  • 1. Data: 2003-04-25 19:06:27
    Temat: nadplata vat
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    po korekcie deklaracji vat7 okazalo sie ze mam nadplate zaplaconego podatku
    VAT
    czy domyslnie jest ona traktowana jako nadwyzka i uwzgledniana przy
    nastepnej pomniejszonej wplacie czy moze nalezy wystosowac jakies pismo
    (jakie? znajde gdzies wzor?) a moze sprawa jest zawsze indywidualnie
    rozgrywana przez urzednika?

    prosze o szybka pomoc

    z gory dziekuje

    pozdrawiam

    #F#

  • 2. Data: 2003-04-25 21:54:54
    Temat: Re: nadplata vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003, ..::FELIPE::.. wrote:

> [...]
    >+ czy domyslnie jest ona traktowana jako nadwyzka i uwzgledniana przy
    >+ nastepnej pomniejszonej wplacie czy moze nalezy wystosowac jakies pismo

    Na zdrowy rozum powinni się połapać.
    Ja drukuję zwykły kawałek kartki i dopinam do formularza (z tekstem
    w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
    faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)

    >+ prosze o szybka pomoc

    Zdążyłem ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-26 19:40:38
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
    > faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)

    W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
    i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
    następny okres rozliczeniowy. Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień
    wystarczy mieć tylko deklaracje w porządku i dopłacić w przyszłym
    okresie rozliczeniowym różnicę.
    [kurdebalans]

  • 4. Data: 2003-04-26 23:08:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
    >+ > w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
    >+ > faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)
    [...]
    >+ W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
    >+ i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
    >+ następny okres rozliczeniowy.

    Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
    już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
    właściwa !) ?
    IMO pozycje "do zadysponowania" są do zadysponowania
    *prawidłowo* powstałą nadwyżką a nie niesłusznie udzieloną
    Skarbowi pożyczką :]

    >+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień

    Nie zaprzeczyłem że "powinni się połapać". Wobec przepisów
    jesteś "czysty", a wezwać cię do wyjaśnienie czegokolwiek
    US i tak może - ale ja tam jestem zdania że szkoda czasu.

    >+ wystarczy mieć tylko deklaracje w porządku i dopłacić w przyszłym
    >+ okresie rozliczeniowym różnicę.

    Przyjmij:
    w miesiącu "n":
    - wpłata należna: 160 zł, wykazana na VAT-7 "korekta"
    - wpłata dokonana: 210 zł, wykazana na VAT-7

    w miesiący n+1:
    - wpłata należna: 400 zł
    - wpłata dokonana: 350 zł

    Kwoty 350 zł nigdzie nie ma, a w szczególności "w pozycjach
    do zadysponowania" - bo to jest błąd podatnika. Informacji
    że wziął i z dobroci serca nadpłacił 50 zł za dużo nie widzę
    gdzie umieścić :)
    Dopiero porównanie "zeszłomiesięcznego" zeznania z jego
    korektą pokaże co się stało - w międzyczasie mogą już zdążyć
    cię wezwać z pytaniem gdzie wcięło 50 zł :]
    Kartka jest tańsza, przynajmniej dla mnie.
    Chyba za bardzo lubisz sobie upraszczać życie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-27 14:36:16
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > cię wezwać z pytaniem gdzie wcięło 50 zł :]
    > Kartka jest tańsza, przynajmniej dla mnie.
    > Chyba za bardzo lubisz sobie upraszczać życie ;)

    Nie wiem dokładnie czy teraz jest tak samo ale chyba z dwa lata temu miałam
    taką sytuacje jak podaje Gotfryd i żeby mi uwzględnili powsatłą nadpłatę
    wystąpiłam z pismem o przeksięgowanie napdłaty na poczet obecnej
    wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
    wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-04-29 20:18:57
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    > pismo

    Saldo na kartotece VAT w US - + 50,00,-

    Saldo na kartotece VAT w US - 0,00,-

> [...]
    > wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
    > wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.

    Nadpłata podatku VAT wynikająca z deklaracji VAT-7 to jedno,
    a nadpłata na kartotece rozliczeniowej VAT w US to inna sprawa.
    Czasami US'y dokonują tzw. "przypisu do wysokości wpłaty", wtedy
    US się czepia bo mu kasy brakuje.
    [kurdebalans]

  • 7. Data: 2003-04-29 22:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, kurdebalans wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > > Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
    >+ > > już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
    [...]
    >+ > > >+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień
    [...]
    >+ Saldo na kartotece VAT w US - + 50,00,-

    I owszem.
    Zauważyłeś o co mnie się czepiano ?
    To jeszcze raz: "W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty
    podatku i zadysponowania....". Mowa była o nadpłacie wynikłej
    z korekty oczywiście.

    Znaczy: nie wiem czy w końcu jesteś za, przeciw czy stosujesz
    model p. prezydenta "W" :) Dla porządku się powtórzę (przekonani
    mogą nie czytać :)):

    NIE MA takich pozycji, które obejmują korektę niewłaściwej
    wpłaty. To że US *powinien* mieć właściwe saldo to jedno,
    to że *podatnik* nie ma tego jak wykazać - to drugie.[1]
    Stąd moje ulubione karteczki, i miło mi:

> [...]
    >+ > wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
    >+ > wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.

    ...że nie jestem sam :)

    >+ Nadpłata podatku VAT wynikająca z deklaracji VAT-7 to jedno,
    >+ a nadpłata na kartotece rozliczeniowej VAT w US to inna sprawa.
    [1] - to wyżej napisałem nim przeczytałem twój post do końca :)

    Oczywiście :) Chodziło o kwestię że (jakoby) podatnik
    może tę drugą (nadpłatę) wykazać na formularzu VAT. A *nie może*
    - i przyczepienie karteczki z komentarzem może mu zaoszczędzić
    kilku godzin oraz wycieczki do US. Tego stanowiska bronię
    i bronił będę, chyba że minister zabroni doczepiania karteczek
    do zeznań i deklaracji ;)

    >+ Czasami US'y dokonują tzw. "przypisu do wysokości wpłaty", wtedy
    >+ US się czepia bo mu kasy brakuje.

    Właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd