  • 1. Data: 2015-04-14 12:17:43
    Temat: niedostarczona korekta in minus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Może ktoś lepiej zna konsekwencje w VAT i PIT niepełnego zapłacenia
    faktur.

    Przedsiębiorca nie otrzymał nigdy od kontrahenta faktury korygującej "in
    minus" i doprosić się o nią nie można. Ale w rozliczeniu wpłat na
    wszystkich następnych fakturach jest wykazana nadpłata. Dwadzieścia kilka
    złotych - czyli kwota raczej niewielka. I teraz pytanie: czy
    uwzględnienie tej nadpłaty w płatnościach bieżących mimo braku korekty
    nie spowoduje, że będzie to potraktowane jako brak pełnej zapłaty za
    fakturę bieżącą i trzeba będzie robić korekty podatków wynikające z braku
    zapłaty?

  • 2. Data: 2015-04-14 14:30:38
    Temat: Re: niedostarczona korekta in minus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2015, jureq wrote:

> [...]
    > nie spowoduje, że będzie to potraktowane jako brak pełnej zapłaty za
    > fakturę bieżącą i trzeba będzie robić korekty podatków wynikające z braku

    Oświeć proszę, w którym miejscu widzisz "konsekwencje dla VAT i PIT".
    Tudzież gdzie ma wystąpić "niepełne zapłacenie", skoro po prostu
    potrącasz nadpłatę. 498 do 503 KC i już.
    Bo jak dla mnie, to po prostu VAT i PIT są nadpłacone (o kwotę
    niewykazaną na brakującej korekcie), więc co najwyżej kontrahent
    spowodował szkodę w tej wysokości :>
    Z prezorności procesowej na kwitku/przelewie dopisałbym "z potrąceniem
    nadpłaty" i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-04-14 15:26:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 14:30:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Oświeć proszę, w którym miejscu widzisz "konsekwencje dla VAT i PIT".
    > Tudzież gdzie ma wystąpić "niepełne zapłacenie", skoro po prostu
    > potrącasz nadpłatę. 498 do 503 KC i już.

    Problem jest taki, że tej korekty nie dostaliśmy. Wiemy o niej tylko z
    rozliczenia wpłat umieszczanego na każdej kolejnej fakturze. Więc jak
    uzasadnić, że była jakaś nadpłata do potrącenia.

    > Bo jak dla mnie, to po prostu VAT i PIT są nadpłacone (o kwotę
    > niewykazaną na brakującej korekcie), więc co najwyżej kontrahent
    > spowodował szkodę w tej wysokości :>

    Korekta faktury kosztowej "in minus" czyli podatki trzeba będzie
    dopłacić. Co zrobił kontrahent bez potwierdzenia odbioru tej faktury i
    jak policzył swoje podatki, to już nie moja sprawa.