1. Data: 2008-02-17 18:39:07
Temat:minimalna kwota podatku do zapłaty PIT37
Od:"akara0" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
rozliczyłem dzisiaj wstępnie mojego PIT-a za 2007 rok i wyszło mi, że muszę
dopłacić skarbówce 4 zł. Może ktoś z Was wie, czy istnieje cos takiego jak
minimalna kwota do zapłaty, a jeśli tak to ile ona wynosi? Jeśli dobrze
kojarzę to w przypadku zwrotu nadpłaconego podatku US zwraca kwoty powyżej 5
zł, a te niższe zachowuje dla siebie. Czy w przypadku gdy płacić ma szary
człowieczek jest podobnie czy dopłacić trzeba nawet głupią złotówkę? Jeśli
można to prosze o linka do odpowiedniego dokumentu (ustawy, rozporządzenia
itp)

2. Data: 2008-02-17 20:55:05
Temat:Re: minimalna kwota podatku do zapłaty PIT37
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

akara0 wrote:
> [...]
> muszę dopłacić skarbówce 4 zł. Może ktoś z Was wie, czy istnieje cos
> takiego jak minimalna kwota do zapłaty, a jeśli tak to ile ona wynosi?
zero

3. Data: 2008-02-18 14:35:41
Od:"1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli podatek do zapłaty jest większy niż 1 zł nalezy go wpłacić do urzędu
skarbowego

4. Data: 2008-02-18 14:38:28
Od:"t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-02-2008 o 15:35:41 1603 Anna Daszkiewicz
<A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

> Jeżeli podatek do zapłaty jest większy niż 1 zł nalezy go wpłacić do
> urzędu skarbowego

Czyli złotówki się nie wpłaca ;) ?

5. Data: 2008-02-19 10:49:37
Od:"1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaglądłam do ustawy i jednak 1 zł trzeba wpłacić, nieprecyzyjnie sie wyraziła w
poprzedniej wypowiedzi :)

Za 1 zł urząd skarbowy nie będzie ścigał bo koszt wysłania upomnienia jest większy :)
Chyba że ktoś jest w urzedzie bardzo ambitny i nadgorliwy i zacznie ścigać ale to się
mija z celem i bardzo wątpliwe żeby kierownictwo zgodziło sie na taką praktykę.

6. Data: 2008-02-19 11:38:26
Od:"t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-02-2008 o 11:49:37 1603 Anna Daszkiewicz
<A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

> [...]
> Chyba że ktoś jest w urzedzie bardzo ambitny i nadgorliwy i zacznie
> ścigać ale to się mija z celem i bardzo wątpliwe żeby kierownictwo

:) Z drugiej strony złotówka do złotówki i się uzbiera.
Zwłaszcza jeśli mamy 20mln podatników :)

pozdr,
tommyz

7. Data: 2008-02-19 12:15:01
Od:"1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

niby tak ale kosz wysyki upomnienia to 5,30 więc przychód z tej złotówki będzie
znikomy w porównaniu do kosztów jakie trzeba ponieśc żeby go uzyskac :)

8. Data: 2008-02-19 14:31:56
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

1603 Anna Daszkiewicz wrote:
> niby tak ale kosz wysyki upomnienia to 5,30 więc przychód z tej złotówki
> będzie znikomy w porównaniu do kosztów jakie trzeba ponieśc żeby go
> uzyskac :)
a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?

9. Data: 2008-02-20 06:39:37
Od:"1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?
Jak to kto?? Oczywiście że podatnicy, dlatego urząd nie ściga za takie kwoty :)

10. Data: 2008-02-22 09:52:18
Od:Terrmit <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1603 Anna Daszkiewicz pisze:

> a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?
> Jak to kto?? Oczywiście że podatnicy, dlatego urząd nie ściga za
> takie kwoty :)
Jak chce być uczciwy wobec US to zapłaci. Można sobie założyć
konto w mBanku, to nic nie kosztuje i przelać te 4 zł. Przelew
też teraz nic nie kosztuje. Albo wpłacić te 4zł + odsetki za rok
razem z nowym podatkiem (o ile będzie miał coś do zapłaty za rok).
Jednak zasadnicze pytanie brzmi, czy obywatel powinien być uczciwy
wobec Skarbu Państwa skoro ten nie zawsze jest uczciwy wobec obywatela.