  • 1. Data: 2008-03-04 19:38:06
    Temat: należna zaliczka w pkcie N PITu 36 - wątpliwość
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Witajcie,
    W tym roku podatkowym jedynym moim źródłem dochodu był zasiłęk macierzyński,
    a ponieważ rozliczam się z mężem, wypełniamy PIT-36.
    Mam pewną wątpliwość w związku z wypełnieniem pktu N tego pitu. Jest tam
    podział należnych zaliczek na miesiące/kwartały. Problem tkwi w tym, że w
    picie otrzymanym z ZUSu nie mam takiego podziału, więc nie mam pojęcia, w
    której rubryce tę zaliczkę umieścić. Nawet nie bardzo jestem w stanie to
    policzyć, bo zasiłek otrzymałam z opóźnieniem (powinnam otrzymywać od połowy
    października 2006, a pierwszą część wypłacono mi dopiero w styczniu 2007).
    Czy ktoś ma pomysł, jak rozwiązać ten problem?
    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2008-03-04 22:47:39
    Temat: Re: należna zaliczka w pkcie N PITu 36 - wątpliwość
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fqk8eu$dq7$1@news.onet.pl...

    > a ponieważ rozliczam się z mężem, wypełniamy PIT-36.

    Rozliczanie sie z mezem nie jest powodem, dla ktorego ludzie wybieraja
    PIT-36. Rozumiem, ze maz prowadzi dzialalnosc albo osiagnal jakies nietypowe
    dochody, tak?
    Wowczas on wpisuje tam te zaliczki, ktore wplacil - np jako prowadzacy
    dzialalnosc.
    Jesli jednak maz nie prowadzi dzialalnosci, nie wynajmuje nic nikomu i nie
    mial zadnych nietypowych dochodow, to powinniscie wypelnic PIT-37. Tam, nie
    ma miejsc na wpisywanie zaliczek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-03-05 06:18:51
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Rozliczanie sie z mezem nie jest powodem, dla ktorego ludzie wybieraja
    > PIT-36. Rozumiem, ze maz prowadzi dzialalnosc albo osiagnal jakies
    > nietypowe dochody, tak?

    Nie rozpisywałam się na teat powodu wyboru PIT-36, bo nie o to mi chodziło w
    poście. Skupiłam się na samych zaliczkach, z którymi nie mam problemu w
    przypadku męża, natomiast kompletnie nie wiem, jak wpisać swoją.
    Masz jakiś pomys?
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 4. Data: 2008-03-05 08:53:27
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    > w poście. Skupiłam się na samych zaliczkach, z którymi nie mam problemu w
    > przypadku męża, natomiast kompletnie nie wiem, jak wpisać swoją.
    Nie wpisywać, ta część pitu nie dotyczy dochodów Twojego rodzaju.

  • 5. Data: 2008-03-05 09:27:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fqle0b$39g$1@news.onet.pl...

    > Masz jakiś pomys?

    Po prostu trzeba uwaznie czytac formularz. Tam jest napisane, ze wpisuje sie
    zaliczki, o ktorych mowa w art 44 ust 1, 1a, 7 ustawy. Jak otworzysz ustawe,
    to zobaczysz, ze jest tam mowa m.in. o dochodach z dzialalnosci, zrodel
    polozonych za granica, etc.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2008-03-05 13:25:37
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

> [...]
    > sie zaliczki, o ktorych mowa w art 44 ust 1, 1a, 7 ustawy. Jak otworzysz
    > ustawe, to zobaczysz, ze jest tam mowa m.in. o dochodach z dzialalnosci,

    Hmm, chyba tak odruchowo zaczęłam wpisywać wszystkie, bo już miałam dośc
    przeglądania wszystkich artykułów ustawy.
    Dzięki wielkie i pzodrawiam
    Barbara