  • 1. Data: 2012-05-03 11:38:01
    Temat: nadplata i niedoplata w roznych deklaracjach - czy można uiścić jedynie różnicę?
    Od: HP <h...@g...com>

    Dzień dobry,

    W tym roku w ramach jednej deklaracji mialem nadplate (pit 37) a w ramach drugiej
    większą niedopłatę (pit 36l).

    Czy słusznie zrobiłem przelewając jedynie różnicę tych kwot do US na konto pit 36l?

    Ponadto - czy jezeli zrobilem to dzien za pozno poprzez e-deklaracje, to jest sens
    skladac czynny żal?

    dzieki, pozdrawiam,
    HP

  • 2. Data: 2012-05-03 11:53:28
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-03 11:38, HP pisze:

> [...]
    >
    > Ponadto - czy jezeli zrobilem to dzien za pozno poprzez e-deklaracje, to jest sens

    A wniosek złożyłeś? Jeżeli nie nie zadziała.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-05-03 12:46:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 May 2012, spp wrote:

> [...]

    Co zrobiłes za pózno, wpłaciłes podatek?
    To nie ma sprawy - karalne jest jedynie nieuszczanie "uporczywe" badz
    po wezwaniu przez US.
    Zastrzegam ze mowa o *własnym* podatku (jak ktos nie wpłaci podatku
    pobranego w roli płatnika z *czyichs* pieniędzy, to oczywiscie jest
    to "kradzież skarbowa").

    > A wniosek złożyłeś? Jeżeli nie nie zadziała.

    Hm... nie wiem jaka jest praktyka, ale AFAIR Ordynacja pozwala
    zawłaszczyć USowi nadpłatę na pokrycie należnosci podatkowych.
    Może więc zadziałać (ale nie musi), a wniosek złożyć może
    jeszcze i dzis (no dobra, jutro), jak nie zwrócili to "zalicza",
    najwyżej od daty wymagalnosci do dnia wydania decyzji będzie
    trzeba odsetki policzyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-05-03 13:02:11
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze i dzis (no dobra, jutro), jak nie zwrócili to "zalicza",
    > najwyżej od daty wymagalnosci do dnia wydania decyzji będzie

    To działa podobnie jak np. nadpłata VAT i niedopłata w PIT-11 lub inna
    kombinacja. :(
    Urząd jak się 'kapnie' to może zaliczy choć formalnie wymaga to decyzji
    (przerabiam co roku, w ub.r. nie 'zauważyli 'wniosku i musiałem we
    wrześniu dopłacać (bo nadpłatę zwrócili w pełnej wysokości)). :(
    W tym roku zadziałało. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2012-05-03 16:22:32
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Co zrobiłes za pózno, wpłaciłes podatek?

    Podatku sie raczej nie wplaca przez e-deklaracje :)

    Pewnie zlozyl zeznanie za pozno :) Jeśli tak, to dupa zbita = nie ma
    sensu składać czynnego żalu, bo w tym wypadku urzad doskonale wie, ze
    zeznanie jest po terminie.

    Czekac na wezwanie, swiecic oczami i sie cieszyc, jesli skonczy się
    mandatem 150 zl (byc moze po 150 za kazde z zeznan :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2012-05-03 16:32:07
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-05-03 16:22, SDD pisze:
    > Pewnie zlozyl zeznanie za pozno :) Jeśli tak, to dupa zbita = nie ma
    > sensu składać czynnego żalu, bo w tym wypadku urzad doskonale wie, ze
    > zeznanie jest po terminie.

    Gadasz głupoty... z całym szacunkiem.

    > Czekac na wezwanie, swiecic oczami i sie cieszyc, jesli skonczy się
    > mandatem 150 zl (byc moze po 150 za kazde z zeznan :)

    Jak składałem po terminie deklarację to pisałem, że proszę o odstąpienie
    od ukarania, z jakiegoś tam względu i jeszcze się nie zdarzyło, żeby
    mnie ukarali.
    Powiem więcej, kiedyś w ogóle nie złożyłem deklaracji, pop... mi się, że
    nie trzeba, nie wysłałem VATu. Kobieta mnie wezwała, pyta o dowód
    nadania, ja jej, że nie mam, ale na pewno wysłałem, jak bum cyk cyk.
    Spojrzała mi w oczy, zapytała czy mam kopię deklaracji i poprosiła,
    żebym wysłał jak najszybciej poleconym a NIE składał w kancelarii. Nie
    było żadnej kary.
    W US pracują też ludzie i jak z nimi się normalnie rozmawia, to cię
    normalnie traktują.
    Przem

  • 7. Data: 2012-05-03 16:38:10
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemek pisze:

    > Jak składałem po terminie deklarację to pisałem, że proszę o odstąpienie

    Jaka deklaracje?

    Deklaracja to nie zeznanie. To raz.
    Prosba o odstapienie od ukarania, to nie jest czynny zal :) - to dwa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2012-05-03 17:02:15
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Jaka deklaracje?

    Pisałem, VAT. 7.

    > Deklaracja to nie zeznanie. To raz.
    > Prosba o odstapienie od ukarania, to nie jest czynny zal :) - to dwa.

    Czepiasz się nomenklatury. Przedpiścy chodziło o bycie nieukaranym przez
    US. Spokojnie może próbować, a bezczynność jest najgorsza.
    Przem

  • 9. Data: 2012-05-03 17:38:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Jak składałem po terminie deklarację to pisałem, że proszę o
    > odstąpienie od ukarania, z jakiegoś tam względu i jeszcze się nie
    > zdarzyło, żeby mnie ukarali.

    A ile razy Ci się zdarzyło po terminie składac?
    Raz? Z opisu wnioskuję, że notorycznie się spóźniasz.
    Ja rozumiem ludzkie podejście w Urzędzie, ale wyrozumiałośc
    tez ma jakieś granice. Nic tak skutecznie nie leczy takiego
    podejścia jak Twoje jak mandat np 500zł

  • 10. Data: 2012-05-03 18:01:57
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-05-03 17:38, cef pisze:
    > A ile razy Ci się zdarzyło po terminie składac?
    > Raz? Z opisu wnioskuję, że notorycznie się spóźniasz.

    Źle wnioskujesz. Nie raz, ale nie notorycznie.

    > Ja rozumiem ludzkie podejście w Urzędzie, ale wyrozumiałośc
    > tez ma jakieś granice. Nic tak skutecznie nie leczy takiego
    > podejścia jak Twoje jak mandat np 500zł

    A teraz weź coś na ochłonięcie.
    Przem