  • 1. Data: 2004-05-20 06:51:18
    Temat: mieszkanie w TBS a komornik za długi TBS
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Bardzo proszę Was o pomoc i wszelkie podpowiedzi.
    Od wrześnie zaszłego roku jestem najemcą mieszkania i garażu w bloku
    wybudowanym przez TBS. Wczoraj dostałam pismo od komornika, że muszę
    zapłacić kwotę ponad 10 tys. zł + wszelkie dodatki urzędowe (pokrycie
    kosztów sądowych, komornika, itd.), włącznie prawie 18 tys. zł. Na piśmie
    jest, że komornik działa dla wymienionego w piśmie Banku. A TBS, w którym
    ja jestem formalnie tylko najemcą lokalu jest jego dłużnikiem i ten
    wyznaczył mnie do spłaty długu. Ja jestem w stosunku do TBS-u całkowicie
    czysta, wszystkie raty, kaucje, czynsze są uregulowane i to z
    wyprzedzeniem. Pismo jest dla mnie szokiem. Wcześniej nic takiego nie było,
    żadnych powiadomień. Oczywiście sam prezes TBS-u też nic nie wie, albo
    raczej udaje, że nic nie wie. Takie pismo dostali również inni sąsiedzi.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie jak dalej postępować, co mogę, czego mogę się
    spodziewać, gdzie odwołać i do których drzwi pukać.
    Dziękuję i czekam na pomoc teoretyczną, ale podpartą znajomością prawa.

  • 2. Data: 2004-05-20 07:56:37
    Temat: Re: mieszkanie w TBS a komornik za długi TBS
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

    Spokojnie i bez nerwow :o) Komornik zajal wierzytelnosc. Oznacza to, ze
    placisz normalnie, tak jak do tej pory, ale nie TBS, a komornikowi. I nie
    powstaje zadne nowe zadluzenie wobec TBS. Zaplacenie komornikowi oznacza, ze
    wywiazujesz sie wobec TBS.
    JG

  • 3. Data: 2004-05-20 08:06:24
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Dzięki za wyjaśnienie. Ale dlaczego w takim razie taka kwota? skąd ona? i
    jak ja mam ją niby spłacać? Moje czynsze. Tam nie ma mowy o płaceniu
    czynszu, jest podana pewna kwota i to ją mam wpłacić. Jakie to ma
    powiązanie?
    Dla mnie to wszystko jest jak sen koszmarny. Proszę jak byś mi mógł jeszcze
    wyjaśnić to. I co najważniejsze, nie wszyscy mieszkańcy dostali takie
    powiadomienie (może jeszcze nie dostali).
    Dziękuję.

  • 4. Data: 2004-05-20 09:12:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, MagdaSW wrote:
    [...]
    >+ A TBS, w którym ja jestem formalnie tylko najemcą lokalu

    Hm... jakoś do tego powyższego tekstu nie jestem przekonany.
    Dasz głowę że TBS to "normalny kamienicznik" i ty jesteś
    "normalnym lokatorem najemcą" ?
    Primo - nie sądzę żeby Bank pakował się w imprezę z żądaniami
    do osob które są niezwiązane z własnością lokalu. Jakbyś była
    "tylko najemczynią" to jak na mój gust Bank mógłby od ciebie jedynie
    zażądać żebyś *czynsz* należny właścicielowi płaciła jemu
    (bankowi) jako wierzycielowi.
    Secundo - mieszkanie mieszkaniem, ale garaż... też "tylko
    wynajmujesz" ?

    IMHO do ustalenia jak to jest kwalifikuje się grupa .prawo,
    a nie .podatki :)

    >+ jest jego dłużnikiem i ten
    >+ wyznaczył mnie do spłaty długu.

