1. Data: 2004-11-25 17:05:36
Temat:odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
Od:"gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moje pytanie dotyczy odliczenia kosztów dojazdu do pracy w rocznym
rozliczeniu PIT. Dojeżdzam koleją do pracy oddalonej od mojego miejsca
zamieszkania 40km . Podobno mogę sobie odliczyć koszt dojazdu do pracy tylko
niebardzo wiem jak, i w oparciu o jakie dokumenty mogę sobie takie
odliczenie zrobić.

2. Data: 2004-11-25 17:28:00
Temat:Re: odliczenie kosztów dojazdu do pracy.
Od:Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.pit.pl/pages/i/214.php

3. Data: 2004-11-25 17:30:13
Od:Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> szukaj wiadomości tego autora

gomez wrote:

> [...]
> zamieszkania 40km . Podobno mogę sobie odliczyć koszt dojazdu do pracy tylko
> niebardzo wiem jak, i w oparciu o jakie dokumenty mogę sobie takie

http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=323&id=2
7942

polecam googla generalnie :)

4. Data: 2004-11-25 19:13:17
Od:"gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach
> http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=323&id=2
7942

> polecam googla generalnie :)

Dzięki Bogna za szybki odzew i podane linki, dzięki nim juz poznałem idee
odliczenie dojazdów. Mam jeszcze kilka pytań (tak na marginesie równolegle
przegladałem google ale chyba źle formowałem pytania bo coś mi dotychczas
nieszło), ale do rzeczy.
1. Co muszę zrobić aby rozliczenie roczne uwzględniało moje dojazdy do
pracy, czy muszę to zgłosic pracodawcy, jeżeli tak to w jakiej formie
(pisemnie?).
2. Jak wygląda sprawa gdy podejmuje/rezygnuje z pracy poza moim miejscem
zamieszkania w połowie miesiąca, czy wtedy ryczałt jest liczony jako np.
część miesiąca np. 15/31 miesiaca czy może niepełnych miesiecy sie wogóle
nie odlicza?
3. Czy korzystanie w danym miesiącu z urlopu wypoczynkowego wplywa na
wielkość liczonego ryczałtu za ten miesiąc?

5. Data: 2004-11-26 09:59:09
Od:Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Co muszę zrobić aby rozliczenie roczne uwzględniało moje dojazdy do
> pracy, czy muszę to zgłosic pracodawcy, jeżeli tak to w jakiej formie
> (pisemnie?).
Nie musisz infirmowac o tym pracodawcy. Wystarczy, że wydatki na dojazd
do zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, bedziesz miał
udokumentowane imiennymi biletami okresowymi i na podstawie nich
określisz swoje koszty uzyskania przychodu, ktore ujmiesz w deklarascji
rocznej. Jesli byłyby one nizsze od kosztów określonych przez
ministerstwo dla osób dojezdzających do pracy poza miejscem
zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci)

> [...]
> część miesiąca np. 15/31 miesiaca czy może niepełnych miesiecy sie wogóle

tej kwestii nie udalo mi sie jednoznacznie rozstrzygnac niestety.
Uzyskałam informacje, ze licze taki niepelny miesiac jako caly przy
kosztach, ale informacja ta wymaga weryfikacji .... (moze ktos z
grupowiczow nam podpowie :))

> 3. Czy korzystanie w danym miesiącu z urlopu wypoczynkowego wplywa na
> wielkość liczonego ryczałtu za ten miesiąc?

nie wplywa

Pozdrawiam
Bogna

6. Data: 2004-11-26 10:09:29
Od:Bogna <b...@U...neo.USUN.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogna wrote:

> [...]
> zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
> tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci)

mala poprawka: z nowym rokiem mozesz zlozyc oswiadczenie kadrowej , ze
miejsce stałego lub czasowego Twojego zamieszkania jest położone poza
miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a nie uzyskujesz
dodatku za rozłąkę io prosisz u uwzglednieni podwyzszonych kosztow
uzyskania przychodow miesiecznie. (poza tym jesli zaklad pracy bedzie za
Ciebie rozliczal dochod roczny to tez musisz odpowiednio wczesnie
poinformowac o tym kadrowa, zeby naliczyla jak trzeba)

7. Data: 2004-11-26 10:20:35
Od:"Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zamieszkania mozesz odjac pkwote przewidziana w ustawie i nie musisz
>tego dokumentowac (no poza faktycznym zamieszakaniem w innej miejscowosci

Ale jeżeli rzeczywiste koszty będą wyższe od tych "ministerialnych" (1533,84
zł rocznie) to możesz w rozliczeniu rocznym wykazać koszty faktycznie
poniesione, oczywiście udokumentowane biletami imiennymi okresowymi.
Alter Native (GG 4646628)
Natura jest po stronie ukrytych wad.

8. Data: 2004-11-26 19:38:59
Od:"gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach

> [...]
> Ciebie rozliczal dochod roczny to tez musisz odpowiednio wczesnie
> poinformowac o tym kadrowa, zeby naliczyla jak trzeba)

W związku z tym że mam problemy z doliczeniem się wszystkich biletów,
postanowiłem skorzystać z ryczałtu, a że zamierzam się sam rozliczać mam
kolejne pytanie:

1. jeżeli chcę sie sam rozliczać to muszę/mogę powiadomić kadrową u
uwzglednienie podwyższonych kosztow uzyskania przychodów w dokumencie PIT-11
i wtedy w zeznaniu rocznym juz nic nie muszę uzupełniać odnośnie
poniesionych kosztów dojazdu bo PIT11 bedzie zawierał odpowiednią korektę
związaną z poniesionymi kosztami na dojazd (czy kadrową muszę powiadomić o
tym fakcie na poczatku roku czy też mogę to zrobic pod koniec roku)

lub

2.nie informuje o niczym kadrowej, otrzymuje z pracy "dziewiczy" PIT11 nie
skalany odliczeniami za dojazdy i wtedy sam wypełniam w zeznaniu rocznym w
odpowiednich rubrykach ryczałt za dojazdy czyli 12 x 127,82 zł

Jeszcze raz dzięki za pomoc i sorki za marudzenie ale temat kosztów dojazdów
jest dla mnie czym nowym a z uwagi na zbliąjacy sie koniec roku podatkowego
temat zaczyna być dla mnie dość aktualny.
Pozdrawiam.