  • 1. Data: 2008-01-29 21:42:29
    Temat: pit a spolka z o.o.
    Od: " M" <m...@N...gazeta.pl>

    Czesc

    Rozliczam sie PIT36L (dg). Do tego kilka % udzialu w spolce z o.o. . Pytanie czy
    rozlicza mnie spolka z
    o.o. i nie musze sam dochodu (albo jego braku - jeszcze nie wiem) z tytulu tych %
    rozliczac, czy musze
    do US zlozyc jakas deklaracje, a jesli tak to jaka ? Spolka zadnych papierow mi nie
    przyslala.

  • 2. Data: 2008-01-29 21:57:03
    Temat: Re: pit a spolka z o.o.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    M wrote:

> [...]
    > jego braku - jeszcze nie wiem) z tytulu tych % rozliczac, czy musze
    > do US zlozyc jakas deklaracje, a jesli tak to jaka ? Spolka zadnych

    A Ty tam pracujesz lub jesteś związany umową cywilno-prawną
    czy tylko masz sobie udziały?

  • 3. Data: 2008-01-30 00:38:00
    Od: " M" <m...@g...pl>

    > A Ty tam pracujesz lub jesteś związany umową cywilno-prawną
    > czy tylko masz sobie udziały?

    A tak sobie tylko mam.

  • 4. Data: 2008-02-09 22:25:21
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 21:42:29 +0000 (UTC), M napisał(a):

> [...]
    rozliczac, czy musze
    > do US zlozyc jakas deklaracje, a jesli tak to jaka ? Spolka zadnych papierow mi nie

    hej :)
    samo posiadanie udziałów w spółce nie jest jeszcze dochodem :)
    Opodatkowaniu będzie podlegał przychód z udziałów, który możesz usyzkać
    albo je sprzedając, albo czerpiąc zyski w postaci dwywidendy. Dywidendę
    spółka wypłaca po zakończeniu roku obrotowego, sporządzeniu sprawozdania i
    decyzji o podziale zysku, jeśli takowy jest.
    Jeśli rok obrachunkowy spółki jest zgodny z rokiem kalendarzowym, to za
    2007 rok sp. ma obowiązek sporządzić sprawozdanie do 31 marca, do
    ostatniego czerwca zarząd musi je zatwierdzić i po zatwierdzeniu tego
    sprawozdania następuje podział zysku. Czasem zysk, decyzją zarządu
    pozostaje w spółce do wykorzystania w latach następnych. Nieco inaczej jest
    w SA, tam jest obowiązek przeznaczenia iluś tam procent zysku na wypłatę
    dywidend.
    Dlatego pewnie za 2007 rok opodatkować nic nie będziesz musiał, bo jeśli
    dostaniesz kasunię, to w tym roku, a to do zeznania rocznego dopiero
    ujmiesz w przyszłym roku. I już :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2008-02-10 19:56:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jagna pisze:

    > hej :) samo posiadanie udziałów w spółce nie jest jeszcze dochodem :)
    > Opodatkowaniu będzie podlegał przychód z udziałów, który możesz
    > usyzkać

    Do tego momentu ok, reszta zasadniczo nie mająca związku ze sprawą.
    Ale dalej...

    > Dlatego pewnie za 2007 rok opodatkować nic nie będziesz musiał, bo
    > jeśli dostaniesz kasunię, to w tym roku, a to do zeznania rocznego
    > dopiero ujmiesz w przyszłym roku. I już :)

    Do zeznania rocznego nie ujmie ani w tym roku, ani w przyszłym ani w
    najbliższej dającej się przewidzieć przyszłości.

    Dochody z udziału w zyskach osób prawnych (potocznie zwane dywidendą) są
    opodatkowane ryczałtowo 19%, płatnikiem jest spółka, która wykazuje
    łączne kwoty dywidendy i podatku od nich na PIT8AR. I to jest koniec
    rozliczeń podatkowych. Dochodów tych nie wykazuje się i nie sumuje z
    innymi do opodatkowania u udziałowca.

    Łopatologicznie - udziałowiec dostaje pieniądze już po opodatkowaniu i
    nic go więcej nie interesuje, formalności załatwia spółka.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-10 20:08:18
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 20:56:22 +0100, Maddy napisał(a):

> [...]
    >
    > Łopatologicznie - udziałowiec dostaje pieniądze już po opodatkowaniu i
    > nic go więcej nie interesuje, formalności załatwia spółka.

    z czego wniosek, że warto napisać czasem nawet nie do końca sprawdzoną
    informację, żeby wątkotwórca otrzymał odpowiedź ;)

    Skuteczne :)
    Dzięki. W sumie dla mnie też nieco odkrywcze, bo nie sprawdzając w
    przepisach wiem, że dochód opodatkowany jest dwa razy, a w praktyce w
    spółkach mi znanych zysk jest ciągle zatrzymywany jako kapitał zapasowy, a
    wspólnicy wyciągają kasę ze spółki poprzez zyski z umowy najmu. Dotychczas
    więc PIT 8ar omijał mnie szerokim łukiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)