    To pachnie korzystaniem z odpowiedzialności solidarnej.
    Nie jesteś aby na pewno [współ]właścicielką czegoś, na przykład
    owego garażu ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-05-20 09:34:53
    Od: "MagdaSW" <m...@w...pl>

    Dziękuję Wam za pomoc.
    Po rozmowie z komornikiem wszystko się wyjaśniło. TBS jest dłużnikiem a ja
    za niego swoimi spłatami czynszu mam spłacać jego
    dług. Wierzyciel wybrał sobie kilku najemców tylko i po spłacie całości
    mamy zostać poinformowani pisemnie o zaprzestaniu wpłat na konto komornika.
    Pozdrawiam Was wszystkich i jeszcze raz dzięki za pomoc i wsparcie (były
    bardzo potrzebne).
    I przepraszam, że na tym forum. W desperackim czynie napisałam na oba z
    nadzieją na szybką odpowiedź. Jeszcze raz przepraszam i serdecznie
    dziękuję.
    Magda

  • 6. Data: 2005-10-12 13:01:16
    Od: MagdaSW<m...@g...pl>

    I jeszcze raz proszę Was o pomoc. Kolejny czarny scenariusz. Teraz już na prawdę
    nie wiem co nas czeka. Komornik zajął konto bankowe TBS,w którym jestem
    najemcą mieszkania. Na to konto mieszkańcy wpłacali kwotę czynszu (rata
    kredytu, woda, CO, remont, eksploatacje, itd.). TBS nie może na bieżąco
    regulować teraz w żadnym wypadku ani wodociągów, ani gazowni... a my jako
    mieszkańcy zostajemy bez niezbędynych do życia mediów. Teraz gdy lada moment
    zima brak CO, czy ciepłej wody to dla nas wizja koszmaru. Proszę o pomoc. Co
    jako mieszkańcy możemy zrobić, czy w tym kraju jeszcze jest jakieś prawo, które
    jest to wstanie uregulować.
    Dziekuję. Magda

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-10-12 14:04:38
    Od: maho <m...@p...net>

    MagdaSW wrote:
    [ciach]
    > jako mieszkańcy możemy zrobić, czy w tym kraju jeszcze jest jakieś prawo, które
    > jest to wstanie uregulować.

    Z pewnością nie pl.soc.prawo.*podatki*.

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2005-10-13 09:57:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dij1es$dg8$1@opal.futuro.pl>, MagdaSW<m...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > zima brak CO, czy ciepłej wody to dla nas wizja koszmaru. Proszę o pomoc. Co

    Spróbować się dogadać z wodociągami i gazownią, żeby płacić bezpośrednio.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2005-10-17 20:57:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MagdaSW wrote:
> [...]
    > jako mieszkańcy możemy zrobić, czy w tym kraju jeszcze jest jakieś prawo, które

    Nic nie mozecie zrobic, bo nie jestescie stroną w sprawie.
    Zbierzcie się wszyscy razem, załóżcie stowarzyszenie (tylko z głową to
    robić, a najlepiej z prawnikiem) i jako stowarzyszenie dogadujcie się z
    dostawcami mediów.
    Stowarzyszenie będzie pośrednikiem między mieszkańcami i dostawcami mediów.

  • 10. Data: 2005-10-18 08:19:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, witek wrote:

    [...]
    > Nic nie mozecie zrobic, bo nie jestescie stroną w sprawie.

    Spytam co i jak mogą zrobić że *przestać* być dłużnikiem TBSu
    "w sprawie wody prądu i gazu", tj. aby pozbyć się tego warunku
    z własnych umów ?
    Nie mam z TBSami do czynienia ale tak sobie kombinuję - czy
    zapłata za media nie jest powiązana z czynszem albo umową o najem.
    Żeby się nie okazało że nie płacąc *TBSowi* sami kwalifikują się
    pod egzekucję :[ - komornik też urzędnik i zrobi co do niego
    należy. Wrew "zwykłej logice" jak mniemam również - byleby z prawem
    mniej więcej zgodnie było. "Mieli MI [prowadzi egzekucję !] wpłacić
    na konto a nie wpłacili, do sądu z nimi" !
    Mylę się ?

    > Zbierzcie się wszyscy razem, załóżcie stowarzyszenie (tylko z głową to robić,
    > a najlepiej z prawnikiem) i jako stowarzyszenie dogadujcie się z dostawcami
    > mediów.

    Pytanie czyje są np. instalacje w bloku.
    Mam na myśli odcinki od przyłącza do mieszkania.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)