  • 1. Data: 2007-10-17 11:50:43
    Temat: pojedyncza sprzedaz dla UE
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    witam,
    trafil sie pojedynczy klient z obszaru UE - Niemcy. Nie mam
    zarejestrowanego NIP-UE. Sprzedaz dotyczy oprogramowania, a cena to
    320zl netto. Czy mozna wystawic fakture za taka transakcje normalnie bez
    posiadania NIP-UE?

    Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2007-10-17 11:54:16
    Temat: Re: pojedyncza sprzedaz dla UE
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2007 o 13:50:43 mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    > zarejestrowanego NIP-UE. Sprzedaz dotyczy oprogramowania, a cena to
    > 320zl netto. Czy mozna wystawic fakture za taka transakcje normalnie bez

    Jasne, kwestia jaka stawka VAT. Dla samej licencji to byłoby imho NP,
    ale nie wiem czy pudełkowy soft do VATu nie traktuje się jako towar
    i wtedy 22%.

  • 3. Data: 2007-10-17 12:13:27
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 13:54:16 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Jasne, kwestia jaka stawka VAT. Dla samej licencji to byłoby imho NP,
    > ale nie wiem czy pudełkowy soft do VATu nie traktuje się jako towar
    > i wtedy 22%.

    Nie jest to wersja pudełkowa, oprogramowanie wysyłane przez internet +
    licencja. Dodatkowo klient to osoba fizyczna, nie firma. Czyli fakturka
    bedzie 320/netto, VAT np, 320/brutto? ;-)

  • 4. Data: 2007-10-17 12:33:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2007 o 14:13:27 mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał(a):

    > Nie jest to wersja pudełkowa, oprogramowanie wysyłane przez internet +
    > licencja. Dodatkowo klient to osoba fizyczna, nie firma. Czyli fakturka
    > bedzie 320/netto, VAT np, 320/brutto? ;-)

    imho 320 netto + podatk rozliczy nabywca.

  • 5. Data: 2007-10-17 12:40:02
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    mariusz pisze:

    > Nie jest to wersja pudełkowa, oprogramowanie wysyłane przez internet +
    > licencja. Dodatkowo klient to osoba fizyczna, nie firma. Czyli fakturka
    > bedzie 320/netto, VAT np, 320/brutto? ;-)

    Gdybyś wysyłał poza UE, to tak by było. Nabywca jest w UE, więc jeśli
    jest vatowcem tam u siebie i poda Ci do faktury swój lokalny, krajowy
    odpowiednik naszego NIPu (nie NIP-UE, chociaż to może być u nich to
    samo, ale on też może mieć jakiś NIP krajowy, a nie mieć UE, zależnie od
    ichnich przepisów), wtedy stawka na fakturze NP plus adnotacja, że
    nabywca rozlicza vat. Jeśli odbiorca nie jest vatowcem, wtedy naliczasz
    vat tak samo jak przy zwykłej krajowej sprzedaży i go płacisz :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2007-10-17 12:47:37
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2007 14:40:02 +0200, ajt napisał(a):

> [...]
    > nabywca rozlicza vat. Jeśli odbiorca nie jest vatowcem, wtedy naliczasz
    > vat tak samo jak przy zwykłej krajowej sprzedaży i go płacisz :)

    To jeśli nikt nie zaprzeczy, ja zapłacę podatek, a cena zostanie zwiększona
    22% podatkiem VAT. Osoba kupująca nie jest płatnikiem VAT, więc muszę
    rozliczyć go ja, a nie nabywca w swoim kraju.

  • 7. Data: 2007-10-17 12:50:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2007 o 14:47:37 mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał(a):

    > To jeśli nikt nie zaprzeczy, ja zapłacę podatek, a cena zostanie
    > zwiększona
    > 22% podatkiem VAT. Osoba kupująca nie jest płatnikiem VAT, więc muszę
    > rozliczyć go ja, a nie nabywca w swoim kraju.

    Aha, no to 22% bez cienia wątpliwości

  • 8. Data: 2007-10-17 15:23:17
    Od: opix <o...@c...nl>

    t...@o...pl wrote:

    > imho 320 netto + podatk rozliczy nabywca.

    nieprawda -podatek rozlicza wystawca sprzedawca w kraju wytworzenia
    usługi -dla usług poprzez sieć krajem wytworzenia jest kraj logowania
    dostawcy -w takim przypadku nalezy zastosowac VAT według polskich przepisów
    i rozliczenie VAT ciązy na sprzedawcy a nie na odbiorcy
    --
    ===opix===

  • 9. Data: 2007-10-17 15:57:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-10-2007 o 17:23:17 opix <o...@c...nl> napisał(a):

> [...]
    > przepisów
    > i rozliczenie VAT ciązy na sprzedawcy a nie na odbiorcy

    Co to za bełkot - jakiś przepis podasz?

  • 10. Data: 2007-10-17 17:15:57
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    opix pisze:
    > nieprawda -podatek rozlicza wystawca sprzedawca w kraju wytworzenia
    > usługi -dla usług poprzez sieć krajem wytworzenia jest kraj logowania
    > dostawcy -

    No właśnie rzecz w tym, że z Art. 27 ustawy o PTU w przypadku m. in.,
    jak to nazywasz, "usług poprzez sieć" wynika, że jest akurat odwrotnie. :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl