  • 1. Data: 2007-12-03 22:04:08
    Temat: moment zaliczenia kosztów
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Witam.
    Otworzyłem DG. Aktualnie dokonuje zakupów związanych z prowadzoną
    działalnością. W którym momencie powinienem uwzględnić je w KPiR, w
    momencie otrzymania faktury zakupu czy w momencie uzyskania pierwszego
    przychodu?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 2. Data: 2007-12-03 22:22:07
    Temat: Re: moment zaliczenia kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007, Waldemar Fras' wrote:

    > Witam.
    > Otworzyłem DG. Aktualnie dokonuje zakupów związanych z prowadzoną
    > działalnością.

    W jaki sposób "związanych"?
    Związanych tak ogólnie (przykład: wyposażenie, prenumerata, obsługa
    "własnobiurowa") czy szczególnie (przykład: zakupiona usługa, stanowiąca
    część *konkretnej* świadczonej usługi, towar handlowy - każdy zakup
    inaczej)

    > W którym momencie powinienem uwzględnić je w KPiR, w momencie
    > otrzymania faktury zakupu czy w momencie uzyskania pierwszego przychodu?

    A wybrałeś (sobie) memoriał czy kasę?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-12-03 22:32:48
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]

    Witam również:)

> [...]
    > "własnobiurowa") czy szczególnie (przykład: zakupiona usługa, stanowiąca
    > część *konkretnej* świadczonej usługi, towar handlowy - każdy zakup

    W sumie to wyposażenie (komputer, elektronarzędzia, itp).

    > A wybrałeś (sobie) memoriał czy kasę?
    > :)

    tzn? przy vat mam kasową, a przy kpir tzn składając nip-1 nic takowego
    się nie doszukałem (tzn. opcji wyboru).

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 4. Data: 2007-12-03 23:05:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007, Waldemar Fras' wrote:

    Pętelkę z przywitaniami trochę przytnę :)

    > W sumie to wyposażenie (komputer, elektronarzędzia, itp).

    Czyli "ogólne" :)

    > tzn? przy vat mam kasową, a przy kpir tzn składając nip-1 nic takowego się
    > nie doszukałem (tzn. opcji wyboru).

    A ktoś pisał, że musisz to deklarować? :O
    Nie, podatnik "na KPiR" musi *stosować* jedną z zasad - ale *deklarować*
    tego nigdzie nikomu nie trzeba, taka rozpusta!
    No, chyba że ew. kontroler zapyta :)
    I oczywiście nie dotyczy to zakupów "ogólnych" - te idą z dniem
    wystawienia f-ry.
    Ustawę masz tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    ...i rzuć szczegółowiek okiem na art.22 .5, .6 (z naciskiem na słowa "pod
    warunkiem"!) tudzież .6b

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR)

  • 5. Data: 2007-12-05 12:34:15
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > ...i rzuć szczegółowiek okiem na art.22 .5, .6 (z naciskiem na słowa "pod

    Może nakreślę bardziej. Chodzi o to, że teraz robię zakupy w związku z
    otwarciem DG. W tym roku zapewne nie będę miał żadnego przychodu. Także
    rok zakończyłbym stratą.
    Niekorzystne dla mnie będzie to, że jak ten rok zamknę stratą, to w
    następnym będę mogł odliczyć z tej straty polowę (itd).

    Czy nie ma możliwości w sposób legalny, na to by ten koszt został
    uwzględniony w przyszłym roku dopiero w momencie jak działalność
    przyniesie jakąkolwiek korzyść (przychód).

    Z VAT wszystko cacy bo leci w nieskończoność, ale chodzi mi o dochodówkę:)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 6. Data: 2007-12-06 10:25:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007, Waldemar Fras' wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    >
    > Czy nie ma możliwości w sposób legalny, na to by ten koszt został
    > uwzględniony w przyszłym roku dopiero w momencie jak działalność przyniesie

    Widzę taką, że te koszty które *można* uznało by się za środki trwałe
    i poddało "normalnej" amortyzacji.
    W takim układzie czytasz art.22i.5 np. tu:
    http://www.gofin.pl/5,36,28354,0.html

    Oczywiście później nie da się już amortyzować jednorazowo, acz dla kompa
    można zastosować "przyspieszoną".
    Druga możliwość, w tym samym przypadku, to NIE przyjmowanie do
    użytkowania w tym roku, lecz "przyjęcie" w styczniu 2008 i amortyzacja
    jednorazowa.

    Co ciekawsze, zasada "wydatki poniesione na ich nabycie stanowiš wówczas
    koszty uzyskania przychodów w miesišcu oddania ich do używania" dotyczy
    również wyposażenia (sprawdź w ustawie, art.22d.1).
    Właśnie zaczynam się zastanawiać, czy zapis 22d.1 może stanowić
    wyłączenie dla wymogu art.22 nie tylko w zakresie *daty* zaliczenia
    w KUP, ale również *zasady*, a wtedy miałbym przechlapane u grupo-
    wiczów ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-12-06 19:18:17
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > wyłączenie dla wymogu art.22 nie tylko w zakresie *daty* zaliczenia
    > w KUP, ale również *zasady*, a wtedy miałbym przechlapane u grupo-

    Czyli, że formalnie mogę coś kombinować, że teraz kupić a dopiero wziąć
    zacząć użytkować dopiero w styczniu? Zadzwonię chyba jutro u mnie do US
    i spytam:) W końcu na cały US Kraków Nowa Huta jest tam aż jeden chłop
    co się zna na rzeczy... ba, koleś zna się na wszystkich ogólnie rzeczach
    i nie wiadomo po co tam zatrudniają te babki, jak nic nie wiedzą i robią
    redirect do chłopa (ale to BTW):)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 8. Data: 2007-12-06 20:17:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldemar Fras' wrote:

    > Czyli, że formalnie mogę coś kombinować, że teraz kupić a dopiero
    > wziąć zacząć użytkować dopiero w styczniu?

    Ty się zdecyduj czy już otworzyłeś DG (tak piszesz w pierszym poście)
    czy dopiero zamierzasz a już ponosisz wydatki (czytaj: prowadzisz
    nielegalnie)

    Zadzwonię chyba jutro u
    > mnie do US i spytam:)

    Nie polecam, ale napisz potem konkretnie jakie było pytanie
    i co odpowiedziano.

  • 9. Data: 2007-12-07 07:24:46
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    cef pisze:

    > Ty się zdecyduj czy już otworzyłeś DG (tak piszesz w pierszym poście)
    > czy dopiero zamierzasz a już ponosisz wydatki (czytaj: prowadzisz
    > nielegalnie)

    Przecież cały czas piszę, że otworzyłem:) Kwestia tylko tego czy mogę
    teraz kupić i zacząć użytkować dopiero np. w styczniu i zaliczyć w
    koszta wtedy.

    > Zadzwonię chyba jutro u
    >
    > Nie polecam, ale napisz potem konkretnie jakie było pytanie
    > i co odpowiedziano.

    A tam, w sumie od czegoś są, zwłaszcza, że ten znający się chłop udziela
    informacji i to rzetelnie.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'