  • 1. Data: 2005-06-02 07:01:34
    Temat: podatek od dofinansowania studiow
    Od: sekol <k...@g...tam.pl>

    Witam!

    W naszej firmie powstal projekt zeby pracownikow studiujacych i osiagajacych
    dobre wyniki wynagrodzic i przyznawac zwrot 50% czesnego.
    Wymagana srednia osiagnalem, przedstawilem kwity w ksiegowosci i na moje
    konto zamiast 50% kwoty czesnego wplynela jedna trzecia gdyz jak tlumaczy
    ksiegowa trzeba bylo odprowadzic 19% podatku.

    Czy to normalna sytuacja? Nie mozna w jakis sposob tego obejsc? Podejzewam
    ksiegowa o jakis brak dobrej woli i checi pojscia na reke i nie wiem czy
    nie krzywdze jej tym podejzeniem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sekol

  • 2. Data: 2005-06-02 11:45:46
    Temat: Re: podatek od dofinansowania studiow
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/2/2005 9:01 AM, Użytkownik sekol napisał:

> [...]
    > ksiegowa o jakis brak dobrej woli i checi pojscia na reke i nie wiem czy

    W ustawie jest zwolnienie, które być może miało by tu zastosowanie a
    mianowicie art. 21 ust 1 pkt 90 niestety pamiętam, że "odrębne przepisy"
    o których się tam mówi to jakieś stare rozporządzenie ministra pracy i
    polityki społecznej i tylko tyle, a tam trzeba by szukać.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-06-02 11:58:29
    Od: sekol <k...@g...tam.pl>

    du hast mich gefragt wrote:

> [...]
    > o których się tam mówi to jakieś stare rozporządzenie ministra pracy i
    > polityki społecznej i tylko tyle, a tam trzeba by szukać.

    Dziekuje za wskazowke

    --
    Pozdrawiam,
    Sekol

  • 4. Data: 2005-06-02 13:03:37
    Od: "my way" <y...@t...pl>

> [...]
    > o których się tam mówi to jakieś stare rozporządzenie ministra pracy i
    > polityki społecznej i tylko tyle, a tam trzeba by szukać.

    Rozp. ministra edukacji narodowej oraz ministra pracy i polityki socjalnej z
    12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych Dz.U. z 29 października 19993)

    Aby ten dochód był wolny od podatku, musi być wyraźnie związany z
    wykonywanym zawodem.

    > gefragt

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-02 13:20:19
    Od: sekol <k...@g...tam.pl>

    my way wrote:

> [...]
    > października 19993)
    >

    > Aby ten dochód był wolny od podatku, musi być wyraźnie związany z

    Poszukalem zgodnie z wskazowkami i niestety wyglada na to, ze zwolnienie
    wchodzi w rachube tylko jesli zostalbym skierowany na studia przez zaklad
    pracy.

    Identyczny przypadek jak moj wraz zkomentarzem dla zainteresowanych tutaj:
    http://tinyurl.com/as648

    --
    Pozdrawiam,
    Sekol