  • 1. Data: 2004-11-25 17:05:36
    Temat: odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy odliczenia kosztów dojazdu do pracy w rocznym
    rozliczeniu PIT. Dojeżdzam koleją do pracy oddalonej od mojego miejsca
    zamieszkania 40km . Podobno mogę sobie odliczyć koszt dojazdu do pracy tylko
    niebardzo wiem jak, i w oparciu o jakie dokumenty mogę sobie takie
    odliczenie zrobić.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-25 17:28:00
    Temat: Re: odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    http://www.pit.pl/pages/i/214.php

  • 3. Data: 2004-11-25 17:30:13
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    gomez wrote:

> [...]
    > zamieszkania 40km . Podobno mogę sobie odliczyć koszt dojazdu do pracy tylko
    > niebardzo wiem jak, i w oparciu o jakie dokumenty mogę sobie takie

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=323&id=2
    7942

    polecam googla generalnie :)

  • 4. Data: 2004-11-25 19:13:17
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    ciach
    > http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=323&id=2
    7942

    > polecam googla generalnie :)

    Dzięki Bogna za szybki odzew i podane linki, dzięki nim juz poznałem idee
    odliczenie dojazdów. Mam jeszcze kilka pytań (tak na marginesie równolegle
    przegladałem google ale chyba źle formowałem pytania bo coś mi dotychczas
    nieszło), ale do rzeczy.
    1. Co muszę zrobić aby rozliczenie roczne uwzględniało moje dojazdy do
    pracy, czy muszę to zgłosic pracodawcy, jeżeli tak to w jakiej formie
    (pisemnie?).
    2. Jak wygląda sprawa gdy podejmuje/rezygnuje z pracy poza moim miejscem
    zamieszkania w połowie miesiąca, czy wtedy ryczałt jest liczony jako np.
    część miesiąca np. 15/31 miesiaca czy może niepełnych miesiecy sie wogóle
    nie odlicza?
    3. Czy korzystanie w danym miesiącu z urlopu wypoczynkowego wplywa na
    wielkość liczonego ryczałtu za ten miesiąc?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-11-26 09:59:09
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    > 1. Co muszę zrobić aby rozliczenie roczne uwzględniało moje dojazdy do
    > pracy, czy muszę to zgłosic pracodawcy, jeżeli tak to w jakiej formie
    > (pisemnie?).
    Nie musisz infirmowac o tym pracodawcy. Wystarczy, że wydatki na dojazd
    do zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
    kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, bedziesz miał
    udokumentowane imiennymi biletami okresowymi i na podstawie nich
    określisz swoje koszty uzyskania przychodu, ktore ujmiesz w deklarascji
    rocznej. Jesli byłyby one nizsze od kosztów określonych przez
    ministerstwo dla osób dojezdzających do pracy poza miejscem
    zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
    tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci)

> [...]
    > część miesiąca np. 15/31 miesiaca czy może niepełnych miesiecy sie wogóle

    tej kwestii nie udalo mi sie jednoznacznie rozstrzygnac niestety.
    Uzyskałam informacje, ze licze taki niepelny miesiac jako caly przy
    kosztach, ale informacja ta wymaga weryfikacji .... (moze ktos z
    grupowiczow nam podpowie :))

    > 3. Czy korzystanie w danym miesiącu z urlopu wypoczynkowego wplywa na
    > wielkość liczonego ryczałtu za ten miesiąc?

    nie wplywa

    Pozdrawiam
    Bogna

  • 6. Data: 2004-11-26 10:09:29
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Bogna wrote:

> [...]
    > zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
    > tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci)

    mala poprawka: z nowym rokiem mozesz zlozyc oswiadczenie kadrowej , ze
    miejsce stałego lub czasowego Twojego zamieszkania jest położone poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a nie uzyskujesz
    dodatku za rozłąkę io prosisz u uwzglednieni podwyzszonych kosztow
    uzyskania przychodow miesiecznie. (poza tym jesli zaklad pracy bedzie za
    Ciebie rozliczal dochod roczny to tez musisz odpowiednio wczesnie
    poinformowac o tym kadrowa, zeby naliczyla jak trzeba)

  • 7. Data: 2004-11-26 10:20:35
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    >zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
    >tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci

    Ale jeżeli rzeczywiste koszty będą wyższe od tych "ministerialnych" (1533,84
    zł rocznie) to możesz w rozliczeniu rocznym wykazać koszty faktycznie
    poniesione, oczywiście udokumentowane biletami imiennymi okresowymi.
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 8. Data: 2004-11-26 19:38:59
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    ciach

> [...]
    > Ciebie rozliczal dochod roczny to tez musisz odpowiednio wczesnie
    > poinformowac o tym kadrowa, zeby naliczyla jak trzeba)

    W związku z tym że mam problemy z doliczeniem się wszystkich biletów,
    postanowiłem skorzystać z ryczałtu, a że zamierzam się sam rozliczać mam
    kolejne pytanie:

    1. jeżeli chcę sie sam rozliczać to muszę/mogę powiadomić kadrową u
    uwzglednienie podwyższonych kosztow uzyskania przychodów w dokumencie PIT-11
    i wtedy w zeznaniu rocznym juz nic nie muszę uzupełniać odnośnie
    poniesionych kosztów dojazdu bo PIT11 bedzie zawierał odpowiednią korektę
    związaną z poniesionymi kosztami na dojazd (czy kadrową muszę powiadomić o
    tym fakcie na poczatku roku czy też mogę to zrobic pod koniec roku)

    lub

    2.nie informuje o niczym kadrowej, otrzymuje z pracy "dziewiczy" PIT11 nie
    skalany odliczeniami za dojazdy i wtedy sam wypełniam w zeznaniu rocznym w
    odpowiednich rubrykach ryczałt za dojazdy czyli 12 x 127,82 zł

    Jeszcze raz dzięki za pomoc i sorki za marudzenie ale temat kosztów dojazdów
    jest dla mnie czym nowym a z uwagi na zbliąjacy sie koniec roku podatkowego
    temat zaczyna być dla mnie dość aktualny.
    Pozdrawiam.