  • 1. Data: 2006-03-22 12:10:47
    Temat: podatek od nieruchomosci
    Od: "Cane" <c...@c...com.pl>

    witam

    mam nastepujace sytuacje:

    pod koniec zeszlego roku kupilem lokal mieszkalny w nieruchomosci - jest to
    dom teoretycznie jednorodzinny ale bardzo rozbudowany, tak ze dalo sie
    wyodrebnic osobne lokale i zalozyc dla nich osobne ksiegi wieczyste.
    ja posiadam jeden lokal + prawo do czesci ziemi
    drugi wlasciciel posiada pozsotale lokale + prawo do czesci ziemi.

    dzis przyszlo pismo od Burmistrza w sprawie zaplacenia podatku od
    nieruchomosci na 2006. jedno do mnie drugie do drugiego wlasciciela. tyle ze
    na tych dokumentach widniejemy jako wspolwlasciciele i mamy dokladnie takie
    same pozycje obejmujace wszystkie lokale i cala ziemie. co do ziemi to
    zgoda - jestesmy wspolwlascicielami, ale lokale?? poszedlem do urzedu
    wyjasnic sytuacje a tam pani powiedziala mi, ze to nic takiego. Ze dla nich
    jestesmy wsplowlascicielami zarowno ziemi jak i lokali. Bedziemy rowniez
    dostawac jeden rachunek do zaplacenia ktory sobie sami mamy miedzy soba
    rozliczyc. Na moje pytanie czy nie moznaby tego wyprostowac tak zebym ja
    dostawal rachunki za swoja czesc a drugi wlasciciel za swoja, powiedziala mi
    ze tak sie nie da.

    i moje pytania:
    - czy ta pani ma racje mowiac ze sie nie da i ze to nic takiego?
    - czy jesli teraz tego nie wyprostuje to czy moge miec z tego tytulu jakies
    problemy w przyszlosci?
    - czy moze dac sobie spokoj i sie nie przejmowac..

    dzieki i pozdrawiam
    Tomek.

  • 2. Data: 2006-03-22 12:45:59
    Temat: Re: podatek od nieruchomosci
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    moze oficjalne pismo do nich
    i ew. prosba zeby podali nr paragrafu, dlaczego nie mozna?

    gringo

  • 3. Data: 2006-03-22 14:24:17
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Cane" <c...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ja posiadam jeden lokal + prawo do czesci ziemi
    > drugi wlasciciel posiada pozsotale lokale + prawo do czesci ziemi.
    [..]

    Zmień informację IN-1 - na podstawie tego został określony wymiar podatku.
    Podaj swój udział w nieruchomości. Tzn jeśli działka ma 10 arów a masz
    udział 50% to podajesz 5 ar. Z mieszkaniem nie widzę problemów w końcu jest
    odrębna własność i ma założoną KW.
    Dla gminy wygodniej jest przy wpółwałsności bo zawsze od któregoś
    współwłaściciela ściągnie podatek od całości.

    Marek