  • 1. Data: 2008-09-19 19:06:20
    Temat: maly podatnik
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, mam pytanko dotyczace powyzszego. Czy jedynym warunkiem zostania malym
    podatnikiem u osoby fizycznej prowadzacej dzialanosc jest obrot- 800k euro
    rocznie? no i czy maly podatnik musi wystawiac jakies inne faktury (np z
    adnotacja MP), skladac inne deklaracje(jak wczesniej- tez z MP)?Zglaszac
    gdziekolwiek ze jest MP?
    Pytam, bo jestem zainteresowany jednorazowa amortyzacja (do 50k euro
    rocznie) a moga sobie na to pozwolic m.in wlasnie Mali POdatnicy.

    Jestem Vatowcem, met. kasowa, kpir i nie przekraczam 800k euro obrotu
    rocznie (jeszcze:) ).

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2008-09-19 20:14:01
    Temat: Re: maly podatnik
    Od: r...@o...pl

    On 19 Wrz, 21:06, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
> [...]
    > rocznie? no i czy maly podatnik musi wystawiac jakies inne faktury (np z
    > adnotacja MP), skladac inne deklaracje(jak wczesniej- tez z MP)?Zglaszac

    Tu piszesz o VAT ?

    > Pytam, bo jestem zainteresowany jednorazowa amortyzacja (do 50k euro
    > rocznie) a moga sobie na to pozwolic m.in wlasnie Mali POdatnicy.

    A tu o PIT?

    > Jestem Vatowcem, met. kasowa, kpir i nie przekraczam 800k euro obrotu
    > rocznie (jeszcze:) ).

    Jesli chcesz amortyzowac jednorazowo to amortyzujesz i tyle,
    jestes MP w PIT wiec bez problemu. Tylko sie z tym de minimis upewnij
    co i jak.

  • 3. Data: 2008-09-19 22:28:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2008, Anax WRC wrote:

    > rocznie? no i czy maly podatnik musi wystawiac jakies inne faktury (np z
    > adnotacja MP),

    Nie.
    MOŻE przejść w tryb kasowy VAT i przestawić się na takie faktury.
    Pomysł dość głupi, bo ze względu na konieczność innego księgowania
    źle widziany u "dużych" (przynajmniej niektórych).

    > Jestem Vatowcem, met. kasowa

    No moment, VAT metoda kasowa to właśnie f-ry "MP"!
    A jak chciałeś napisać co innego, to już trudno ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-09-21 22:08:19
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    > No moment, VAT metoda kasowa to właśnie f-ry "MP"!
    > A jak chciałeś napisać co innego, to już trudno ;)

    nooo chyba zle napisalem, patrze wlasnie na VAT-R i widze ze nie zaznaczylem
    metody kasowej. Czyli wynika z tego ze mam memorial.
    Kurcze ale czy to oznacza ze zle ksieguje faktury?- wszystkie wrzucam do
    KPiR z data wystawienia faktury- zarowno koszty posrednie jak i
    bezposrednie.
    http://www.vat.pl/metoda_kasowa_i_memorialowa_koszty
    _1615.php a z tego opisu
    wynika nieco inaczej chyba...

    pzdr
    Anax

  • 5. Data: 2008-09-22 16:22:45
    Od: r...@o...pl

    On 22 Wrz, 00:08, "Anax WRC" <h...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Kurcze ale czy to oznacza ze zle ksieguje faktury?- wszystkie wrzucam do
    > KPiR z data wystawienia faktury- zarowno koszty posrednie jak i

    Wybor z VAT nie ma wplywu na PIT.

    > http://www.vat.pl/metoda_kasowa_i_memorialowa_koszty
    _1615.phpa z tego opisu
    > wynika nieco inaczej chyba...

    Kto tutoriale na vat.pl czyta, ten sam sobie biedy napyta :)