  • 1. Data: 2007-02-01 18:55:15
    Temat: podatek od spadkow - pytanie lekko nietypowe...
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    witam,

    sprawa spadkowa odbyla sie przed 1.1.2007 (nawet sporo wczesniej)
    ale nie odbyla sie sprawa o dzial spadku (ani nie bylo podzialu
    notarialnego) - dzial spadku w sadzie bedzie robiony dopiero w tym
    roku.

    i teraz pytanie: czy od tego spadku zstepni (dzieci i zona) zaplaca
    podatek czy nie?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2007-02-02 02:39:31
    Temat: Re: podatek od spadkow - pytanie lekko nietypowe...
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message
> [...]
    > roku.
    >
    > i teraz pytanie: czy od tego spadku zstepni (dzieci i zona) zaplaca

    Art. 6. 1. Obowiazek podatkowy powstaje:

    1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwila przyjecia spadku;

    wiec lapiecie sie na stare przepisy.

  • 3. Data: 2007-02-02 08:06:41
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik witek napisał:
    > "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message

    > Art. 6. 1. Obowiazek podatkowy powstaje:
    >
    > 1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwila przyjecia spadku;
    >
    > wiec lapiecie sie na stare przepisy.

    dodatkowo:

    Dzień śmierci spadkodawcy decyduje o opodatkowaniu

    W odpowiedzi na pytanie czytelnika, Departament Podatków i Opłat
    Lokalnych Ministerstwa Finansów w odpowiedzi z 24 stycznia wyjaśnił, że
    w przypadku nabycia rzeczy lub praw majątkowych tytułem spadku za dzień
    nabycia uznaje się dzień śmierci spadkodawcy. To zaś oznacza, że do
    spadków otwartych przed 1 stycznia 2007 r. nie mają zastosowania nowe
    przepisy ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn
    (t.j. Dz.U. z 2004 r. nr 142, poz. 1514 z późn. zm.). Najbliższa rodzina
    nie może zatem skorzystać ze zwolnienia od podatku od spadków, które
    wprowadziła ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o
    podatku od spadków i darowizn oraz ustawy o podatku od czynności
    cywilnoprawnych (Dz.U. nr 222, poz. 1629). Zdaniem ministerstwa przepisy
    podatkowe nie zawierają własnej definicji nabycia spadku, a zatem należy
    stosować w tym względzie przepisy kodeksu cywilnego. W przypadku nabycia
    rzeczy lub praw majątkowych tytułem spadku za dzień nabycia uznaje się
    dzień śmierci spadkodawcy. Zgodnie bowiem z art. 924 k.c. spadek otwiera
    się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast stosownie do przepisu art.
    925 spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    Gazeta Prawna, 2007.01.29 (str. 10)

  • 4. Data: 2007-02-02 11:10:30
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007 20:39:31 -0600, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Art. 6. 1. Obowiazek podatkowy powstaje:
    >
    >1) przy nabyciu w drodze dziedziczenia - z chwila przyjecia spadku;
    >
    >wiec lapiecie sie na stare przepisy.

    akurat nie ja, ale dzieki za odpowiedz ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb