  • 1. Data: 2004-05-13 09:12:22
    Temat: odpowiedzialnosc biura ksiegowego - pilne !
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    mam pytanko:
    firme obslugiwalo w 2002 i 2003 roku biuro ksiegowe "A", ktore bylo
    ubezpieczone na wypadek nieprawidlowosci i ewentualne kary nalozone przez
    urz. skarbowy pokrywalo z wlasnego ubezpieczenia.
    od 2004 jest nowe biuro ksiegowe "B" totez mam pytanie czy w razie
    stwierdzonych w czasie kontroli skarbowej nieprawidlowosci za poprzednie
    lata i nalozenia kary, pierwotne biuro ksiegowe "A" nadal bedzie odpowiadc ?

    pzdr.

  • 2. Data: 2004-05-13 10:00:39
    Temat: Re: odpowiedzialnosc biura ksiegowego - pilne !
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lata i nalozenia kary, pierwotne biuro ksiegowe "A" nadal bedzie odpowiadc

    No a jak Ty to sobie wyobrazasz, że co nowy księgowy bedzie dopowiadał za
    błędy poprednika? Zastanów się nad pytaniem. Pewnie, ze odpowiada stare
    biuro

    Strebor

  • 3. Data: 2004-05-13 10:27:23
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl> wrote in message
    > No a jak Ty to sobie wyobrazasz, że co nowy księgowy bedzie dopowiadał za
    > błędy poprednika? Zastanów się nad pytaniem. Pewnie, ze odpowiada stare
    > biuro

    raczej chodzilo mi o wyjasnienie, w jaki sposob dziala ubezpieczenie dla
    takiego biura - wezmy np. taka sytuacje, ze w 2002 i 2003 dzialalnosc tego
    biura byla objeta ubezpieczeniem ale 2004 juz nie. czy wtedy pozostaje mi
    tylko dochodzic roszczen z powodztwa cywilnego ? a co w przypadku jesli
    biuro ksiegowe zakonczylo swoja dzialalnosc ?

    pzdr.

  • 4. Data: 2004-05-13 10:32:53
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > lata i nalozenia kary, pierwotne biuro ksiegowe "A" nadal bedzie odpowiadc

    Nadal to Ty będziesz odpowiadać przed urzędem a nie żadne biuro :))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2004-05-13 10:41:22
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > ?
    >
    > Nadal to Ty będziesz odpowiadać przed urzędem a nie żadne biuro
    :))))))))))

    To jest oczywiste, ale pytający ma regres do biura i jego ubezpieczyciela.
    Jednakże IMHO odpowiedź na pytanie mogą dać tylko i wyłącznie ogólne warunki
    ubezpieczenia załączone do polisy owego biura.......

    Pozdr

  • 6. Data: 2004-05-13 10:54:07
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

> [...]
    > tylko dochodzic roszczen z powodztwa cywilnego ? a co w przypadku jesli
    > biuro ksiegowe zakonczylo swoja dzialalnosc ?

    Ubezpieczenie działa na okresy w którym obowiazywało, jesli biuro się
    zlikwidowało to są przecież właściciele i to oni odpowiadają, przeważnie w
    takim przypadku to i tak trzeba straszyć sądem żeby sie właścicielowi
    chciało ruszyć d.... i powojować z ubezpieczycielem, ale generalnie jesteś
    na wyganej pozycji.
    I oby było jak pisze kolega fart że to Ty bedziesz odpowiadał a nie biuro
    (bo tak defakto powinno być), bo ostatnio US sie wycwaniły bo jak obciązały
    mandatem podatnika to on obciązał biuro a biuro ubezpieczyciela i strasznie
    długo to trwało, wiec teraz Us kara bezposrednio biuro i tu powstaje kicha
    bo biura są ubezpieczone OC i jesli to one zostaja ukarane to nie moga
    skorzystać z polisy, jest to mozliwe tylko jeśli to klient biura poniósł
    szkode i obciąża biuro.

    Pzd

  • 7. Data: 2004-05-13 12:40:17
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Wydaje mi sie, ze sa myki prawne aby biuro wyslizgalo sie z takiej
    odpowiedzialnosci.

    Adam

  • 8. Data: 2004-05-13 20:22:36
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> wrote in message
> [...]

    dzieki za wskazowki...

  • 9. Data: 2004-05-15 11:10:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2004, Strebor wrote:
    [...]
> [...]
    >+ mandatem podatnika to on obciązał biuro a biuro ubezpieczyciela i strasznie

    Przyznam że nie rozumiem co trwało i dlaczego długo.
    Przecież mandat jest wystawiony "już" a kwestia kto z skąd weźmie
    pieniądze wierzyciela (tu: Skarbu Państwa) nie obchodzi !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)