  • 1. Data: 2011-02-26 10:06:27
    Temat: oDesk - legalizacja
    Od: Wojciech Jakubowski <j...@g...com>

    Witam,

    Jestem programistą i odkryłem niedawno innowacyjną platformę dla
    freelancerów - oDesk.com
    Moje pytanie dotyczy płacenia podatków z realizowanych tam zleceń.
    Problem polega na tym, że jest to praca zdalna, dla klientów
    zagranicznych i w dodatku przez pośrednika. Zleceniodawca określa
    zadanie do wykonania, wykonawca określa stawkę godzinową. Wykonawca
    instaluje u siebie program, który monitoruje jego pracę, a pracodawca
    ma dzięki temu gwarancję, że płaci za efektywny czas pracy. Ale
    ponieważ oDesk dodatkowo pobiera różnego rodzaju prowizje,
    zleceniodawca wpłaca należność do serwisu oDesk, a ten z kolei po
    odliczeniu swoich prowizji, wypłaca wynagrodzenie zleceniobiorcy.
    Moje pytanie jest następujące - czy praca przez oDesk.com da się
    zalegalizować? Jak obliczyć podatek od takiego zarobku?
    Czy muszę mieć podpisaną umowę z klientem, żeby móc zapłacić podatek?
    Czy zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej w jakikolwiek
    sposób ułatwia sprawę skoro i tak nie pracuję bezpośrednio dla
    klienta, tylko dla pośrednika?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2011-02-26 13:28:56
    Temat: Re: oDesk - legalizacja
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-26, o godz. 02:06:27
    Wojciech Jakubowski <j...@g...com> napisał(a):

    > Czy zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej w jakikolwiek
    > sposób ułatwia sprawę skoro i tak nie pracuję bezpośrednio dla
    > klienta, tylko dla pośrednika?

    Dla jakiego pośrednika? Bo z regulaminu wynika że na pewno nie dla oDesk

    Tomek

  • 3. Data: 2011-02-26 17:26:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/26/2011 4:06 AM, Wojciech Jakubowski wrote:
    > Witam,
    >
    > Jestem programistą i odkryłem niedawno innowacyjną platformę dla
    > freelancerów - oDesk.com

    daj sobie spokój.
    i tak nie przebijesz hindusów z ich ofertami dolara za godzinę.

  • 4. Data: 2011-02-26 21:47:22
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-26, o godz. 11:26:36
    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > daj sobie spokój.
    > i tak nie przebijesz hindusów z ich ofertami dolara za godzinę.

    Rozumiem że stołujesz się w aro bo mają tańsze produkty niż np.
    alma ;) ?

    Tomek

  • 5. Data: 2011-02-27 13:11:47
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-02-26 18:26, witek pisze:

    > daj sobie spokój.
    > i tak nie przebijesz hindusów z ich ofertami dolara za godzinę.

    po za tym uwazam za ponizajace dla firmy wypisywanie ofert typu
    "Z przyjemnoscia wykonamy Państwa zlecenie" i licytowanie sie z innymi
    firmami jak to wyglada na zlecenia.przez.net