  • 1. Data: 2004-06-29 17:05:17
    Temat: odliczenia...
    Od: "jjarm" <j...@i...pl>

    Witam grupowiczow!
    Prowadze mala dzialalnosc gospodarcza w domu, nie wynajmuje biura lub innego
    lokalu, w zwiazku z tym pytanie czy moge odliczyc rachunki za energie
    elektryczna i telefon stacjonarny? jakis procent od kwoty?

    pozdrawiam
    jjarm

  • 2. Data: 2004-06-30 05:13:46
    Temat: Re: odliczenia...
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "jjarm" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokalu, w zwiazku z tym pytanie czy moge odliczyc rachunki za energie
    > elektryczna i telefon stacjonarny? jakis procent od kwoty?

    To zależy od ciebie.

    Jeżeli przeznaczasz na DG jeden pokój, to możesz odliczać proporcjonalnie do
    przeznaczonej powierzchni koszty utrzymania mieszkania.
    Co się tyczy telefonu:
    1. ustalasz procentowo ile rozmów masz związanych z DG - i trzymasz się tego
    procentu np. przez rok - 0 wyliczeń - prosto i szybko.
    2. zakreślasz na bilingu rozmowy związane z DG.

    Z moich doświadczeń wynika, iż w przypadku 1-szym: do 30% przechodzi bez
    problemu - wyższy udział procentowy w razie kontroli będzie wymagał
    dodatkowej argumentacji, natomiast rozwiązanie drugie: w sumie do 100%
    wartości faktury - ale trzeba się trochę napracować przy bilingu.

    pozdrawiam
    lukasz kalinski

  • 3. Data: 2004-06-30 08:48:13
    Od: "jjarm" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To zależy od ciebie.
    > Jeżeli przeznaczasz na DG jeden pokój, to możesz odliczać proporcjonalnie
    do
    -//-
    -//-
    wartości faktury - ale trzeba się trochę napracować przy bilingu.
    > pozdrawiam
    > lukasz kalinski

    Bardzo dziekuje za te informacje, ustalislimy z zona ze telefon przepiszemy
    na moja firme, natomiast koszt eneregi wezme procentowo do kosztow.

    pozdrawiam
    jjarm

  • 4. Data: 2004-07-02 21:38:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jun 2004, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "jjarm" <j...@i...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ Jeżeli przeznaczasz na DG jeden pokój, to możesz odliczać proporcjonalnie do
    >+ przeznaczonej powierzchni koszty utrzymania mieszkania.

    ...wypadałoby rozważyć w zamian płacenie (wyższego niż "mieszkalny")
    podatku od nieruchomości od powierzchni tegoż pokoju...

    >+ Co się tyczy telefonu:
    >+ 1. ustalasz procentowo ile rozmów masz związanych z DG - i trzymasz się tego
    >+ procentu np. przez rok - 0 wyliczeń - prosto i szybko.

    Hm... a jaka jest podstawa prawna do takiego "uznania dowodu" ??
    Bo bilingu trudno się czepiać :) ale tak "z powietrza"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-06 09:00:30
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Hm... a jaka jest podstawa prawna do takiego "uznania dowodu" ??
    > Bo bilingu trudno się czepiać :) ale tak "z powietrza"....

    Z podstawą prawną musiałbym faktycznie się zastanowić...

    Robię tak od wielu lat i przy żadnej z kontroli to nie zostało
    zakwestionowane.
    Oczywiście są to sensowne procenty - około 25% - ale w sumie i tak
    'podparte' - do określenia tych 25% przecież przynajmniej raz trzeba było
    siąść i przeliczyć koszty rozmów.
    W każdym razie nie są brane 'z powietrza'.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński