    From: Romuś Makiełło <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek od sprzedaży nieuchomości przed upływem 5 lat
    Date: Fri, 22 Feb 2008 19:42:22 +0100

    witam
    nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi i wykładni, zatem zwracam się z
    prośbą o pomoc do szanownych grupowiczów.
    powiększyła się rodzina i muszę zbyć kawalerkę na rzecz czegoś większego, a
    akurat nadarzyła się okazja. nie jestem w niej zameldowany w niej jeszcze 12
    m-cy i musiałbym zapłacić podatek.
    ale podobno jeśli środki ze sprzedaży mieszkania przeznaczę na zakup innej
    nieruchomości to będę zwolniony z obowiązku odprowadzenia podatku.

    a teraz konkety:

    mieszkania współfinansowane kredytem (100 tys. wyłożył Bank, 30 tys
    wyłożylem jze środków własnych)

    załóżmy że uda mi się sprzedać mieszkanie za 200.000 zł, z czego 100.000
    chciałbym przeznaczyć natychmiast na spłatę kredytu a pozostałe 100tys
    (czyli przychód ze sprzedaży 70tys. oraz "dawne" własne środki 30tys) na
    zakup nowego mieszkania. Oczywiście na nowe miszkanie będę też dodatkowo
    musiał zaciągnąć kredyt w kwocie 150tys (koszt nowego to 250tys.). Czy taka
    operacja jak opisałem jest w pełni legalna i uprawnia mnie do zwolnienia z
    podatku od sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od nabycia? W moim
    mniemaniu jest, bo cały przychód ze sprzedaży mieszkania przeznaczam na
    zakup kolejnej nieruchomości. Nie mogę na ten cel przeznaczyć calej kwoty
    200tys, bo przecież środki nie były moje i muszę spłacić kredyt
    mieszkaniowy.

    pozdrawiam, licząć na jakąś pomoc
    makiełlo