  • 1. Data: 2005-06-20 20:13:19
    Temat: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: Hubert Sokolowski <w...@o...pl>

    Witam!

    Prowadze DG. Jestem wlascicielem samochodu, ktory jednak nie jest
    ewidencjonowany jako srodek trwaly. Kupuje czesci do tego
    samochodu. Czy moge odliczyc VAT?

    z gory dziekuje za pomoc
    hs

  • 2. Data: 2005-06-20 20:31:37
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    NIE

  • 3. Data: 2005-06-20 22:10:19
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:d979d0$be6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > NIE

    Re : A gdyby jeszcze tak podstawa prawna ?

  • 4. Data: 2005-06-21 07:07:59
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Re : A gdyby jeszcze tak podstawa prawna ?
    Tu: Gość nie napisał, że używa go do DG. Jeśli nie,
    to nie może. A jeśli tak - prorocy ręka w górę!

  • 5. Data: 2005-06-21 11:52:09
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Tu: Gość nie napisał, że używa go do DG. Jeśli nie,
    > to nie może. A jeśli tak - prorocy ręka w górę!

    Nawet gdyby wykorzystywał swój prywatny samochód do działalności
    gospodarczej bez wprowadzania go de EŚT to i tak nie mógłby odliczać VAT.

  • 6. Data: 2005-06-21 12:41:28
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nawet gdyby wykorzystywał swój prywatny samochód do działalności
    > gospodarczej bez wprowadzania go de EŚT to i tak nie mógłby odliczać VAT.
    Re : A to ja, uparty, znów poproszę o podstawę prawną.

  • 7. Data: 2005-06-21 12:50:59
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:d99275$2uk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Re : A to ja, uparty, znów poproszę o podstawę prawną.

    Art 88 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
    A wydatki na paliwo do samochodu nie wprowadzonego do EŚT nie są K.U.P.

  • 8. Data: 2005-06-21 13:21:22
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Art 88 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
    > A wydatki na paliwo do samochodu nie wprowadzonego do EŚT nie są K.U.P.

    Art nie wiem który, ust. nie wiem, pkt nie wiem, jakiejśtam ustawy:
    Kilometrówka jest

  • 9. Data: 2005-06-21 13:21:52
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał >>> Nawet gdyby
    wykorzystywał swój prywatny samochód do działalności

    > Art 88 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
    > A wydatki na paliwo do samochodu nie wprowadzonego do EŚT nie są K.U.P.

    Re :
    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze
    zwolnieniem od podatku dochodowego;

    To co ja, biedny mam zrobić, jeśli :
    a) Prowadzę DG
    b) Do tejże DG wykorzystuję samochód osobowy nie wprowadzony do EŚT, a
    ponoszone w związku z jego wykorzystywaniem koszty rozliczam na zasadzie
    tzw. kilometrówki
    c) Od paliwa nie mogę odliczać VAT , co jest oczywiste , w związku z czym w
    "kilometrówce" zakup paliwa księguję w kwocie brutto.
    d) Ale mam pecha, bo samochód stary, psuć się lubi.... No i musiałem
    wymienić/naprawić* koło/prądnicę/świecę zapłonową*. Otrzymałem na ową
    naprawę/wymianę* fakturę VAT, elegancką, prawidłową, na moją firmę.

    No i nie wiem jak mam tę fakturę zaksięgować w "kilometrówce" - netto (z
    odliczeniem VAT), czy brutto ?
    Poratuj, Magdalenko ! Ale podstawę prawną jeśli łaska też podaj, bo ta z
    art. 88 coś mi "nie leży". Bo to, widzisz, taka naprawa wchodzi w KUP
    pośrednio - za pośrednictwem owego zestawienia "kilometrówki" i ja (biedny)
    myślałem, że "kilometrówka" to tylko taki ogranicznik kosztów, no i sposób
    zapisów (nie zapisujemy w księdze poszczególnych faktur - tylko ograniczoną
    przebiegiem kwotę zbiorczą, a poszczególne faktury w odpowiednim
    zestawieniu). No, ale zapewne mylę się :-)

  • 10. Data: 2005-06-21 13:42:30
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał (.............)

    Re : Jeszcze taki drobiazg z czasów zamierzchłych, kiedy to stara ustawa PTU
    część życia naszego doczesnego normowała.

    Uwaga ! Teraz tego co niżej nie ma !!! :

    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:

    3) towarów i usług, którymi rozporządzono w sposób nie pozwalający na
    zaliczenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów w
    rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:

    3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym,

    Jesli owa "kilometrówka" jest limitem, normą w rozumieniu przepisów o
    podatku dochodowym, to co będzie się działo, jeśli ona (kilometrówka)
    wskazała mi limit 500,- zł, a ja (biedny, cholera ten stary samochód) na
    jego naprawę wydałem 1500,- zł (w tym 330,- zł VAT-u). No to mogłem ci ja
    (wówczas) te 330,- zł VAT-u odliczyć, czy nie mogłem ???

    Ukłony dla Magdalenki

    AR