  • 1. Data: 2007-11-29 18:32:42
    Temat: pcc (zakup samochodu) a odstapienie od umowy
    Od: Ania <a...@g...pl>

    witam
    zakupilam 24.11.2007 auto, okazuje sie po malu ze stan techniczny od
    rzekomego odbiega w niektorych przypadkach, do tego jest niezgodne z
    opisem oglszenia zamieszczonego w internecie, zlozylam juz niestety pcc3
    (w poniedzialek), jeszcze nie zapłaciłam, czy w przypadku odstapienia od
    umowy jest mozliwosc zwrotu podatku lub wycofania tego zgloszenia?

  • 2. Data: 2007-11-30 14:11:50
    Temat: Re: pcc (zakup samochodu) a odstapienie od umowy
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2007 19:32:42 +0100, Ania napisał(a):

> [...]
    > (w poniedzialek), jeszcze nie zapłaciłam, czy w przypadku odstapienia od
    > umowy jest mozliwosc zwrotu podatku lub wycofania tego zgloszenia?

    Zgodnie z ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych, art. 11 ust. 1
    Podatek, z zastrzeżeniem ust. 2, podlega zwrotowi, jeżeli:
    1) uczylone zostały skutki prawne oświadczenia woli (nieważność względna);
    [...]
    2. Podatek nie podlega zwrotowi po upływie 5 lat od końca roku, w którym
    został zapłacony.

    Tyle przepis.
    Nie znam procedury z autopsji, ale tak IMO należałoby złożyć korektę PCC3 z
    pismem wyjaśniającym. Obowiązek podatkowy jest do 14 dni od dokonania
    czynności, więc to, że nie zapłaciłaś podatku, nie powinno stanowić
    problemu.

    :)

    --
    pozdrawiam,