  • 1. Data: 2008-02-17 18:39:07
    Temat: minimalna kwota podatku do zapłaty PIT37
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Witam,
    rozliczyłem dzisiaj wstępnie mojego PIT-a za 2007 rok i wyszło mi, że muszę
    dopłacić skarbówce 4 zł. Może ktoś z Was wie, czy istnieje cos takiego jak
    minimalna kwota do zapłaty, a jeśli tak to ile ona wynosi? Jeśli dobrze
    kojarzę to w przypadku zwrotu nadpłaconego podatku US zwraca kwoty powyżej 5
    zł, a te niższe zachowuje dla siebie. Czy w przypadku gdy płacić ma szary
    człowieczek jest podobnie czy dopłacić trzeba nawet głupią złotówkę? Jeśli
    można to prosze o linka do odpowiedniego dokumentu (ustawy, rozporządzenia
    itp)

  • 2. Data: 2008-02-17 20:55:05
    Temat: Re: minimalna kwota podatku do zapłaty PIT37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    akara0 wrote:
> [...]
    > muszę dopłacić skarbówce 4 zł. Może ktoś z Was wie, czy istnieje cos
    > takiego jak minimalna kwota do zapłaty, a jeśli tak to ile ona wynosi?
    zero

  • 3. Data: 2008-02-18 14:35:41
    Od: "1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Jeżeli podatek do zapłaty jest większy niż 1 zł nalezy go wpłacić do urzędu
    skarbowego

  • 4. Data: 2008-02-18 14:38:28
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2008 o 15:35:41 1603 Anna Daszkiewicz
    <A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

    > Jeżeli podatek do zapłaty jest większy niż 1 zł nalezy go wpłacić do
    > urzędu skarbowego

    Czyli złotówki się nie wpłaca ;) ?

  • 5. Data: 2008-02-19 10:49:37
    Od: "1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Zaglądłam do ustawy i jednak 1 zł trzeba wpłacić, nieprecyzyjnie sie wyraziła w
    poprzedniej wypowiedzi :)

    Za 1 zł urząd skarbowy nie będzie ścigał bo koszt wysłania upomnienia jest większy :)
    Chyba że ktoś jest w urzedzie bardzo ambitny i nadgorliwy i zacznie ścigać ale to się
    mija z celem i bardzo wątpliwe żeby kierownictwo zgodziło sie na taką praktykę.

  • 6. Data: 2008-02-19 11:38:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-02-2008 o 11:49:37 1603 Anna Daszkiewicz
    <A...@o...mofnet.gov.pl> napisał(a):

> [...]
    > Chyba że ktoś jest w urzedzie bardzo ambitny i nadgorliwy i zacznie
    > ścigać ale to się mija z celem i bardzo wątpliwe żeby kierownictwo

    :) Z drugiej strony złotówka do złotówki i się uzbiera.
    Zwłaszcza jeśli mamy 20mln podatników :)

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-02-19 12:15:01
    Od: "1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    niby tak ale kosz wysyki upomnienia to 5,30 więc przychód z tej złotówki będzie
    znikomy w porównaniu do kosztów jakie trzeba ponieśc żeby go uzyskac :)

  • 8. Data: 2008-02-19 14:31:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1603 Anna Daszkiewicz wrote:
    > niby tak ale kosz wysyki upomnienia to 5,30 więc przychód z tej złotówki
    > będzie znikomy w porównaniu do kosztów jakie trzeba ponieśc żeby go
    > uzyskac :)
    a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?

  • 9. Data: 2008-02-20 06:39:37
    Od: "1603 Anna Daszkiewicz" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?
    Jak to kto?? Oczywiście że podatnicy, dlatego urząd nie ściga za takie kwoty :)

  • 10. Data: 2008-02-22 09:52:18
    Od: Terrmit <t...@p...onet.pl>

    1603 Anna Daszkiewicz pisze:

    > a kto w efekcie te 5.30 zapłaci?
    > Jak to kto?? Oczywiście że podatnicy, dlatego urząd nie ściga za
    > takie kwoty :)
    Jak chce być uczciwy wobec US to zapłaci. Można sobie założyć
    konto w mBanku, to nic nie kosztuje i przelać te 4 zł. Przelew
    też teraz nic nie kosztuje. Albo wpłacić te 4zł + odsetki za rok
    razem z nowym podatkiem (o ile będzie miał coś do zapłaty za rok).
    Jednak zasadnicze pytanie brzmi, czy obywatel powinien być uczciwy
    wobec Skarbu Państwa skoro ten nie zawsze jest uczciwy wobec obywatela.