  • 1. Data: 2008-02-27 16:11:08
    Temat: Re: podatek od spadku - w ktorym momencie sie placi?
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > ustawa o podatku od spadków i darowizn
    > tam jest taka fajna tabelka od 3 do chyba 12% w zależności do
    > pokrewieństwa.
    > no i jeszcze zdaje sie odsetki plus kara

    o standardowej tabelce to ja wiem...
    ale ile wyniesie kara i odsetki?

    no i czy jak spadkodawcy umarli gdzies w latach 90tych, to nie ma
    zwolnienia z podatku?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2008-02-27 18:22:00
    Temat: podatek od spadku - w ktorym momencie sie placi?
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    kilka lat temu odbyla sie sprawa o nabycie spadku, natomiast sprawa o
    dzial spadku wciaz sie nie odbyla, jest "w planach".

    i teraz pytanie:
    w ktorym momencie placi sie podatek?
    po sprawie o nabycie spadku czy po sprawie o dziale spadku?

    i jak sie liczy moment, od ktorego nie trzeba placic podatku spadkowego,
    bo zostal zniesiony? od stwierdzenia przez sad nabycia spadku?
    czy w momencie smierci spadkodawcow?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2008-02-27 19:18:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:
> [...]
    >
    > i jak sie liczy moment, od ktorego nie trzeba placic podatku spadkowego,
    > bo zostal zniesiony? od stwierdzenia przez sad nabycia spadku?

    stwierdzenia przed sad nabycia spadku, bo z samej smierci jeszcze nie
    wynika czy cokolwiek nabyles.
    Rozumiem, ze US sie czepia o zaległy podatek z odsetkami.

  • 4. Data: 2008-02-27 19:18:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > stwierdzenia przed sad nabycia spadku, bo z samej smierci jeszcze nie
    > wynika czy cokolwiek nabyles.

    I tu się mylisz.
    Moment nabycia wynika.

  • 5. Data: 2008-02-27 19:25:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > I tu się mylisz.
    > Moment nabycia wynika.

    a jak był testament to co?

  • 6. Data: 2008-02-27 19:29:54
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > stwierdzenia przed sad nabycia spadku, bo z samej smierci jeszcze nie
    > wynika czy cokolwiek nabyles.
    > Rozumiem, ze US sie czepia o zaległy podatek z odsetkami.

    ztcw jesczez nie, ale kiedys trezba sie bedzie zglosic - kumpel mowil ze
    planowali to zalatwic po sprawie o dzial spadku, ale jakos tak im sie
    przeciagnelo i teraz chyba maja lekki problem...

    w jakies wysokosci beda te odsetki i od jakiej wartosci wyliczane? nie
    bylo sprawy o dzial spadku wiec nieruchomosci nikt nie wycenial...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2008-02-27 19:48:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

  • 8. Data: 2008-02-27 21:35:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > a jak był testament to co?

    A co tu testament zmienia?

  • 9. Data: 2008-02-27 21:55:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > A co tu testament zmienia?

    a jak spadek w testamencie został zapisany innej osobie, a testament
    został otwarty np. po miesiącu to niby ta osoba ma zapłacić na
    dzieńdobry karę, bo wg towjej toerii to miała 14 dmi od śmierci na
    zapłacenie podatku mimo, że testament leżał jeszcze zamknięty.

  • 10. Data: 2008-02-27 22:06:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > a jak spadek w testamencie został zapisany innej osobie, a testament
    > został otwarty np. po miesiącu

    To w po uprawomocnieniu się wyroku sądu osoba która Z CHWILĄ ŚMIERCI
    spadkodawcy nabyła spadek ma zapłacić podatek od niego.

    >to niby ta osoba ma zapłacić na dzieńdobry karę, bo wg towjej toerii

    Co Ty za bzdury wygadujesz?
    Gdzie ja cokolwiek o karach pisałem?

    Twoje własne imaginacje pozostaw dla siebie, a w usta innych wkładaj tylko
    to co oni napisali.