1. Data: 2007-09-03 05:23:43
Temat:podatek od nieruchomosci (darowizna)
Od:"strzeli" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

wITAM
Dostalem mieszkaniew darowiznie, 4 lata temu, z kaluzula ze ma tam
zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).

Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.
I tu dwa pytania:
1) ile to jest % ?
2) czy owy % bedzie pobany od ceny z 4 lat temu czy bedzie nowa wycena
mieszkania? (mieszkanie zostalo kupione 4lata temu na preferencyjnych
warunkach za bodajrze 5% wartosci)

z poważaniem
Łukasz

2. Data: 2007-09-03 05:41:23
Temat:Re: podatek od nieruchomosci (darowizna)
Od:"strzeli" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

darowizna od rodziny - dziadek -> wnuczek

z poważaniem
Łukasz

3. Data: 2007-09-03 06:13:32
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

strzeli wrote:
> [...]
> zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).
>
> Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.

google -> ustawa o podatku od spadków i darowizn -> tam jest taka
tabelka. dziadek wnuczek to pierwsza grupa podatkowa. stawka nie jest
liniowa od 3% do 7% w zależności od wartości.

> 2) czy owy % bedzie pobany od ceny z 4 lat temu czy bedzie nowa wycena
> mieszkania? (mieszkanie zostalo kupione 4lata temu na preferencyjnych
> warunkach za bodajrze 5% wartosci)

darowizna była w formie aktu notarialnego zapewne.
będzie to wartość mieszkania sprzed 4 lat plus odsetki za 4 lata.
Wartość mieszknia powinna być w akcie notarialnym darowizny.
Nieważne za ile dziadek kupił, ważne jaka była wartość tego co darował.

Jak US dowiedział się, że nie zapłaciłeś podatku i kiedy?
Sam zaczął kontrolę? Jeśli tak to całkiem możliwe że załapiesz się na
nową wersję ustawy i zapłacisz 20% podatku "karnego".

4. Data: 2007-09-03 09:14:40
Od:"Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).
>
> Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.

Czy może zamierzasz się tam wprowadzić, lub sprzedać i kupić nowe
mieszkanie?

5. Data: 2007-09-03 09:20:36
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino wrote:

> Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

> Czy może zamierzasz się tam wprowadzić, lub sprzedać i kupić nowe
> mieszkanie?

pytanie kiedy dziadek zmarl.
w sumie gdyby teraz, to rzeczywiscie moznaby sprobowac uniknac placenia
podatku.

6. Data: 2007-09-03 09:42:55
Od:"Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pytanie kiedy dziadek zmarl.
> w sumie gdyby teraz, to rzeczywiscie moznaby sprobowac uniknac placenia
> podatku.

Darowiznę dostał 4 lata temu, wtedy powinien zapłacić podatek.
Co najwyżej można zadeklarować zamieszkanie w tym meijscu po śmierci dziadka
(wcześniej brak możliwości podnieść).

7. Data: 2007-09-03 10:13:32
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino wrote:

> [...]
> Co najwyżej można zadeklarować zamieszkanie w tym meijscu po śmierci
> dziadka (wcześniej brak możliwości podnieść).

tylko, że w sumie jak to się stało, że notariusz nie pobrał wówczas
podatku od darowizny?
Może już wówczas zostało zadeklarowane, że będzie mieszkał i podatek nie
został pobrany, a teraz po prostu nie zaczął mieszkać dlatego US chce
podatek.
W sumie bez treści aktu notarialnego darowizny więcej powiedzieć się nie da.

Acha i gdyby było tak jak napisałem, czyli że podatek wówczas nie został
zapłacony, to teraz zostanie on naliczony co prawda bez odsetek, ale za
to od aktualnej wartości nieruchomości.

8. Data: 2007-09-03 10:16:33
Od:"Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może już wówczas zostało zadeklarowane, że będzie mieszkał i podatek nie
> został pobrany, a teraz po prostu nie zaczął mieszkać dlatego US chce

Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

9. Data: 2007-09-03 10:24:19
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino wrote:

> Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:

> Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
> Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

tylko ze jego plany beda malo istotne jesli w momencie darowizny nie
zadeklarował chęci mieszkania i zwolnienia z podatku.

ale dalej nie potrafię powiedzieć w takim razie jak to się stało ze nie
zapłacił podatku wówczas.

dlatego zawieszam wątek do czasu zobaczenia nie tyle planów, co treści
aktu notarialnego.

10. Data: 2007-09-03 11:55:16
Od:"strzeli" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stąd moje pytanie o jego plany związane z tym mieszkaniem.
> Bez odpowiedzi to wróżenie z fusów.

chce je sprzedac i tu pytanie czy bede mogl je sprzedac jak je kupilem z
dziadkiem za kilka procent wartosci czy bede musial poczekac 5 lat mimo
wszystko??

z poważaniem
Łukasz