  • 1. Data: 2002-03-12 13:41:35
    Temat: niezaplacona faktura a podwojny podatek
    Od: "Seba" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam taki problem i moze ktos mi pomoze:

    Wystawilem fakture za usluge (w/g umowy jaka mialem), faktura nie zostala
    zaplacona przez co umowa zostala zerwana.
    Za ta sama usluge chce zaplacic klient zlecajacy ja firmie z ktora
    wspolpracowalem, ale jest to druga faktura za usluge, ktora zostala wykonana
    raz i zostanie raz za nia zaplacona.
    Jak wybrnac z tego zeby nie placic podwojnego podatku (w zwiazku z dwoma
    fakturami) ?

    Pewnie niektorzy powiedza mi ze w przypadku niezaplaconej faktury mam sie
    udac do sadu, ale ja w koncu ta usluge sprzedalem komus innemu.
    A korekta (to jest usluga nie towar) chyba nie wchodzi w gre ?

    pozdrawiam,
    Seba

  • 2. Data: 2002-03-12 16:29:34
    Temat: Re: niezaplacona faktura a podwojny podatek
    Od: "gorox" <g...@g...pl>

    eeeeeee a moze tak - anulata (korekta)1 faktury i wystawienie nowej na
    nowego kontrachenta

    gorox

  • 3. Data: 2002-03-12 17:16:22
    Od: "Seba" <s...@i...pl>

    Witam
    > eeeeeee a moze tak - anulata (korekta)1 faktury i wystawienie nowej na
    > nowego kontrachenta

    tylko, ze to jest faktura na uslugi, a na uslugi nie mozna wystawic korekty
    anulujacej fakture.

    Moze ktos zna jakies rozwiazanie w takiej sytuacji

    pozdr, Seba

  • 4. Data: 2002-03-12 21:33:33
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Korekta jest ok. Nie ma umowy (zerwana) wiec nie bylo podstawy do
    wystawienia faktury. Problem z tym że korekta VAT na minus musi być
    podpisana przez druga strone.

  • 5. Data: 2002-03-12 21:34:53
    Od: Adam Suchowski <a...@s...pl>

  • 6. Data: 2002-03-13 09:22:24
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pawel <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a6lsd3$cv5$...@n...tpi.pl...
    > Korekta jest ok. Nie ma umowy (zerwana) wiec nie bylo podstawy do
    > wystawienia faktury. Problem z tym że korekta VAT na minus musi być
    > podpisana przez druga strone.

    1. Nie musi. Wystarczy "posiadac potwierdzenie odbioru".
    2. W zaleznosci od daty wystawienia faktury, mozliowsci programu
    fakturujacego i ksiegowego sa jeszcze inne sposoby zalatwienia tego
    problemu.

    Karol