  • 1. Data: 2002-10-22 10:48:57
    Temat: mam dwie opinie - potrzebuje trzeciej
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Wlasnie. Spolka z o. o., ktorej jestem jedynym udzialowcem, niestety od
    dluzszego czasu przynosi straty. W zwiazku z tym, postanowilem zlikwidowac
    jej dzialalnosc. Podkreslam, ze Spolka nie jest dluznikiem woboec U.S., ZUS
    ani zadnych innych podmiotow - jedynym jej wierzycielem jestem ja sam (po
    prostu, liczac na lepsza koniunkture, dofinansowalem ja z wlasnej kieszeni).
    I teraz problem:

    - prawnik twierdzi, ze zadluzenie Spolki wobec mnie wywola skutek
    nastepujacy: jako ze Spolka nie ma z czego pokryc zadluzenia, ja sila rzeczy
    zrzekne sie roszczen z tytulu wierzytelnosci. To jednak bedzie rownoznaczne
    z osiagnieciem przez Spolke przychodu, od ktorego nalezny jest podatek
    (podkreslam: przychodu, nie dochodu - jako ze Spolka go nie osiagnela).
    Dalej, jako ze Spolka nie ma z czego zaplacic tego podatku, zobowiazanie
    wobec U.S. przejdzie na mnie, jako jedynego czlonka Zarzadu! Czyli, nie dosc
    ze z wlasnych srodkow utrzymywalem Spolke przy zyciu (w nadziei na powrot
    koniunktury) - bede musial zaplacic podatek od wydanych przez siebie
    pieniedzy.

    - biegli ksiegowi twierdza cos zupelnie przeciwnego: przy liwidacji,
    wszystkie naleznosci Spolki (wraz z ewentualnymi podatkami od nich) ulegaja
    umorzeniu.

    Kto ma racje?

  • 2. Data: 2002-10-22 12:09:37
    Temat: Re: mam dwie opinie - potrzebuje trzeciej
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Wozniacki" <m...@p...com> wrote in message
    > Wlasnie. Spolka z o. o., ktorej jestem jedynym udzialowcem, niestety od
    > dluzszego czasu przynosi straty.

    No to moze ja Pan sprzeda ?

    Ja nejestem prawnikiem, ale zastanawiam sie, dlaczego spolka ma zaplacic
    podatek od PRZYCHODU a ine od dochodu.?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-10-22 12:43:02
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ani zadnych innych podmiotow - jedynym jej wierzycielem jestem ja sam (po
    > prostu, liczac na lepsza koniunkture, dofinansowalem ja z wlasnej

    Obie strony mają rację. Prawnicy mówili o zobowiązaniach a księgowi o
    należnościach. IMHO lepiej byłoby sprzedać spółkę. Nie trzeba wtedy ponosić
    kosztów likwidacji.

    LeszekR.

  • 4. Data: 2002-10-22 13:49:47
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Dzieki za odpowiedzi - ale ja chcialbym stac "po bezpiecznej stronie", a
    liczne prasowe ogloszenia typu "kupie zadluzona spolke" wydaja mi sie
    delikatnie mowiac nieco podejrzane.

    Na czym ten biznes polega?

    Piotr

  • 5. Data: 2002-10-23 06:02:47
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    > Dzieki za odpowiedzi - ale ja chcialbym stac "po bezpiecznej stronie", a
    > liczne prasowe ogloszenia typu "kupie zadluzona spolke" wydaja mi sie
    > delikatnie mowiac nieco podejrzane.

    Ktoś nie musi po pierwsze zakładać spółki od podstaw /procedura+czas+koszty/
    po drugie IMO może odliczać straty z lat ubiegłych. Zresztą kto by chciał
    sprzedać spółkę która przynosi dochody ;)

    LeszekR.