1. Data: 2003-04-25 19:06:27
Temat:nadplata vat
Od:"..::FELIPE::.." <p...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

po korekcie deklaracji vat7 okazalo sie ze mam nadplate zaplaconego podatku
VAT
czy domyslnie jest ona traktowana jako nadwyzka i uwzgledniana przy
nastepnej pomniejszonej wplacie czy moze nalezy wystosowac jakies pismo
(jakie? znajde gdzies wzor?) a moze sprawa jest zawsze indywidualnie
rozgrywana przez urzednika?

prosze o szybka pomoc

z gory dziekuje

pozdrawiam

#F#

2. Data: 2003-04-25 21:54:54
Temat:Re: nadplata vat
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Apr 2003, ..::FELIPE::.. wrote:

> [...]
>+ czy domyslnie jest ona traktowana jako nadwyzka i uwzgledniana przy
>+ nastepnej pomniejszonej wplacie czy moze nalezy wystosowac jakies pismo

Na zdrowy rozum powinni się połapać.
Ja drukuję zwykły kawałek kartki i dopinam do formularza (z tekstem
w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)

>+ prosze o szybka pomoc

Zdążyłem ?? ;)

pozdrowienia, Gotfryd

3. Data: 2003-04-26 19:40:38
Od:"kurdebalans" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości
-2.portezjan.zabrze.pl..
.

> [...]
> w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
> faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)

W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
następny okres rozliczeniowy. Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień
wystarczy mieć tylko deklaracje w porządku i dopłacić w przyszłym
okresie rozliczeniowym różnicę.
[kurdebalans]

4. Data: 2003-04-26 23:08:38
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
>+ > w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
>+ > faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)
[...]
>+ W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
>+ i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
>+ następny okres rozliczeniowy.

Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
właściwa !) ?
IMO pozycje "do zadysponowania" są do zadysponowania
*prawidłowo* powstałą nadwyżką a nie niesłusznie udzieloną
Skarbowi pożyczką :]

>+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień

Nie zaprzeczyłem że "powinni się połapać". Wobec przepisów
jesteś "czysty", a wezwać cię do wyjaśnienie czegokolwiek
US i tak może - ale ja tam jestem zdania że szkoda czasu.

>+ wystarczy mieć tylko deklaracje w porządku i dopłacić w przyszłym
>+ okresie rozliczeniowym różnicę.

Przyjmij:
w miesiącu "n":
- wpłata należna: 160 zł, wykazana na VAT-7 "korekta"
- wpłata dokonana: 210 zł, wykazana na VAT-7

w miesiący n+1:
- wpłata należna: 400 zł
- wpłata dokonana: 350 zł

Kwoty 350 zł nigdzie nie ma, a w szczególności "w pozycjach
do zadysponowania" - bo to jest błąd podatnika. Informacji
że wziął i z dobroci serca nadpłacił 50 zł za dużo nie widzę
gdzie umieścić :)
Dopiero porównanie "zeszłomiesięcznego" zeznania z jego
korektą pokaże co się stało - w międzyczasie mogą już zdążyć
cię wezwać z pytaniem gdzie wcięło 50 zł :]
Kartka jest tańsza, przynajmniej dla mnie.
Chyba za bardzo lubisz sobie upraszczać życie ;)

pozdrowienia, Gotfryd

5. Data: 2003-04-27 14:36:16
Od:"Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości
jan.zabrze.pl...

> [...]
> cię wezwać z pytaniem gdzie wcięło 50 zł :]
> Kartka jest tańsza, przynajmniej dla mnie.
> Chyba za bardzo lubisz sobie upraszczać życie ;)

Nie wiem dokładnie czy teraz jest tak samo ale chyba z dwa lata temu miałam
taką sytuacje jak podaje Gotfryd i żeby mi uwzględnili powsatłą nadpłatę
wystąpiłam z pismem o przeksięgowanie napdłaty na poczet obecnej
wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.
Wiola

6. Data: 2003-04-29 20:18:57
Od:"kurdebalans" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pismo

Saldo na kartotece VAT w US - + 50,00,-

Saldo na kartotece VAT w US - 0,00,-

> [...]
> wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
> wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.

Nadpłata podatku VAT wynikająca z deklaracji VAT-7 to jedno,
a nadpłata na kartotece rozliczeniowej VAT w US to inna sprawa.
Czasami US'y dokonują tzw. "przypisu do wysokości wpłaty", wtedy
US się czepia bo mu kasy brakuje.
[kurdebalans]

7. Data: 2003-04-29 22:37:52
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Apr 2003, kurdebalans wrote:
[...]
> [...]
>+ > > Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
>+ > > już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
[...]
>+ > > >+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień
[...]
>+ Saldo na kartotece VAT w US - + 50,00,-

I owszem.
Zauważyłeś o co mnie się czepiano ?
To jeszcze raz: "W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty
podatku i zadysponowania....". Mowa była o nadpłacie wynikłej
z korekty oczywiście.

Znaczy: nie wiem czy w końcu jesteś za, przeciw czy stosujesz
model p. prezydenta "W" :) Dla porządku się powtórzę (przekonani
mogą nie czytać :)):

NIE MA takich pozycji, które obejmują korektę niewłaściwej
wpłaty. To że US *powinien* mieć właściwe saldo to jedno,
to że *podatnik* nie ma tego jak wykazać - to drugie.[1]
Stąd moje ulubione karteczki, i miło mi:

> [...]
>+ > wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
>+ > wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.

...że nie jestem sam :)

>+ Nadpłata podatku VAT wynikająca z deklaracji VAT-7 to jedno,
>+ a nadpłata na kartotece rozliczeniowej VAT w US to inna sprawa.
[1] - to wyżej napisałem nim przeczytałem twój post do końca :)

Oczywiście :) Chodziło o kwestię że (jakoby) podatnik
może tę drugą (nadpłatę) wykazać na formularzu VAT. A *nie może*
- i przyczepienie karteczki z komentarzem może mu zaoszczędzić
kilku godzin oraz wycieczki do US. Tego stanowiska bronię
i bronił będę, chyba że minister zabroni doczepiania karteczek
do zeznań i deklaracji ;)

>+ Czasami US'y dokonują tzw. "przypisu do wysokości wpłaty", wtedy
>+ US się czepia bo mu kasy brakuje.

Właśnie :)

pozdrowienia, Gotfryd