  • 11. Data: 2007-09-03 12:48:44
    Temat: Re: podatek od nieruchomosci (darowizna)
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:fbgsos$9jl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > chce je sprzedac i tu pytanie czy bede mogl je sprzedac jak je kupilem z
    > dziadkiem za kilka procent wartosci czy bede musial poczekac 5 lat mimo
    > wszystko??

    Jeśli kasę ze sprzedaży zainwestujesz (w całości) w Twoje cele mieszkaniowe
    to możesz sprzedawać od razu.

  • 12. Data: 2007-09-04 06:26:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Sep 2007, strzeli wrote:

    > chce je sprzedac i tu pytanie czy bede mogl je sprzedac jak je kupilem z
    > dziadkiem za kilka procent wartosci czy bede musial poczekac 5 lat mimo
    > wszystko??

    1. Odpowiedz jeszcze na pytanie Witka.
    W opowiadaniu coś nie gra - "normalnie" mogłaby byc darowizna
    z dożywociem, ale mieszkanie byłoby już *wtedy* darowane.
    2. Podatek to nie wszystko - skoro kupiłeś "za kilka procent ceny", to
    jesteś podejrzany o wykupienie mieszkania komunalnego :>, a to *mogłoby*
    oznaczać zapis na hipotece.
    Zaznaczam, że zazwyczaj gminy *dopuszczały* zbycie na rzecz zstępnych,
    więc owo obciążenie mogłoby nie dotyczyć... Ale do tego trzeba znać
    z kolei treść umowy sprzedaży, w której dziadek kupił mieszkanie!

    Tak czy siak: jeśli mieszkanie było obciążone dożywociem, to jego
    wartość była *mniejsza* (a uwzględnia się "stan" na dzień darowizny,
    więc stan prawny RÓWNIEŻ, prawda?).

    pzdr, Gotfryd