  • 1. Data: 2002-12-03 21:38:32
    Temat: odszkodowanie z PZU
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    W zeszlym miesiacu otrzymalam odszkodowanie z PZU z OC kierowcy, ktory
    spowodowal wypadek. Nie wiem czy to odszkodowanie jest opodatkowane, jesli
    tak to kiedy i jaki podatek powinnam zaplacic?
    Z gory dzieki za odpowiedzi.
    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-12-03 23:42:14
    Temat: Re: odszkodowanie z PZU
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, Kinga wrote:

    >+ Witam
    >+ W zeszlym miesiacu otrzymalam odszkodowanie z PZU z OC kierowcy, ktory
    >+ spowodowal wypadek. Nie wiem czy to odszkodowanie jest opodatkowane,

    AFAIK to *jakaś* logika w podatkach jest ;) - z grubsza i *na ogół*
    podatek płaci się wtedy, jesli jest odszkodowaniem za przychód który
    *byłby* opodatkowany (np. za niesłuszne zwolnienie z pracy).
    Jeśli jest to zwrot straty która pochodzi ze środków które *były*
    już opodatkowane - odszkodowanie już nie powinno.
    Mogę się mylić - ale jestem przekonany że nie. Odzywam się
    głównie dlatego że reszta pewnie już śpi ;) (zaraz mnie skrzyczą
    to się dowiemy czy się mylę :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-04 02:49:39
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Mogę się mylić - ale jestem przekonany że nie.

    IMO jestem przkonany że sie nie mylisz

    > Odzywam się
    > głównie dlatego że reszta pewnie już śpi ;)

    No wiesz, o tej porze ;)

    ==========
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    (...)

    3) odszkodowania otrzymane na podstawie przepisów prawa administracyjnego,
    prawa cywilnego i na podstawie innych ustaw, z wyjątkiem:

    a) przewidzianych w prawie pracy odszkodowań z tytułu skrócenia okresu
    wypowiedzenia umowy o pracę,

    b) odpraw wypłacanych na podstawie przepisów o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu
    pracy,

    c) skreślony,

    d) odszkodowań przyznanych na podstawie przepisów o zakazie konkurencji,

    e) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z
    prowadzoną działalnością gospodarczą,

    f) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z
    prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody
    opodatkowane są na zasadach, o których mowa w art. 27 ust. 1,

    4) kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych z wyjątkiem
    odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z:

    a) prowadzoną działalnością gospodarczą,

    b) prowadzeniem działów specjalnych produkcji rolnej, z których dochody
    opodatkowane są na zasadach, o których mowa w art. 27 ust. 1,

    UWAGA! Pkt 4 od 1 marca 2002 r. ma następującą treść:

    4) kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych, z
    wyjątkiem:

    a) odszkodowań za szkody dotyczące składników majątku związanych z
    prowadzoną działalnością gospodarczą lub prowadzeniem działów specjalnych
    produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust.
    1,
    (....)

    Sark

  • 4. Data: 2002-12-04 08:00:04
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > produkcji rolnej, z których dochody są opodatkowane zgodnie z art. 27 ust.

    dzieki za pomoc
    Agnieszka