uwzglednic te wystawione
    wczesniej? (mysle, ze chyba niestety nie?)

    3. Czy jesli w danym m-cu nie mam zadnej sprzedazy i zakupu (kompletnie
    nic), to czy skladam za ten m-c VAT-7? (a gdy mam tylko koszty, to tak?).

    4. Kiedy bede musial wplacic pierwsza zaliczke na pdof; po osiagnieciu
    jakiego dochodu z dg? (pracuje jednoczesnie na etacie, ale to chyba nie ma
    znaczenia?)

    5. Wysylam towar do klienta z prosba o odeslanie podpisanej kopii f-ry. Co,
    jesli klient nie odesle i jest uparty lub nie ma z nim kontaktu? Jak
    postepowac i jak sie zabezpieczyc przed takimi przypadkami? Raczej nie bede
    wymagal od przypadkowej osoby fizycznej wczesniejszego przyslania
    oswiadczenia o wystawianiu f-ry bez podpisu :-( (zamierzam prowadzic sklep
    internetowy i chcialbym jaknajlepiej, przewidujaco rozwiazac ten
    problem...)

    6. Czy mozna wysylac VAT-7, PIT-5 i ZUS-DRA listem poleconym (nie chce mi
    sie jezdzic do urzedow)? Jesli tak, to czy koszty przesylki zeznan moge
    ujac w KPiR na podstawie pokwitowania, czy musi byc f-ra z urz. pocztowego?

    7. Sorry za niektore banalne (jeszcze nie dla mnie :-) pytania, ale
    chcialbym w miare dobrze sie przygotowac do walki... :-) Z gory bardzo
    dziekuje za wszelka pomoc!

    Pozdrawiam!

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-04-28 07:58:24
    Temat: Re: male pytanka...
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl> napisal w
    wiadomosci news:p3vun-cs3.ln1@main.linux.pl...
> [...]
    > i ZUS (ZFA, ZZA)) zlozyc takze przed rozpoczeciem, by miec juz wszystko za
    > soba, czy tez niektore zgloszenia trzeba zlozyc dopiero po faktycznym

    Urzad Skarbowy - przed rozpoczeciem wykonywania dzialanosci
    ZUS - masz 7 dni na zlozenie dokumentow rejestracyjnych

> [...]
    > wystawienia jest po dn. 1.06, czy mozna tez uwzglednic te wystawione
    > wczesniej? (mysle, ze chyba niestety nie?)

    Masz calkowita racje - trzeba sie wstrzymac z fakturami do 01.06

    > 3. Czy jesli w danym m-cu nie mam zadnej sprzedazy i zakupu (kompletnie
    > nic), to czy skladam za ten m-c VAT-7? (a gdy mam tylko koszty, to tak?).

    Jezeli jestes VAT'manem to zawsze skladasz VAT7 - czy miales ruchy w
    dzialalnosci, czy nie.

> [...]
    > oswiadczenia o wystawianiu f-ry bez podpisu :-( (zamierzam prowadzic sklep
    > internetowy i chcialbym jaknajlepiej, przewidujaco rozwiazac ten
    Wysylaj od razu oswiadczenie o wystawianiu f-ry bez podpisu. Wiele firm
    internetowych tak dziala i nie ma z tym wiekszego problemu.

> [...]
    > sie jezdzic do urzedow)? Jesli tak, to czy koszty przesylki zeznan moge
    > ujac w KPiR na podstawie pokwitowania, czy musi byc f-ra z urz.
    Poczta mozesz. Dowod nadania zachowaj, popros Pania w okienku o
    pokwitowanie, podbij pieczatka z tylu i zaksieguj dowodem wewnetrzym.

    > 7. Sorry za niektore banalne (jeszcze nie dla mnie :-) pytania, ale
    > chcialbym w miare dobrze sie przygotowac do walki... :-) Z gory bardzo
    > dziekuje za wszelka pomoc!
    >
    > Pozdrawiam!

    Powodzenia w nowej dzialalonosci
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-04-28 10:01:25
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Lukasz Kalinski" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Wtedy, gdy wystapi podatek do zapłacenia, a to zalezy od wielu czynników
    (nie tylko od dochodu, ale także ulg, kwot wpłąconych składek na zdrowotne
    itd. itp.)

    > Co,
    > bede
    > Wysylaj od razu oswiadczenie o wystawianiu f-ry bez podpisu. Wiele firm
    > internetowych tak dziala i nie ma z tym wiekszego problemu.

    Jeśli to są klienci jednorazowi to nic to nie da. Klient, który nie odsyła
    kopii, nie odeśle też oświadczenia. Nie tędy droga.
    Właściwie to problemu nie ma: Ty wystawiłeś fakturę, podatek zapłaciłeś. Ten
    kto nie odsyła kopii działa wyłącznie na swoją szkodę, ponieważ on poniesie
    konsekwencje tego, że Ty nie posiadasz kopii.

    > mi
    > pocztowego?
    > Poczta mozesz. Dowod nadania zachowaj, popros Pania w okienku o
    > pokwitowanie, podbij pieczatka z tylu i zaksieguj dowodem wewnetrzym.

    IMHO "dowód wewnetrzny nawet nie jest potrzebny. Takie pokwitowanie jest
    samo w sobie dowodem, mogącym stanowić podstawe wpisu i nie potrzeba
    sporządzać dowodu wewnętrznego (rozp. w sprawie KPiR).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-04-28 19:03:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ samo w sobie dowodem, mogącym stanowić podstawe wpisu i nie potrzeba
    >+ sporządzać dowodu wewnętrznego (rozp. w sprawie KPiR).

    Popieram, bo też stosuję :), powinno być: "IMO" (nie bądź taki
    skromny skoro masz paragraf na poparcie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-28 19:19:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Lukasz Kalinski wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Urzad Skarbowy - przed rozpoczeciem wykonywania dzialanosci

    Twoim zdaniem: "musisz" czy "możesz" ?
    Dla jasności: oczywiście VATem można sobie zaszkodzić :],stąd
    lepiej dopilnować :)
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Masz calkowita racje - trzeba sie wstrzymac z fakturami do 01.06

    Dla uściślenia:
    - nie może odliczyć VATu przed staniem się płatnikiem VATu
    - IMO nie powinien nic kupować "na DG", bo to świadczyłoby
    o "prowadzeniu DG" (czyli zgadzam się jak wyżej)
    - ...ale nie ma przeszkód żeby kupić towar handlowy lub środki
    trwałe "osobiście" i wprowadzić następnie do DG. OCZYWIŚCIE
    na ogół nie ma sensu dla VATowca :) (bo straci VAT), ale wolno...
    A jak ktoś ma zamiar dajmy na to ŚT poużywać i następnie
    "na pewno" wyprowadzić z DG ("na użytek własny") to również
    może mu to być bez różnicy :)

    >+ > 4. Kiedy bede musial wplacic pierwsza zaliczke na pdof; po osiagnieciu
    >+ > jakiego dochodu z dg? (pracuje jednoczesnie na etacie, ale to chyba nie ma
    >+ > znaczenia?)

    Poczytaj w innych aktualnych tematach :)
    [...]
    >+ > 6. Czy mozna wysylac VAT-7, PIT-5 i ZUS-DRA listem poleconym (nie chce mi
    >+ > sie jezdzic do urzedow)? [...]
    >+ Poczta mozesz. Dowod nadania zachowaj,

    Są tu zwolennicy posiadania kopii ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zbierający kopie wszelakie, takie z czerwonymi stemplami :))