  • 1. Data: 2010-01-22 12:25:21
    Temat: podatek vat
    Od: "news.task.gda.pl" <r...@o...pl>

    witam, jakiś czas temu podpisałem umowę o dzieo, obecnie prowadzę DG, więc
    muszę wystawić fakturę,
    nie wnikając w szczegóły, czy jako płatnik VAT mogę wystawić fakturę dla
    klienta na uzgodnioną kwotę netto, a ja już sam zapłacę VAT? tzn np umowa
    o dzieło była na przykładowo 10000 brutto, klient proponuje bym wystawił
    fakturę netto + vat =10000zł ( chce 10000 płacić), czy jest możliwość by
    wystawić fakturę na 10000 netto (klient będzie płacić 10000) przy założeniu,
    że to ja będę płacił Vat z tej sumy2200, a nie on. ( jak klient nie chce
    wrzucać kosztów w VAT, to ja to zrobię, będę miał z czego)
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-22 13:15:55
    Temat: Re: podatek vat
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "news.task.gda.pl" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klient nie chce wrzucać kosztów w VAT, to ja to zrobię, będę miał z czego)

    :-)
    wystaw fakture na kwote brutto i vat wylicz w tyl

  • 3. Data: 2010-01-22 13:25:57
    Od: "Mateusz M" <r...@o...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hjc8ei$5d5$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "news.task.gda.pl" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > :-)
    > wystaw fakture na kwote brutto i vat wylicz w tyl

    tylko że mi chodzi o to by nie było 8000+ vat = 10000, ale
    10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko po
    mojej stronie i ja go wrzucam w koszty, a klient sobie tego /vatu nie
    odliczy, jak nie chce :)

  • 4. Data: 2010-01-22 13:29:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2010 o 13:25:21 news.task.gda.pl <r...@o...pl> napisał(a):

    > witam, jaki? czas temu podpisa?em umowe o dzieo, obecnie prowadze DG,
    > wiec
    > musze wystawiae fakture,
    > nie wnikaj?c w szczegó?y, czy jako p?atnik VAT moge wystawiae fakture dla
    > klienta na uzgodnion? kwote netto, a ja ju? sam zap?ace VAT? tzn np
    > umowa
    > o dzie?o by?a na przyk?adowo 10000 brutto,

    Czyli koszt podatkowy dla klienta - 10000zł, z czego odzyska załóżmy
    te 18%, czyli 1800zł, więc realny koszt dla niego to 8200zł.

    > klient proponuje bym wystawi?
    > fakture netto + vat =10000z? ( chce 10000 p?aciae), czy jest mo?liwo?ae by

    Czyli najpierw odzyska 1800 VATu, potem wrzuci 8200 w koszty, więc
    realnie zaboli go 6700zł. Złoty interes, zwłaszcza że sprzedawca
    chce zgodnie współpracować :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-22 13:50:26
    Od: "Mateusz M" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > klienta na uzgodnion? kwote netto, a ja ju? sam zap3ace VAT? tzn np
    > umowa
    > o dzie3o by3a na przyk3adowo 10000 brutto,

    Czyli koszt podatkowy dla klienta - 10000zł, z czego odzyska załóżmy
    te 18%, czyli 1800zł, więc realny koszt dla niego to 8200zł.

    > klient proponuje bym wystawi3
    > fakture netto + vat =10000z3 ( chce 10000 p3acia), czy jest mo?liwo?a by

    Czyli najpierw odzyska 1800 VATu, potem wrzuci 8200 w koszty, więc
    realnie zaboli go 6700zł. Złoty interes, zwłaszcza że sprzedawca

    zgadza się, więc w takiej sytuacji niech go zaboli cała dycha, a ja sobie z
    Vatem poradzę
    wynika to z mojej niezamierzonej winy, umowa o dzieło, a potem DG, wiec
    konieczność faktury, to co można jakoś to zrobić

  • 6. Data: 2010-01-22 14:02:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-22, Mateusz M <r...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko po
    > mojej stronie i ja go wrzucam w koszty, a klient sobie tego /vatu nie

    To Ty w końcu chcesz brutto 10k, czy netto?
    Jak się wrzuca w koszty VAT, będąc VATowcem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2010-01-22 14:08:41
    Od: "Mateusz M" <r...@o...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > To Ty w końcu chcesz brutto 10k, czy netto?
    > Jak się wrzuca w koszty VAT, będąc VATowcem?

    może do końcaq nie sprecyzowałem, ale chcę by klient miał 10000 i vat nie
    mógł sobie zwrócić czyli faktura netto na 10000 a ja płacę vat i się nim
    martwię
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-01-22 14:15:42
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz M" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko po
    > mojej stronie i ja go wrzucam w koszty, a klient sobie tego /vatu nie

    wystawiasz wedlug cen brutto na 10 000 i liczysz vat jak przy cenach
    urzedowych czyli
    w tyl:
    (10 000 * 22) / 122 = 220000/122=1 803,28 zł to jest vat
    czyli na fakturze bedzie
    cena jednostkowa brutto
    10 000
    vat
    1803,28
    kwota brutto
    10 000

    i kwota netto wychodzi tu 8 196,72.

  • 9. Data: 2010-01-22 14:28:52
    Od: "Mateusz M" <r...@o...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hjcbul$i2j$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > urzedowych czyli
    > w tyl:
    > (10 000 * 22) / 122 = 220000/122=1 803,28 zł to jest vat

    i wtedy i tak wychodzi, że klient płaci VAT??

  • 10. Data: 2010-01-22 14:30:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mateusz M wrote:

    > 10000 płaci kontrachent, a ja odprowadzę 2200 i wtedy wat jest tylko
    > po mojej stronie i ja go wrzucam w koszty

    Ty ten VAT pewnie tak rozliczasz jak piszesz
    posty na grupę (odpowiedź w sygnaturce).
    To pewnie możesz sobie VAT wrzucać w koszty.