  • 11. Data: 2008-02-27 22:14:53
    Temat: Re: podatek od spadku - w ktorym momencie sie placi?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > To w po uprawomocnieniu się wyroku sądu osoba która Z CHWILĄ ŚMIERCI
    > spadkodawcy nabyła spadek ma zapłacić podatek od niego.

    I ma na to 14 dni od uprawomocnienia a nie od nabycia.
    Pytanie było do kiedy liczy się termin zapłaty podatku,.

  • 12. Data: 2008-02-27 22:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, witek wrote:

    > Cavallino wrote:
    [...itede...]

    > a jak spadek w testamencie został zapisany innej osobie, a testament został
    > otwarty np. po miesiącu to niby ta osoba ma zapłacić na dzieńdobry karę, bo
    > wg towjej toerii to miała 14 dmi od śmierci na zapłacenie podatku mimo, że
    > testament leżał jeszcze zamknięty.

    Dlaczego wiążesz *moment wobec ktorego określa się termin zapłaty podatku*
    z *momentem dla którego określa się jego powstanie*?
    Tylko przypadkiem, w niektórych podatkach, owe momenty niekiedy się
    pokrywają. A że słowa "niektorych" i "niekiedy" odpowiadają "w 99,98%
    przypadków", to jeszcze nie znaczy że jest to bezwzględna reguła!

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-02-27 22:26:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > I ma na to 14 dni od uprawomocnienia a nie od nabycia.

    Oczywiście.

    > Pytanie było do kiedy liczy się termin zapłaty podatku,.

    To przeczytaj jeszcze raz.
    Ja widzę takie pytanie:

    "i jak sie liczy moment, od ktorego nie trzeba placic podatku spadkowego,
    bo zostal zniesiony?"

  • 14. Data: 2008-02-27 22:31:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:

    > o standardowej tabelce to ja wiem...
    > ale ile wyniesie kara i odsetki?

    odsetki od zaległości podatkowych znajdzieszs gdzieś w internecie, a o
    karę pytaj wróżkę.

    > no i czy jak spadkodawcy umarli gdzies w latach 90tych, to nie ma
    > zwolnienia z podatku?

    o ile nie bylo w tamtych czasach to nie
    przedawnienie raczej też nie wchodzi w grę.