1. Data: 2004-12-22 14:55:55
Temat:opłata za rejestrację VAT-R
Od:"ash" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Prowadzę od nie dawna własną działalności gospodarczej (KPiR, VAT).
Podejrzewam, że temat ten przewijał się na tej grupie, ale nigdzie w
archiwum nie mogłem się doszukać konkretów.
Otóż, słyszałem, że opłatę jaką ponosi się przy rejestracji VAT-R można
uznać za koszty poniesione w wyniku prowadzenia DG.
Jeśli tak, to jak wspomnianą opłatę zaksięgować w KPiR - tzn. w którą
kolumnę należy to wpisać? W "pozostałe wydatki" (kolumna 14)?

Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź,
Wesołych Świąt

Ash

2. Data: 2004-12-22 15:14:27
Temat:Re: opłata za rejestrację VAT-R
Od:jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

ash wrote:

> Jeśli tak, to jak wspomnianą opłatę zaksięgować w KPiR - tzn. w którą
> kolumnę należy to wpisać? W "pozostałe wydatki" (kolumna 14)?

Oczywiście tak

3. Data: 2004-12-22 21:47:17
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Dec 2004, ash wrote:
[...]
>+ Podejrzewam, że temat ten przewijał się na tej grupie, ale nigdzie w
>+ archiwum nie mogłem się doszukać konkretów.

Aż sprawdziłem ;)
Pytanie: "opłata koszt VAT group:*.podatki" (&safe=off mam wpisane do
ustawień)
Lista w sam raz, tak z półtorej strony (1280x1024 :))
A na liście:
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
fe=off&th=3be0114bef9f2dc5&seekm=9anlog%24gum%241%40
news.tpi.pl
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
fe=off&th=f1d11571811732ae
...i sam siebie zacytuję na deser (jeszcze inny wątek):
http://groups.google.pl/groups?q=op%C5%82ata+koszt+V
AT+group:*.podatki&hl=pl&lr=&c2coff=1&safe=off&selm=
Pine.WNT.4.58.0402030845150.-619161%40Athlon.portezj
an.zabrze.pl&rnum=16
+++ cytat +++
>+ Ale to tylko czeœć problemu... druga częœć dotyczy faktu,
>+ że opłaty zostały wykonane __przed__ rozpoczeciem działalnoœci.

...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)
--- koniec ---

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

4. Data: 2004-12-23 09:00:22
Od:"ash" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustawień)
> Lista w sam raz, tak z półtorej strony (1280x1024 :))

No ale zależy jeszcze jaką czcionkę masz ustawioną ;)
Biję się w piersi - w takim razie niedokładnie poszukałem w archiwum.

> +++ cytat +++
>
> ...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
> dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)

No tak, w moim przypadku sytuacja jest jasna, formularz VAT-R złożyłem i
opłatę wpłaciłem
już _po_ rozpoczęciu działalności gospodarczej.

Swoją drogą to zastanawia mnie jeszcze, czy do prawidłowego zaksięgowania
takiej opłaty konieczne jest wypisanie tzw. dowodu wewnętrznego , czy
wystarczy samo
potwierdzenie wpłaty jakie dostałem od US.

Pozdrawiam,
Ash

5. Data: 2004-12-23 10:46:51
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Dec 2004, ash wrote:
[...]
>+ Swoją drogą to zastanawia mnie jeszcze, czy do prawidłowego zaksięgowania
>+ takiej opłaty konieczne jest wypisanie tzw. dowodu wewnętrznego

IMHO mogłoby być: rozp. ds. KPiR:
2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
8) opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej oraz opłat
sądowych i notarialnych,

...ale nie pamiętam w jakiej formie płaci się "za VAT" :) (czy to
"opłata skarbowa")...

>+ czy wystarczy samo
>+ potwierdzenie wpłaty jakie dostałem od US.

