  • 1. Data: 2007-09-03 05:23:43
    Temat: podatek od nieruchomosci (darowizna)
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    wITAM
    Dostalem mieszkaniew darowiznie, 4 lata temu, z kaluzula ze ma tam
    zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).

    Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.
    I tu dwa pytania:
    1) ile to jest % ?
    2) czy owy % bedzie pobany od ceny z 4 lat temu czy bedzie nowa wycena
    mieszkania? (mieszkanie zostalo kupione 4lata temu na preferencyjnych
    warunkach za bodajrze 5% wartosci)

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-09-03 05:41:23
    Temat: Re: podatek od nieruchomosci (darowizna)
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    darowizna od rodziny - dziadek -> wnuczek

    z poważaniem
    Łukasz

  • 3. Data: 2007-09-03 06:13:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    strzeli wrote:
> [...]
    > zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).
    >
    > Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.

    google -> ustawa o podatku od spadków i darowizn -> tam jest taka
    tabelka. dziadek wnuczek to pierwsza grupa podatkowa. stawka nie jest
    liniowa od 3% do 7% w zależności od wartości.

    > 2) czy owy % bedzie pobany od ceny z 4 lat temu czy bedzie nowa wycena
    > mieszkania? (mieszkanie zostalo kupione 4lata temu na preferencyjnych
    > warunkach za bodajrze 5% wartosci)

    darowizna była w formie aktu notarialnego zapewne.
    będzie to wartość mieszkania sprzed 4 lat plus odsetki za 4 lata.
    Wartość mieszknia powinna być w akcie notarialnym darowizny.
    Nieważne za ile dziadek kupił, ważne jaka była wartość tego co darował.

    Jak US dowiedział się, że nie zapłaciłeś podatku i kiedy?
    Sam zaczął kontrolę? Jeśli tak to całkiem możliwe że załapiesz się na
    nową wersję ustawy i zapłacisz 20% podatku "karnego".

  • 4. Data: 2007-09-03 09:14:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).
    >
    > Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.

    Czy może zamierzasz się tam wprowadzić, lub sprzedać i kupić nowe
    mieszkanie?

  • 5. Data: 2007-09-03 09:20:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czy może zamierzasz się tam wprowadzić, lub sprzedać i kupić nowe
    > mieszkanie?

    pytanie kiedy dziadek zmarl.
    w sumie gdyby teraz, to rzeczywiscie moznaby sprobowac uniknac placenia
    podatku.

  • 6. Data: 2007-09-03 09:42:55
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > pytanie kiedy dziadek zmarl.
    > w sumie gdyby teraz, to rzeczywiscie moznaby sprobowac uniknac placenia
    > podatku.

    Darowiznę dostał 4 lata temu, wtedy powinien zapłacić podatek.
    Co najwyżej można zadeklarować zamieszkanie w tym meijscu po śmierci dziadka
    (wcześniej brak możliwości podnieść).

  • 7. Data: 2007-09-03 10:13:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Co najwyżej można zadeklarować zamieszkanie w tym meijscu po śmierci
    > dziadka (wcześniej brak możliwości podnieść).

    tylko, że w sumie jak to się stało, że notariusz nie pobrał wówczas
    podatku od darowizny?
    Może już wówczas zostało zadeklarowane, że będzie mieszkał i podatek nie
    został pobrany, a teraz po prostu nie zaczął mieszkać dlatego US chce
    podatek.
    W sumie bez treści aktu notarialnego darowizny więcej powiedzieć się nie da.

    Acha i gdyby było tak jak napisałem, czyli że podatek wówczas nie został
    zapłacony, to teraz zostanie on naliczony co prawda bez odsetek, ale za
    to od aktualnej wartości nieruchomości.

  • 8. Data: 2007-09-03 10:16:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > Może już wówczas zostało zadeklarowane, że będzie mieszkał i podatek nie
    > został pobrany, a teraz po prostu nie zaczął mieszkać dlatego US chce

    Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
    Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

  • 9. Data: 2007-09-03 10:24:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
    > Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

    tylko ze jego plany beda malo istotne jesli w momencie darowizny nie
    zadeklarował chęci mieszkania i zwolnienia z podatku.

    ale dalej nie potrafię powiedzieć w takim razie jak to się stało ze nie
    zapłacił podatku wówczas.

    dlatego zawieszam wątek do czasu zobaczenia nie tyle planów, co treści
    aktu notarialnego.

  • 10. Data: 2007-09-03 11:55:16
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
    > Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

    chce je sprzedac i tu pytanie czy bede mogl je sprzedac jak je kupilem z
    dziadkiem za kilka procent wartosci czy bede musial poczekac 5 lat mimo
    wszystko??

    z poważaniem
    Łukasz