  • 1. Data: 2006-11-05 22:02:34
    Temat: podatek od darowizn i spadkow - pytania
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    witam,

    mam pytania

    1) czy siostra moze darowac bratu 9600 bez podatku oraz darowac drugie
    9600 na cele mieszkaniowe bez podatku?

    2) czy jezeli jest podatek od spadku i dziedziczy sie np prawa do
    rachunkow osobistych, z ktorych dziedziczy sie np 100 tys zlotych i
    chce sie je przeznaczyc od razu na cele mieszkaniowe to czy jest sie
    zwolnionym od podatku od spadku?

    3) jezeli odpowiedz na pkt 2 brzmi "TAK" to: czy bedzie sie takze
    zwolnionym, jezeli te pieniadze przeznaczy sie na splacenie pozyczki
    (pozyczka pieniedzy na cele mieszkaniowe)?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-11-05 22:44:45
    Temat: Re: podatek od darowizn i spadkow - pytania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...
    > witam,
    >
    > mam pytania
    >
    > 1) czy siostra moze darowac bratu 9600 bez podatku oraz darowac drugie
    > 9600 na cele mieszkaniowe bez podatku?

    tak.
    2 x 9637 zl dokladnie.

    jeszcze mu bez podatku moze 9637 zl pozyczyc, ale trzeba oddac i miec to
    udokumetnowane bo to pozyczka. Inaczej przy czepianiu sie US zrobi z tego
    darowizne i kaze doplacic podatek.

> [...]
    > rachunkow osobistych, z ktorych dziedziczy sie np 100 tys zlotych i
    > chce sie je przeznaczyc od razu na cele mieszkaniowe to czy jest sie

    Hmm, ja zadnego zwolnienia w tym przypadku nie znalazlem.
    Wg mnie zwolnione jest tylko 9637 zl, bo drugie 9637 zl z pkt 1) zastrzezone
    jest tylko do darowizn a nie spadku.
    Z podatku zwolniony jest spadek w postaci mieszkania, ale nie w postaci
    pieniedzy (chyba, ze jest to kasa mieszkaniowa, wówczas tak).