...jest niedawny długaśny wątek :) "czy można w koszta" - MOOSHEL zwraca
uwagę iż "operacja gospodarcza" to niekoniecznie "transakcja", więc
jakby były wszystkie dane (a są - twoje i urzędu) to pewnie i bez
DW by się obeszło... :)

Jak to Maddy powiadała ? "Zbędny DW nie jest nierzetelnością a najwyżej
nieprawidłowością więc można się przyczepić ale nie ukarać" czy jakoś tak ? :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

6. Data: 2004-12-23 16:22:25
Od:"Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak to Maddy powiadała ? "Zbędny DW nie jest nierzetelnością a najwyżej
> nieprawidłowością więc można się przyczepić ale nie ukarać" czy jakoś tak
? :)

a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na datę nie
stanowią kosztów uzyskania przychodu....

7. Data: 2004-12-23 20:30:29
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Dec 2004, Faust wrote:
[...]
>+ a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na datę nie
>+ stanowią kosztów uzyskania przychodu....

No cóż... "każdy za siebie", jak powiadają :)
Tyle że:
1. prezentowane w prasie stanowiska doradzców są inne
2. przytaczane czasami "urzędowe" odpowiedzi USów są inne
3. jak to ładnie ująłeś: "koszty założenia firmy" - jeśli *one* nie
stanowią "kosztu ogólnego" (czyli czegoś nie dającego się przypisać
do konkretnej transakcji) to już chyba nic nie stanowi :) - przecież
bez tych kosztów *żadnych* przychodów DG by nie było :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

8. Data: 2004-12-24 07:43:53
Od:jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Faust wrote:

> a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na
> datę nie stanowią kosztów uzyskania przychodu....

Być może masz rację jeśli "koszty założenia firmy" rozumieć ściśle
czyli np. koszty rejestracji sp. z o.o. poniesione przez wspólników.
Napewno nie masz racji w wypadku "kosztów rejestracji i rozpoczęcia
działalności gospodarczej przez osobę fizyczną"

9. Data: 2004-12-27 07:33:01
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq napisał(a):

> Być może masz rację jeśli "koszty założenia firmy" rozumieć ściśle
> czyli np. koszty rejestracji sp. z o.o. poniesione przez wspólników.

Wspólnicy ponosza tylko koszty zawarcia umowy (notariusz). Koszty
rejestracji ponosi spółka bo rejestracji dokonuje juz Zarząd ;-)
O ile pod działaniaem starego KH koszty rejestracji były porblematyczne
bo spółka nie istniała do momentu wpisu do rejestru a koszty rejestracji
ponosili wspólnicy, o tyle nowy KSH wprowadził pełnoprawny podmiot
gospodarczy pod nazwą "spółka z o.o. w organizacji" i ten podmiot ponosi
koszty SWOJEJ rejestracji ;-)

> Napewno nie masz racji w wypadku "kosztów rejestracji i rozpoczęcia
> działalności gospodarczej przez osobę fizyczną"

Popieram. ;-)
W końcu osoba fizyczna ponosi koszty rozpoczęcia SWOJEJ działalności.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

10. Data: 2004-12-28 18:42:04
Od:"Black Peter" <b...@c...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ash" <a...@p...net> napisał w wiadomości
> Hej,
> Otóż, słyszałem, że opłatę jaką ponosi się przy rejestracji VAT-R można
> uznać za koszty poniesione w wyniku prowadzenia DG.
>
> Ash

Witam
podepnesie pod ten watek :) Kiedys pytalem i nie dostalem odpowiedzi.

Rejestrowalem firme w czerwcu, wtedy pytalem w Skarbowym gdzie to 152zl mam
wplacic i dostalem info ze w UM. Pytalem w UM i ne wiedzieli na jakie konto...
Nie wplacilem w koncu. Co mi za to grozi? Czy tylko to ze nie dostane
"Potwierdzenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT" (druk VAT-5)?? Nie
jest mi on potrzebny wiec...

pozdrawiam
BP