  • 1. Data: 2008-03-23 09:02:00
    Temat: odsetki z rachunku bankowego
    Od: "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl>

    Mam ROR i na nim kase, z ktorej bank co miesiac wylicza odsetki i dodaje mi
    je do salda konta. Sa to sprawy groszowe, ale moje pytanie - gdzie mam je
    wykazać skladając zeznanie roczne (PIT-36, zielony)? Myśle ze w poz. 75
    (Inne zrodla nie wymienione w pkt. 1-7). Czy dobrze mniemam?

    --
    Pozdrawiam, szymek.

  • 2. Data: 2008-03-23 09:42:12
    Temat: Re: odsetki z rachunku bankowego
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je wykazać skladając zeznanie roczne (PIT-36, zielony)? Myśle ze w poz. 75
    > (Inne zrodla nie wymienione w pkt. 1-7). Czy dobrze mniemam?

    Źle.
    Bank już Ci podatek potrącił.

  • 3. Data: 2008-03-23 11:41:32
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Źle.
    > Bank już Ci podatek potrącił.

    Na pewno? Nam na koncie firmowym nie potrącają podatku od odsetek i trzeba
    go samemu wyliczyć. Nie wiem, jak w innych bankach. Może w każdym jest
    inaczej, ale wydawało mi się, ze potrącają tylko z prywatnych, a z firmowych
    zawsze trzeba się samemu rozliczyć.
    Barbara

  • 4. Data: 2008-03-23 12:01:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:fs5fla$23r$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno? Nam na koncie firmowym

    ROR to ROR a nie konto firmowe.

  • 5. Data: 2008-03-23 13:57:31
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisal:

    > Na pewno? Nam na koncie firmowym nie potrącają podatku od odsetek i trzeba
    ^^^^^^^^

    Mowicie o dwoch roznych rzeczach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2008-03-23 15:05:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szymek wrote:
> [...]
    > mam je wykazać skladając zeznanie roczne (PIT-36, zielony)? Myśle ze w
    > poz. 75 (Inne zrodla nie wymienione w pkt. 1-7). Czy dobrze mniemam?

    masz dg, czy pytasz jako osoba fizyczna bez DG?

  • 7. Data: 2008-03-23 15:09:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > masz dg, czy pytasz jako osoba fizyczna bez DG?

    A wiesz co znaczy "ROR"?

  • 8. Data: 2008-03-23 15:38:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fs5rjk$r6e$2@inews.gazeta.pl...

    > A wiesz co znaczy "ROR"?

    wiem
    tylko skąd mam wiedzieć czy pytający wie co pisze

  • 9. Data: 2008-03-23 17:21:36
    Od: <s...@a...pl>

    > A wiesz co znaczy "ROR"?

    Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.
    Różnice między tym, który w umowie jest przewidziany do prowadznia
    działalnosci gospodarczej a tym, który jest przewidziany na potrzeby
    osobiste jest taka, że podatek w pierwszym przypadku nie jest pobierany, w
    drugim jest. Inna róznica to wysokosć opłat (do DG zazwyczaj wyzsze) i
    oprocentowanie (do DG zazwyczaj niższe).

    Pytający nie napisał, czy o jakie konto konkretnie chodzi.

  • 10. Data: 2008-03-23 17:24:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > wiem
    > tylko skąd mam wiedzieć czy pytający wie co pisze

    W sumie racja. ;-)