  • 1. Data: 2005-04-15 10:43:45
    Temat: pilne ! ustalanie podstawy wymiaru wynagrodzenia urlopowego i chorobowego
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Cześć..
    Głowię się i głowię, i w końcu nie pamiętam jak to było..
    Jeżeli w marcu pracownik brał dwa dni urlopu i ustaliłam podstawę wymiaru,
    następnie w kwietniu znów wziął dwa dni, to czy muszę ustalać ponownie
    podstawę ?
    czy biorę tę która była ustalona przy obliczaniu wynagrodzenia urlopowego w
    marcu ?

    jak się ma to ma przy wynagrodzeniu/zasiłku chorobowym ?

    sprawa jest dość pilna, z góry dziękuję za wyjaśnienie
    Monia

  • 2. Data: 2005-04-15 15:05:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia monia <m...@o...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > ustalać ponownie podstawę ?
    > czy biorę tę która była ustalona przy obliczaniu wynagrodzenia

    Jeżeli to była ciągłość urlopu (na przełomie miesięcy) to nie musisz.
    Ale jeżeli była przerwa to powinnaś. Bo tak to można by podstawę i przez
    parę miesięcy ciągnąć - no przecież pracownik był w styczniu 1 dzień, w
    lutym 2 dni, w marcu 1 dzień, więc w kwietniu tą samą podstawę.. itp..
    dlatego jeżeli były dni pracujące między tymi dniami urlopu to powinno
    się od nowa ustalić.

    > jak się ma to ma przy wynagrodzeniu/zasiłku chorobowym ?

    To zależy. Jeżeli pracownik między zwolnieniami nie upłynęły 3 miesiące
    to podstawę bierze się już wyliczoną wcześniej. (to samo dotyczy innych
    zasiłków - np. opiekuńczych, opiekuńczy i L4, itp). Ale w tym roku to
    jest pomieszane bo 8 lutego zmieniły się przepisy. I to co było ustalone
    wcześniej np. z 6 mies. to powinno się ponownie ustalić po tej dacie,
    jeżeli w zwolnieniach były przerwy, z 12 mies.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-04-15 15:15:42
    Od: "Adam Nawrocki" <a...@v...pl>

    Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli w marcu pracownik brał dwa dni urlopu i ustaliłam podstawę wymiaru,
    > następnie w kwietniu znów wziął dwa dni, to czy muszę ustalać ponownie
    > podstawę ?

    Tak

    > czy biorę tę która była ustalona przy obliczaniu wynagrodzenia urlopowego
    > marcu ?

    nie

    > jak się ma to ma przy wynagrodzeniu/zasiłku chorobowym ?

    podstawy wymiaru na nowo nie ustala się przy wynagrodzeniu / zasiłkach
    chorobowych itp (jeżeli nie upłynęły 3 miesiące od ostatniej choroby)
    Jeżeli jednak pracownik chorował przed 7 lutego, a następnie zachorował
    (chociażby 1 dzień przerwy) po 7 to podstawę wymiaru ustala się na nowo wg.
    nowych zasad (12 miesięcy) nawet jeżeli nie występuje przerwa 3-miesięczna

    Pozdrawiam
    Adam Nawrocki