  • 1. Data: 2007-09-01 12:05:24
    Temat: najem mieszkania
    Od: "la_paz" <l...@g...pl>

    witam

    wynajmuje mieszkanie. Zona zglosil do US - w formie ryczaltu. Oboje jestesmy
    wspolwlascicielami. Czy ja tez powinienem zglosci do US jakis przychod?
    Nadmieniam, ze jestem zameldowany w innym wojewodztwie :)

  • 2. Data: 2007-09-01 15:00:49
    Temat: Re: najem mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007, la_paz wrote:

> [...]
    > wspolwlascicielami. Czy ja tez powinienem zglosci do US jakis przychod?
    > Nadmieniam, ze jestem zameldowany w innym wojewodztwie :)

    "zależy".
    Art.8 tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (przeczytaj cały).
    Cytat:
    3. Zasady, o których mowa w ust. 1 i 2, majš również zastosowanie do
    małżonków, między którymi istnieje wspólnoœć majštkowa, osišgajšcych ze
    Ÿródła okreœlonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 przychody ze wspólnej własnoœci,
    wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy,
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
    vvvvvvvvvvvvvvvv
    chyba że złożš pisemne oœwiadczenie o opodatkowaniu całoœci dochodu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    osišgniętego z tego Ÿródła przez jednego z nich.

    4. Oœwiadczenie, o którym mowa w ust. 3, należy złożyć właœciwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego najpóŸniej do 20 dnia miesišca
    następujšcego po miesišcu, w którym został otrzymany, ze Ÿródła
    okreœlonego w art. 10 ust. 1 pkt 6, pierwszy w roku podatkowym przychód ze
    wspólnej własnoœci, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy.

    5. Wybór zasady opodatkowania całoœci dochodu przez jednego z małżonków,
    wyrażony w oœwiadczeniu, o którym mowa w ust. 3, obowišzuje przy zapłacie
    zaliczek przez cały rok podatkowy oraz przy składaniu zeznania o wysokoœci
    osišgniętego dochodu (poniesionej straty), chyba że w wyniku rozwodu albo
    orzeczenia przez sšd separacji nastšpił podział majštku wspólnego
    małżonków i przedmiot umowy przypadł temu z małżonków, na którym nie
    cišżył obowišzek zapłaty zaliczek i składania zeznania o wysokoœci
    osišgniętego dochodu (poniesionej straty) z tego tytułu.

    pzdr, Gotfryd