  • 1. Data: 2004-01-05 08:36:07
    Temat: nowe stawki i skale
    Od: "Justine" <j...@o...pl>

    witam!
    gdzie znajde nowe stawki i skale podatkowe, obowiazujace w 2004r.

    justyna

  • 2. Data: 2004-01-05 08:38:31
    Temat: Re: nowe stawki i skale
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Justine" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam!
    > gdzie znajde nowe stawki i skale podatkowe, obowiazujace w 2004r.

    Skala podatkowa pozostała bez zmian...

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=323&id=2
    7941

    Podstawa prawna: art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.)
    zwanej dalej "ustawą".
    Roczny dochód niepowodujący obowiązku zapłaty podatku 2790 zł.

  • 3. Data: 2004-01-05 08:53:24
    Od: "Justine" <j...@o...pl>

    > Skala podatkowa pozostała bez zmian...

    dzieki,
    justyna

  • 4. Data: 2004-01-05 09:01:58
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Skala podatkowa ta sama, ale zmieniają się :
    K U P - 102,25 zł miesięcznie tj rocznie 1227 zl
    zaliczka na podatek dochodowy od umów zleceń i o dzieło zmniejsza się z 20
    % na 19%
    Zlikwidowano ryczałtowy podatek od drobnych umów do 146 zł (to znika
    wogóle)
    Dochód nie podlegający opodatkowaniu 2 790 zł.
    W ZUS zmienia się zdrowotne z 8% na 8,25% ale od podatku dalej 7,75

  • 5. Data: 2004-01-05 09:23:06
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Mon, 5 Jan 2004 10:01:58 +0100, TH wrote in nessage
    <btb9j2$dsv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    >W ZUS zmienia się zdrowotne z 8% na 8,25% ale od podatku dalej 7,75

    mam nadzieję, że _nie_ powoduje to konieczności składania DRA (składka
    za siebie tylko) ?

  • 6. Data: 2004-01-05 09:36:03
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    zoil wrote:

    > mam nadzieję, że _nie_ powoduje to konieczności składania DRA (składka
    > za siebie tylko) ?

    Tego jeszcze nikt nie wie nawet panienki w ZUS

  • 7. Data: 2004-01-05 10:50:51
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Mon, 5 Jan 2004 10:01:58 +0100 "TH" <i...@t...com.pl>
    pisze:

> [...]
    > Dochód nie podlegający opodatkowaniu 2 790 zł.
    > W ZUS zmienia się zdrowotne z 8% na 8,25% ale od podatku dalej 7,75

    Wydawało mi się, że od 1 stycznia zmieniają się stawki kilometrówki,
    sprawdziłem i NIE.

    Wg Rozporządzenia Min. Pracy itd, z 19 grudnia 2002 (DU Nr 236 z 30.12.2002,
    poz.1990) stawki zmieniają się (paragraf 9) od 1-go dnia miesiąca
    następującego po opublikowaniu ustawy budżetowej. Zmiana będzie
    automatyczna i zgodna z planowanym średniorocznym wskaźnikiem cen towaów i
    usług.

    W projekcie ustawy budżetowej na 2004 (uchwalona przez Sejm, obecnie w
    Senacie: http://www.senat.gov.pl/k5/pos/prace.htm ) w Art.25 prognozuje się,
    że wskaźnik ten wyniesie 102.0%.

    Czyli jeżeli Senat nie zmieni, Prezydent podpisze i opublikują w DU to od
    następnego miesiąca stawki będą większe o 2%.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --