  • 11. Data: 2008-02-26 18:02:28
    Temat: Re: odliczenie za internet w PIT-37
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    A mam jeszcze pytanie takie:

    rozumiem, że jeśli co miesiąc płaciłam 59zł za internet to jako kwotę
    odliczenia wpisuję 59zł x 12 miesięcy, czyli 708zł, tak? Odliczam całą
    kwotę, jaką zapłaciłam za internet, tak?

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
    Ela Wołoszyńska

  • 12. Data: 2008-02-26 18:28:12
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 19:02:28 Ela Wołoszyńska <r...@n...pro.onet.pl>
    napisał:

    > rozumiem, ?e je?li co miesi?c p?aci?am 59z? za internet to jako kwote
    > odliczenia wpisuje 59z? x 12 miesiecy, czyli 708z?, tak? Odliczam ca??
    > kwote, jak? zap?aci?am za internet, tak?

    tak. tylko zwróć uwagę na datę wpłaty.

    Piotr

  • 13. Data: 2008-02-26 18:36:59
    Od: "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > tak. tylko zwróć uwagę na datę wpłaty.
    >
    > Piotr

    Data wpłaty musi być z 2007 roku, dobrze rozumiem uwagę?

    Ela

  • 14. Data: 2008-02-26 18:40:22
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 26-02-2008 o 19:36:59 Ela Wołoszyńska <r...@n...pro.onet.pl>
    napisał:

    > Data wp?aty musi byae z 2007 roku, dobrze rozumiem uwage?

    tak.

    Piotr

  • 15. Data: 2008-02-26 19:23:21
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    "Ela Wołoszyńska" <r...@n...pro.onet.pl> napisal:
    > A czy urząd skarbowy każdego kto odlicza wzywa na kontrolę, czy też mam
    > trzymać wszystkie dokumenty wymagany okres czasu (5 lat, dobrze myślę?) i
    > mogą mnie wezwać po prostu, jesli w trakcie jakiejś kontroli coś im się nie
    > spodoba?

    Efektywnie 6 lat. Piec lat zaczyna biec od konca roku nastepnego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2008-02-26 21:41:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ela Wołoszyńska wrote:
    > A czy urz?d skarbowy ka?dego kto odlicza wzywa na kontrole,

    nie wszystkich bo by nie wyrobili, ale jak już wypiją kawę, pogadają to
    wybierają następnego z listy.

    > czy te? mam
    > trzymaae wszystkie dokumenty wymagany okres czasu (5 lat, dobrze my?le?) i
    > mog? mnie wezwaae po prostu, jesli w trakcie jakiej? kontroli co? im sie nie
    > spodoba?

    zdecydowanie trzymac. Z 2007 trzymac do konca 2012.

  • 18. Data: 2008-02-27 11:13:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > nie wszystkich bo by nie wyrobili, ale jak już wypiją kawę, pogadają to
    > wybierają następnego z listy.

    Za to każdego kto robi korekty. A przynajmniej wysyłanie korekty znacznie
    zwiększa prawdopodobieństwo wezwania (3 razy korygowałem, 3 razy mnie
    wezwali (niezła próbka statystyczna, nie?) ).

    p. m.

  • 19. Data: 2008-02-27 11:20:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    mvoicem pisze:

    > Za to każdego kto robi korekty. A przynajmniej wysyłanie korekty znacznie
    > zwiększa prawdopodobieństwo wezwania (3 razy korygowałem, 3 razy mnie
    > wezwali (niezła próbka statystyczna, nie?) ).

    Żadna.

    12 lat pracy, korekty przeróżne idące w dziesiątki (przez jakiś czas
    zajmowałam się zawodowo wyprowadzaniem zabagnionych księgowości na prostą).
    Statystycznie na 10 korekt 1 kontrola z czego połowa wyglądała na czysty
    zbieg okoliczności.

    Dodam jeszcze, że MF upominał już parę razy urzędy skarbowe które na
    korektę reagowały kontrolą "z automatu", z uwagi na to, że jest to
    działanie zniechęcające podatników do ujawniania błędów.

    Widać masz po prostu pecha.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2008-02-27 15:43:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maddy wrote:

> [...]
    > zajmowałam się zawodowo wyprowadzaniem zabagnionych księgowości na
    > prostą). Statystycznie na 10 korekt 1 kontrola z czego połowa wyglądała na
    [...]
    > Widać masz po prostu pecha.

    Też możliwe. Możliwe też że urzędy różnie podchodzą do korekt zeznań
    rocznych "szarych obywateli" a korekt zeznań miesięcznych.

    Możliwe też że reakcja urzędów na korekty jest osobniczo zmienna (w moim
    przypadku to był Lublin).

    p. m.