  • 1. Data: 2007-10-14 03:34:33
    Temat: podatek dochodowy , UD a potem DG
    Od: " fwrcki" <f...@g...pl>

    witam,
    sprawa wyglada tak:

    rozliczam sie przez Umowe o Dzielo, mniej wiecej zblizam sie teraz do
    pierwszego progu podatkowego. chce zalozyc dzialalnosc gosp. (jeszcze w tym
    roku)- czy wtedy dochod uzyskany z DG w tym roku - bedzie sie sumowal z
    dochodem z UD .. czyli automatycznie wskocze w wyzszy prog?

    jesli tak, to wystarczy wstrzymac sie do 01.12.07 z DG i wtedy nie bedzie to
    liczone do dochodow z biezacego roku, dobrze mowie ?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-10-14 09:13:10
    Temat: Re: podatek dochodowy , UD a potem DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-10-2007 o 05:34:33 fwrcki <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > roku)- czy wtedy dochod uzyskany z DG w tym roku - bedzie sie sumowal z
    > dochodem z UD .. czyli automatycznie wskocze w wyzszy prog?

    Nie, UD osobno idzie, przecież nie prowadziłeś DG wcześniej

  • 3. Data: 2007-10-14 09:40:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 14-10-2007 o 05:34:33 fwrcki <f...@g...pl> napisał(a):
    >
    > Nie, UD osobno idzie, przecież nie prowadziłeś DG wcześniej

    Jesli zapisze sie do stawki PIT progresywnej, to jak najbardziej sie bedzie
    sumowal i jak najbardziej moze przez to wskoczyc w wyzszy prog!!!!!
    Straty sie nie sumuja, dochody jak najbardziej!

    Hint: wybrac stawke PIT liniowa. W przyszlym roku musisz przekalkulowac co
    Ci si ebardziej oplaca. Jesli beda tylko dochody z DG ponizej ~40 kpln to
    progresywny, jesli wyzsze, lub tez oprocz dochodow z DG spodziewasz si etez
    innych dochodow (np. z zasilkow chorobowych czy umow o dzielo badz zlecen na
    uslugi nie objete DG lum umowy o prace) to bezwzglednie liniowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-10-14 10:47:37
    Od: " fwrcki" <f...@g...pl>

    > Jesli zapisze sie do stawki PIT progresywnej, to jak najbardziej sie bedzie
    > sumowal i jak najbardziej moze przez to wskoczyc w wyzszy prog!!!!!
    > Straty sie nie sumuja, dochody jak najbardziej!

    tak wlasnie gdzies przeczytalem, ze przy liniowym sklada sie dwa odrebne PITy..

    ale jeszcze jedna rzecz,
    zakladajac ze rozpoczal bym dzialalnosci od 1.12 (czyli wystawie pierwsza
    fakture w grudniu) to co z tym podatkiem za grudzien? (w grudniu przeciez
    placi sie podwojna zaliczke w wysokosci tej z listopada) ???

    chyba ze tak sie nagimnastykowac aby pierwsza fakture wystawic w listopadzie,
    i w grudniu zaplacic to podowojnie (czyli bardzo niska zaliczke)

    pozdr,

  • 5. Data: 2007-10-14 10:55:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-10-2007 o 12:47:37 fwrcki <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > fakture w grudniu) to co z tym podatkiem za grudzien? (w grudniu przeciez
    > placi sie podwojna zaliczke w wysokosci tej z listopada) ???

    Za grudzień do 30. kwietnia

    > chyba ze tak sie nagimnastykowac aby pierwsza fakture wystawic w
    > listopadzie,
    > i w grudniu zaplacic to podowojnie (czyli bardzo niska zaliczke)

    Ale co chcesz osiągnąć?

  • 6. Data: 2007-10-14 11:00:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " fwrcki" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fakture w grudniu) to co z tym podatkiem za grudzien? (w grudniu przeciez
    > placi sie podwojna zaliczke w wysokosci tej z listopada) ???

    Wiec proste - zaliczka z listopada wynosi 0, wiec w grudniu placisz 2*0 =
    .... kalkulator.... zero.

    To jest dla Ciebie jakis wielki, zyciowy problem, ze nei zaplacisz tej
    zaliczki USowi teraz, tylko dopiero w rozliczeniu rocznym?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-10-14 11:45:55
    Od: " " <f...@g...pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Za grudzień do 30. kwietnia

    ale to chyba przy rozliczaniu sie kwartalnym ?

    > Ale co chcesz osiągnąć?

    chcę.. zaplacic jak najnizszy podatek :) biorac pod uwage to, ze moment kiedy
    bede wchdzil w DG to koniec roku gdzie ostatni miesiac opodatkowywuje sie
    "podwojnie" wiec moge na tym skorzystac, prawda?

    pozdr,

  • 8. Data: 2007-10-14 11:49:51
    Od: " fwrcki" <f...@g...pl>

> [...]
    >
    > To jest dla Ciebie jakis wielki, zyciowy problem, ze nei zaplacisz tej
    > zaliczki USowi teraz, tylko dopiero w rozliczeniu rocznym?????

    nie nie jest :) po prostu przez to ze bede startowal z ta dzialalnoscia pod
    koniec roku (i w miesiacu grudniu mam zamiar wystawic troche faktur za rzeczy,
    ktore uzbieraja sie w okresie przejsciowym (czyli OD TERAZ - do momentu startu
    dzialalnosci) to zastanawiam sie jak najlepiej to wykorzystac pod katem
    'podwojnego opodatkowania',

    pozdr,

  • 9. Data: 2007-10-14 11:53:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > bede wchdzil w DG to koniec roku gdzie ostatni miesiac opodatkowywuje sie
    > "podwojnie" wiec moge na tym skorzystac, prawda?

    Na czym skorzysac?
    Zadnego miesiaca nie opodatkowuje sie podwojnie! - wszystkie opodatkowuje
    sie normalnie - wszystko sie wyrownuje w rozliczeniu rocznym!

    W Twoim intersie jest NIE ZAPLACIC teraz NIC - i dpolacic w kwietniu (Ty
    kredytujesz panstwo) niz netarz zaplacic PODWOJNIE i dostac zwrot w
    przyszlym roku (bo wtedy Ty kredytujesz Panstwo).

  • 10. Data: 2007-10-14 11:56:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > chcę.. zaplacic jak najnizszy podatek :)

    Wiec sprawa jest prosta. Fakture wystawiasz w GRUDNIU, nie placisz ZADNEJ
    zaliczki. Podatek za grudzien placisz 30 kwietnia 2008 w rozliczeniu
    rocznym.

    Jesli wystawisz fakture w listopadzie (a w grudniu nic nie zarobisz) i
    podatek wyjdzie powiedzmy 100 zl to placisz 200 zl z czego 100 zl
    odzyskujesz po zlozeniu zeznania rocznego. Widzisz w tym zyle zlota dla
    siebie, bo
    ja jakos nie!

    Pozdrawiam
    SDD