  • 1. Data: 2014-06-30 17:45:00
    Temat: podatek belki
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Dlaczego podatek belki naliczany jest od rzekomego zysku z
    oprocentowania kapitału a nie uwzględnia straty wynikającej z opłaty za
    prowadzenie rachunku? Pomijam inne szwindle wynikające z zaokrąglania w
    górę.
    Jest przecież nazywany "od dochodów kapitałowych" a nie od
    oprocentowania - kosztu pozyskania kapitału przez bank.

  • 2. Data: 2014-06-30 17:55:41
    Temat: Re: podatek belki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "t-1" los0kq$o9l$...@p...nask.net.pl

    > Dlaczego podatek belki naliczany jest od rzekomego zysku z oprocentowania kapitału
    a nie uwzględnia straty wynikającej z opłaty za
    > prowadzenie rachunku?

    Widziałeś gdzieś w RP płatne rachunki oszczędne?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2014-06-30 18:21:06
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2014-06-30 18:55, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "t-1" los0kq$o9l$...@p...nask.net.pl

    > Widziałeś gdzieś w RP płatne rachunki oszczędne?

    tak, np w PKO BP.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2014-06-30 20:29:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, t-1 wrote:

    > Dlaczego podatek belki naliczany jest od rzekomego zysku z oprocentowania
    > kapitału a nie uwzględnia straty wynikającej z opłaty za prowadzenie

    Ty mi powiedz, dlaczego przede wszystkim nie uwzględnia "psucia
    pieniądza" poprzez inflację.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-06-30 22:59:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ty mi powiedz, dlaczego przede wszystkim nie uwzględnia "psucia
    > pieniądza" poprzez inflację.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    opłata za prowadzenie konta to strata? płacisz za usługę, czy jak
    oddajesz do szewca buty (ktoś to jeszcze robi?) to też ponosisz stratę?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-06-30 23:07:33
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 30.06.2014 22:59, RobertS wrote:

    > opłata za prowadzenie konta to strata? płacisz za usługę, czy jak
    > oddajesz do szewca buty (ktoś to jeszcze robi?) to też ponosisz stratę?

    to koszt. oplata od zysku bez uwzglednienia kosztow?

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 7. Data: 2014-06-30 23:16:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > to koszt. oplata od zysku bez uwzglednienia kosztow?

    konta bankowe (rory) są albo oprocentowane symbolicznie np. 0,01% albo
    wcale, oprocentowane są KO oraz depozyty terminowe, a tam nie ma opłat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2014-07-01 05:37:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t-1 wrote:
    > Dlaczego

    bo tak zagłosowali ci, których większość wybrała.

  • 9. Data: 2014-07-01 13:23:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-06-30 22:59, RobertS pisze:

    > opłata za prowadzenie konta to strata? płacisz za usługę, czy jak
    > oddajesz do szewca buty (ktoś to jeszcze robi?) to też ponosisz stratę?

    Odpowiadając w tej narracji, chyba nie sadzisz, że buty po naprawie u
    szewca są mniej warte niż przed tą operacją.
    A w banku kapitał po opłacie przy obecnym oprocentowaniu ROR jak
    najbardziej.

  • 10. Data: 2014-07-01 17:50:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1406302027480.2700@quad

    a nie uwzględnia straty wynikającej z opłaty

    > Ty mi powiedz, dlaczego przede wszystkim nie uwzględnia "psucia
    > pieniądza" poprzez inflację.

    Bo tego nic nie uwzględnia. Inwestujesz w interes pieniądze dziś
    (kupujesz coś za 100 pln) a sprzedajesz za jakiś czas (za 200 pln)
    i zyskiem jest różnica (200 pln - 100 pln) nie zaś różnica
    z uwzględnieniem inflacji.

    Cena sprzedaży uwzględnia zmianę wartości pieniądza,
    kołysanie cenowe związane ze świętami itp., ale
    Fiskus zwykle bierze dwie ceny bez zastanawiania
    się nad tym, że być może 200 pln w dniu sprzedaży
    to 100 pln w dniu zakupu.

    Fiskus może przeliczyć wartość pieniądza wtedy, gdy
    w grę wpełza przewalutowanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'