  • 1. Data: 2008-02-21 08:58:43
    Temat: niepłacenie podatków a więzienie
    Od: a...@g...com

    Witam

    Mój znajomy znalazł się w następującej sytuacji:

    Jakieś kilka miesięcy temu dość dobrze zarobił na zagranicznych
    rynkach kapitałowych (ok. pół mln pln) i powinien był od tego
    odprowadzić podatek od dochodu (podatek od zysków kapitałowych
    konkretnie). Nie zrobił tego.
    Dziś z tamtych pieniędzy nie zostało mu dosłownie nic, a boi się, że
    przypomni sobie o nim Urząd Skarbowy. Znajomy jednak nie ma z czego
    zapłacić zaległego podatku. Czy wa takim wypadku pójdzie siedzieć?

    Jeśli ktoś ma ochotę odpowiedzieć, to fajnie byłoby, jakby swoje
    zdanie poparł jakąś ustawą.

    Z poważaniem
    Adam Gramowski
    wolność własność sprawiedliwość

  • 2. Data: 2008-02-21 09:28:03
    Temat: Re: niepłacenie podatków a więzienie
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    a...@g...com wrote:
    > Witam
    >
    > Dziś z tamtych pieniędzy nie zostało mu dosłownie nic, a boi się, że
    > przypomni sobie o nim Urząd Skarbowy. Znajomy jednak nie ma z czego
    > zapłacić zaległego podatku.

    Co prawda nie odpowiem na pytanie, ale wydaje mi się, że ten podatek
    nie jest jeszcze 'zaległy'. Jeśli zarobił w roku 2007, to ma go
    zapłacić do końca kwietnia 2008.

    a.

  • 3. Data: 2008-02-21 12:59:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 09:58:43 <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przypomni sobie o nim Urząd Skarbowy. Znajomy jednak nie ma z czego
    > zapłacić zaległego podatku. Czy wa takim wypadku pójdzie siedzieć?

    Siedzieć raczej nie pójdzie, zdaje się że możliwość siedzenia sie zaczyna
    od ~200k
    niezgłoszonego podatku. Natomiast w razie czego będzie grzywna + podatek z
    odsetkami
    do zapłacenia.
    (Jeśli kupił np. dom, to może warto wziąść kredy pod zastaw i zapłacić
    jednak ten podatek
    - co prawda odsetki bankowe są wyższe, ale US nie rozłoży płatności na 10
    lat :) ).

    pozdr,
    tommyz