  • 1. Data: 2007-10-20 12:00:52
    Temat: [ paragon vs. potwierdzenie przelewu ]
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Witam,

    pewna firma X swiadczy usluge Y za posrednictwem internetu. Jedyna
    mozliwoscia dokonania zaplaty za swiadczona usluge jest przelew
    bankowy. Zakladajac, ze odbiorca uslugi jest klient indywidualny, czy
    firma X musi wystawic paragon fiskalny dla odbiorcy uslugi po
    zaksiegowaniu wplaty na konto? Czy w tym przypadku firma X nie musi
    wystawiac paragonu gdyz dokument potwierdzajacy przelew bedzie pelnil
    podobna funkcje?

    --
    dzieki za czas i uwage, Matt

  • 2. Data: 2007-10-20 13:22:26
    Temat: Re: [ paragon vs. potwierdzenie przelewu ]
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 12:00:52 +0000, Mateusz Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > zaksiegowaniu wplaty na konto? Czy w tym przypadku firma X nie musi
    > wystawiac paragonu gdyz dokument potwierdzajacy przelew bedzie pelnil

    Ja troszeczkę też nie rozumiem idei(?) kas fiskalnych dla sprzedawców,
    którzy otrzymują WSZYSTKIE wplaty na konto. Taka dokumentacja jest o wiele
    lepsza i bardziej prawdomówna, aniżeli śmieszne paragony i pamięć kasy
    fiskalnej.

  • 3. Data: 2007-10-20 13:55:38
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik mariusz napisał:

> [...]
    > którzy otrzymują WSZYSTKIE wplaty na konto. Taka dokumentacja jest o wiele
    > lepsza i bardziej prawdomówna, aniżeli śmieszne paragony i pamięć kasy

    Z urzednikiem co wie lepiej bedziesz sie klociel? :>

  • 4. Data: 2007-10-20 14:28:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 20 października 2007 15:22
    (autor mariusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ffcveh$mjo$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > którzy otrzymują WSZYSTKIE wplaty na konto. Taka dokumentacja jest o wiele
    > lepsza i bardziej prawdomówna, aniżeli śmieszne paragony i pamięć kasy

    No ale właśnie takiej idei nie ma. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wysyłkową i
    przyjmujesz wpłaty wyłącznie na konto i umiesz powiązać wpłatę na konto z
    konkretną sprzedażą, to nie musisz mieć kasi.

    Tylko uwaga na wrednych klientów, co zapłacą np. przekazem pocztowym a nie
    na konto... Jeden taki smutas i masz pozamiatane.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 5. Data: 2007-10-20 16:56:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2007 o 16:28:30 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyjmujesz wpłaty wyłącznie na konto i umiesz powiązać wpłatę na konto z
    > konkretną sprzedażą, to nie musisz mieć kasi.

    A czy nie dotyczy wyłącznie usług?

  • 6. Data: 2007-10-20 18:57:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 20 października 2007 18:56
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    Usługi wysyłkowo?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 7. Data: 2007-10-20 19:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007, Tristan wrote:

    > (autor t...@o...pl

    Nie.
    Dla usług było (jest? - też mi się nie chce czytać, nie tylko Tobie ;>)
    zwolnienie "dodatkowe", na przypadki dot. limitowanej ilości transakcji
    z limitowaną ilością usługobiorców.

    > Usługi wysyłkowo?

    No, nic dziwnego - przecież takie kategorie jak "prawa", w tym wszelkie
    WNiP, z p. widzenia VAT są właśnie usługami :)
    Sam się zastanawiam czy kilku usług by sobie wysyłkowo nie kupić :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-20 22:12:11
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 16:28:30 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    >
    > Tylko uwaga na wrednych klientów, co zapłacą np. przekazem pocztowym a nie
    > na konto... Jeden taki smutas i masz pozamiatane.

    Coś takiego już słyszałem, ale nikt nie odwoływał się do tego żadnymi
    przepisami dlatego prosiłbym o namiary na takie przepisy które regulują
    sytuacje sprzedaży i wpłaty udokumentowane wyciągiem z konta bankowego.
    Zwłaszcza mowę o tym, iż przy takim udokumentowaniu nie jest wymagana kasa
    fiskalna.

  • 9. Data: 2007-10-21 06:36:08
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Pewnie ciezko wyobrazic sobie usluge za posrednictwem internetu... w
    sumie np. reklama w google czy ogloszenie w portalu sa juz usluga.
    Jako klient indywidualny nie musze przeciez miec wystawionej faktury
    VAT, gdyz nie zarzyczylem sobie tego. Wiec uslugodawca musi mi wyslac
    paragon poczta? Wydaje sie troche bez sensu...

    W tej sprawie sa dwie sprzecznosci. Z jednej strony, na konto firmowe
    zostal dokonany przelew i operacja ta zostala zaksiegowana ; widnieje
    na dowodzie wplaty jak i na wyciagu z konta. Czy moge zidentyfikowac
    nadawce przelewu - tak, ludzie podaja chocby w tytule przelewu od kogo
    pochodzi zaplata za usluge.

    Z drugiej strony powinna obowiazywac zasada nie duplikowania
    dokumentow. Po co replikowac wplate + wpis do kasy fiskalnej skoro
    przelewy firmowe sa do wgladu?

    --
    Matt

  • 10. Data: 2007-10-21 20:22:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007 22:12:11 +0000 (UTC), mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>
    wrote:

> [...]
    >Zwłaszcza mowę o tym, iż przy takim udokumentowaniu nie jest wymagana kasa
    A jakie przepisy w tym zakresie przeczytales?

    WAM
    --
    nazwa.pl - nie polecam - same problemy
    kiedys polecalem ale widze ze sie mylilem :)