  • 1. Data: 2012-05-03 18:46:24
    Temat: nota korygująca
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Wystawiłam fakturę VAT, wysłałam i dopiero potem zauważyłam, że jest w niej
    błąd: błędna data sprzedaży.
    Z tego co sie dowiedziałam - taki błąd koryguje się nota korygującą. Czy
    będąc wystawcą faktury - mogę wystawić tę notę?
    Z tego co wygooglałam - może zrobić to tylko nabywca, ale podobno ten
    przepis został już zniesiony i obecnie wystawca błędnej faktury też może to
    zrobić.
    Czy to prawda?

    marzatela
    ------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 2. Data: 2012-05-03 23:39:45
    Temat: Re: nota korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 May 2012, Marzena wrote:

    > Wystawiłam fakturę VAT, wysłałam i dopiero potem zauważyłam, że jest w niej
    > błąd: błędna data sprzedaży.
    > Z tego co sie dowiedziałam - taki błąd koryguje się nota korygującą.

    Nie tylko.

    > Czy będąc wystawcą faktury - mogę wystawić tę notę?

    Nie. "oczywiscie nie".

    > Z tego co wygooglałam - może zrobić to tylko nabywca,

    Tak i nie - pytanie brzmi: *CO* moze zrobić tylko nabywca.
    Odpowiedz: "wystawic notę VAT".

    To nie jest odpowiedz na pytanie "jakim dokumentem wystawca
    faktury może poprawić błędna datę sprzedaży" ;)

    Hint:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html
    +++
    § 14.
    1. Fakturę korygujšcš wystawia się również, gdy podwyższono cenę
    po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    stawce lub kwocie podatku
    <BACZNOSC!>
    bšdŸ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
    <spocznij>
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-05-04 08:48:03
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > stawce lub kwocie podatku
    > <BACZNOSC!>
    > bšdŸ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
    (...)

    Tak podejrzewałam, że to "podobno ten przepis już zniesiono" jakoś mało
    znajduje potwierdzenie.
    Rozumiem, że w takim układzie wystawiam normalną fakturę korygującą.
    Dzięki za pomoc.
    A tak przy okazji - czy nabywca mógłby skorygowac to notą czy data sprzedaży
    nie kwalifikuje się do tego?

    marzatela
    --------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 4. Data: 2012-05-04 09:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2012, Marzena wrote:

    > Tak podejrzewałam, że to "podobno ten przepis już zniesiono" jakoś mało
    > znajduje potwierdzenie.

    Tak to wyglada, w tym zakresie przepisy nt korekt nie zmieniały
    się już naprawdę dawno (acz żyje jeszcze wielu pamiętajacych
    np. "rachunki uproszczone")

    > A tak przy okazji - czy nabywca mógłby skorygowac to notą czy data sprzedaży
    > nie kwalifikuje się do tego?

    A nie mogłas tak zwyczajnie w tymże rozporzadzeniu par.16 sprawdzic
    kompletnej listy tego czego nie wolno poprawiać w nocie? ;)
    (wszystko inne wolno, więc i daty, włacznie z absurdalnie brzmiacym
    pomysłem korekty daty wystawienia f-ry przez nabywcę)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-05-04 09:47:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > (acz żyje jeszcze wielu pamiętajacych
    > np. "rachunki uproszczone")

    A to jakieś prehistoryczne czasy? Bo ja kuna pamiętam i nie wiem czy to
    sygnał, żeby już się zacząć obkładać błotem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-05-04 10:23:06
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > (wszystko inne wolno, więc i daty, włacznie z absurdalnie brzmiacym
    > pomysłem korekty daty wystawienia f-ry przez nabywcę)

    Masz rację, mogłam. Szczerze mówiąc jednak - skoro "przestawiłam się" na
    fakturę, przestałam szukac szczegółó not.
    Pisząc odpowiedź - pytanie dołożyłam tak przy okazji.
    Jeszcze raz dziękuję :)

    marzatela
    -------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 7. Data: 2012-05-04 10:46:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A to jakieś prehistoryczne czasy?

    W skali kilkukrotnej zmiany przepisów nt VAT na zupełnie nowe - tak :)
    W końcu w zeszłym tysiacleciu to było, czyż nie?

    > Bo ja kuna pamiętam

    :)

    pzdr, Gotfryd