  • 1. Data: 2010-11-08 13:36:08
    Temat: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
    Od: tomek <t...@o...pl>

    "Likwidacja barier prawnych w sprawnym i skutecznym dochodzeniu
    należności budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego to
    najważniejszy cel nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w
    administracji"

    http://www.podatki.biz/artykuly/16_12120.htm

    Chyba pora na cieplejszy klimat - najpierw przysyłają mi wezwania do
    zapłacenia zapłaconych podatków, a potem chcą sobie rozszerzać
    uprawnienia. Oczywiście Pani Bożenka dalej zajmuje swoje krzesełko i
    dalej nie widzi różnicy między datą obciążenia konta podatnika, a datą
    uznania konta US...

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-11-08 13:38:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 14:36, tomek pisze:

    > dalej nie widzi różnicy między datą obciążenia konta podatnika, a datą
    > uznania konta US...

    Byłby faktycznie problem, gdyby widziała różnicę między tymi datami.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-08 13:49:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 08.11.2010 14:38, Liwiusz wrote:

    > Byłby faktycznie problem, gdyby widziała różnicę między tymi datami.

    Rozumiem więc, że jeśli wykonam przelew VATu 25., a US dostanie ten
    przelew 27., to należą się odsetki za dwa dni (i odkładamy na bok 6,6zł
    czy ile tam teraz wynosi limit) ?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-11-08 13:52:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 14:49, tomek pisze:

    > Rozumiem więc, że jeśli wykonam przelew VATu 25., a US dostanie ten
    > przelew 27., to należą się odsetki za dwa dni (i odkładamy na bok 6,6zł
    > czy ile tam teraz wynosi limit) ?

    No, jeśli chcesz, aby pani widziała różnicę między tymi datami, to
    faktycznie odsetki się należą.

    A nie powinna widzieć różnicy - czyli wpłacasz 25 i US uznaje za
    zapłacone 25, mimo że doszło 27.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-11-08 13:54:46
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 08-11-2010 14:49, tomek pisze:

    > Rozumiem więc, że jeśli wykonam przelew VATu 25., a US dostanie ten
    > przelew 27., to należą się odsetki za dwa dni (i odkładamy na bok 6,6zł
    > czy ile tam teraz wynosi limit) ?

    Nie, jezeli pieniadze zejda ci z konta 25tego.
    Art. 60 §1 Ordynacji Podatkowej.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-11-08 14:01:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-08 14:38, Liwiusz wrote:

    > Byłby faktycznie problem, gdyby widziała różnicę między tymi datami.

    Ale w szczególnych przypadkach nawet powinna widzieć różnicę.
    Hint: Art. 60 §1a Ordynacji Podatkowej

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-11-08 14:04:21
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 08.11.2010 14:52, Liwiusz wrote:

    > No, jeśli chcesz, aby pani widziała różnicę między tymi datami, to
    > faktycznie odsetki się należą.
    >
    > A nie powinna widzieć różnicy - czyli wpłacasz 25 i US uznaje za
    > zapłacone 25, mimo że doszło 27.

    Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz, natomiast wiem co Pani Bożenka
    myśli że wie i jestem lekko poddenerwowany że będzie miała za sobą
    sprawniejszy aparat egzekucyjny.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-11-08 18:01:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No wybacz, ale ja ją widzę.

    > No, jeśli chcesz, aby pani widziała różnicę między tymi datami, to
    > faktycznie odsetki się należą.
    >
    > A nie powinna widzieć różnicy

    Co ma być, ślepa? ;)
    Data uznania: 27. Tyle, że ta data o niczym nie przesądza.

    > - czyli wpłacasz 25 i US uznaje za zapłacone 25, mimo że doszło 27.

    Ale w tym cały problem - że tomek pisał prawidłowo, pani *powinna
    widzieć* prawidłowo, jednie *nie* powinna *nie*prawidłowo interpretować
    tych dat!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-11-08 21:34:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1011081858230.2592@quad>:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > No wybacz, ale ja ją widzę.

    > Co ma być, ślepa? ;)
    > Data uznania: 27. Tyle, że ta data o niczym nie przesądza.

    Czyli wszyscy się zgadzają, tylko, że...

    > Ale w tym cały problem - że tomek pisał prawidłowo, pani *powinna
    > widzieć* prawidłowo, jednie *nie* powinna *nie*prawidłowo interpretować
    > tych dat!

    Prawidłowa interpretacja dat prowadzi do wezwania podatnika by wykazał, ze
    konto zostało obciążone w ustawowym terminie -- i proszę policzyć w skali
    (np 80/20, czyli 80% podatników wydrukuje [trochę kosztuje, ktoś jakiś
    podatek powinien policzyć], 20% poprosi bank o potwierdzenie z pieczątką i
    innymi cymesami [i znowu podatek powinien zostać naliczony przez
    zainteresowanego/bank] ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-11-08 22:17:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010, 'Tom N' wrote:

    > Prawidłowa interpretacja dat prowadzi do wezwania podatnika by wykazał, ze
    > konto zostało obciążone w ustawowym terminie

    Hm... no tu JEST kwiatek :D

    pzdr, Gotfryd